آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 3104 1393/01/03  


بوی باران، بوی سبزه


آیت قیصربیگی

بوی باران، بوی سبزه، بوی خاک
شاخه‌هاي شسته، باران خورده پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بیدعطر نرگس، رقص باد
نغمه شوق پرستوهای شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک میرسد اینک بهار
خوش به حال روزگار ...
خوش به حال چشمه‌ها و دشتها
خوش به حال دانه‌ها و سبزه ها
خوش به حال آفتاب؛
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی
با نسیمای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
گر نکوبی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش میشود هفتاد رنگ
(فریدون مشیری)
.....................................................
وقتی بهار مي‌آید گویی همه چیز خوب مي‌شود. همه چیز رنگ و بویی خاص به خود مي‌گیرد. گوش کن صدای پایش می آید که نرم نرمک از راه مي‌رسد، کمی درنگ کن تا او نمایش خیره کننده اش را در پیش چشمانت ترسیم کند. صدای بهار؛ صدای آب، صدای باران، صدای باد، صدای پرندگان ... آن صدای زندگی است. بهار فصلی برای همه که سمفونی تازگی مي‌سراید.

همیشه آنچه که آدم‌ها درون خود دارند در بیرون از خود جذب آن مي‌شوند. آنچه در فصل بهار برای ما زیبا و شگفت انگیز است شاید همان چیزی باشد که درون همه ما نیز وجود دارد که چنین جاذبه ای را بوجود آورده است. کافی ست به فراخوان طبیعت بنگریم تا درون مان نیز بهاری شود. صدای پای بهار مي‌آید فقط کمی صبرکن، آرام گیر و دوباره نگاه کن تا بوی بهار را هم ببینید. طبیعت زندگی از جنس شادی و آرامش است، در این هوای بهاری کاری کن طبیعی باشی!

وقتی در تب و تاب مي‌افتی غیر طبیعی مي‌شوی تا گاهی با این همه خوبی، فراوانی و نعمت باز دلگیر شوی! ناراحتی، خشم، نفرت و ...خود شکل هایی از عدم رضایت و ناشکری است. اگر چشم دل بگشایید هر آنچه در زندگی انسان‌ها رخ مي‌دهد همه در جهت ارتقای اوست. شاید شکل رویدادهای پیش رو، ظاهری بد به خود بگیرند اما اگر با نگاهی زلال آنها را ببینید، جنبه‌هاي خوب و مثبت خویش را نمایان مي‌سازند. با این حال هر وقت خیال کردی به آخر دنیا رسیدی از آنجا که زمین گرد است قدری تامل کن، شاید دوباره به آغاز راه رسیده باشی. زندگی را پایانی نیست هرچه هست آغاز است. پایان، تنها در باور محدودیت پدید مي‌آید که در حصار ذهن‌ها رقم مي‌خورد. یقین داشته باش آفتاب هر روز برای تو طلوع خواهد کرد، پس تو هم طلوع کن تا از گرمای این خورشید فروزان روشن شوید. یک صبح زیبا، یک روز تازه و یک سال نو در راه است!

به امروز نگاه کن، به این لحظه، به این نفس که زندگی را در کالبد جسمانی ات مي‌گستراند. بیایید با این چند کلید واژه طلایی به استقبال بهار برویم تا صدای پای او را با گوش دل بشنویم:
- صبر؛ یه روزی یه جایی یه جوری یه کسی یه چیزی صبر داشته باش. خداوند بی نهایت است، لامکان و بی زمان، اگر صبر داشته باشی به قدر فهم تو کوچک مي‌شود و به قدر نیاز تو فرود مي‌آید تا بقدر آرزوی توگسترده و البته به قدر ایمان تو کارگشا باشد. فراموش نکنیم، رنگین کمان پاداش کسانی است که طاقت خیس شدن زیر باران را دارند.

- پذیرش؛ با پذیرش هر آنچه که هست نسبت به آنچه که هست وسیع تر و بزرگتر مي‌شوید. آب ریخته شده قابل جمع شدن نیست، اتفاقی که افتاده، دیگر افتاده است، خشم و ناراحتی چاره کار نیست، ابتدا واقعیت پیش رو را در فضای آگاهی ات بپذیر تا تمام نیروی خود را برای حل آنچه که روبه روی توست بکار گیری.
پذیرش کلید غلبه بر هر چالش و مشکلی در زندگی است. پذیرش بهترین شکل قدردانی و شکرگزاری در زندگی است. با نیروی پذیرش با انعطاف مي‌شوید. خوشا به حال دلهایی که توان سر خم کردن دارند چراکه هرگز شکسته نمی شوند. با پذیرش دریادل مي‌شوید تا بجای اینکه امواج شما را ناراحت کنند در گستره وجودت آرام گیرند.

- اعتماد؛ وقتی ایمان تان به خداوند قوی باشد هر لحظه او را در کنار خود خواهید یافت. باخدا هیچ چیز نمی تواند علیه شما باشد. همچون کودکی که در دامن مادرش آسوده و آرام است به خدا اعتماد کن تا همیشه در پناه امن او باشید. فراموش نکن تو در خانه فقیرانه خود چیزی داری که او در عرش کبریایی خویش ندارد؛ تو چون خدایی داری و او چون خودی ندارد!

- اعتدال؛ کمی آرام تر نگاه کن همین حالا، همین جا زندگی زیباست! وقتی با خود سازش کنید واز در دوستی درآیید هرلحظه و هرجایی بوی بهار مي‌دهد. اعتدال راه تسلط بر خویشتن است تا آنچه شما را از بهاری بودن دور مي‌کند، از زندگی تان حذف کند. با اعتدال وسعت مي‌یابید تا بارش نعمات فراوانی در ظرف وجودی تان رخ دهد. این روزها فرصتی مغتنم برای معتدل شدن است تا طعم زندگی را بهتر بچشیم. افکار آرام، گفتار آرام و کرداری آرام همیشه خالق شگفتی‌هاي ناب در زندگی شما خواهد شد؛ امتحان کنید...

- شادی؛ شادی موهبتی ناب برای تازگی و شکوفایی استعدادهای انسانها بشمار مي‌آید. بهار مارا به شادی فرا مي‌خواند و این حسی دوست داشتنی است. با شادی طبیعی در مسیر رشد و تعالی قرار مي‌گیریم تا بتوانیم پتانسیل‌هاي خدادادی خود را به درستی به فعلیت برسانیم. شادی مي‌تواند شکوفه آرامشی باشد که از اعتدال ما برمی خیزد. از این رو شما هیچ فرد عصبی که رویه ای افراطی دارد را شاد نخواهید یافت. بیایید با این کلید واژهای زندگی بخش به استقبال بهاری دلنشین رویم تا رویش زیبایی‌هاي طبیعت انعکاسی از درون ما باشد. با آمدن بهار تو هم بیا انقلابی درونت به پا کن تا در انفجار خاطره‌ها رنگین کمانی از خوبی‌ها شکل گیرد و متحول شوید.
سال نو بر شما ایرانیان عزیز مبارکباد

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: