آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 4619 1393/04/01  


خاتمی در مقابل کسی نیست


کسانی که کشور را به این شرایط رساندند اجازۀ بازگشت شخصیتی موجه مثل خاتمی را به قدرت نمی دهند. آنهایی که از احمدی نژاد حمایت کردند، به غلط خاتمی را در مقابل خود می‌دانند.

 
سرویس سیاسی - مژان فدایی: انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در حالی برگزار شد که اشتیاق برای بازگشت سید محمد خاتمی به کرسی ریاست جمهوری، در میان محافل اجتماعی و سیاسی به وضوح دیده می شد. اما ماجرا به گونه‌ای پیش رفت که اصلاح‌طلبان با حمایت از حسن روحانی، وی را به پاستور رساندند. سید محمد خاتمی هم اخیرا گفته که «ما نسلی هستیم که دیگر نباید به قدرت باز گردیم.» در همین رابطه سلام نو گفتگویی با علی شکوری‌راد انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

وی در این رابطه گفت: آقای خاتمی از لحاظ اجتماعی و سیاسی، فردی موفق است تا جایی که همچنان پس از گذشت چندین سال مردم نوستالژی‌های دوران ریاست جمهوری ایشان را بروز می دهند و خاطرات بسیار خوبی از ایشان دارند. البته این نکته که آقای خاتمی دوباره به قدرت بازگردد، از نظر ایشان مطلوب نیست. تصمیم ایشان در سال 87 برای نامزدی ریاست جمهوری خواست خود ایشان نبود بلکه تنها به دلیل فشار سیاسی و اجتماعی بود که بسیاری از گروه ها به ایشان وارد کردند. آقای خاتمی تمایلی جهت بازگشت به کرسی ریاست جمهوری که هشت سال بر آن تکیه زده بود، نداشت. اکنون هم ایشان تمایلی به بازگشت به حوزه ی قدرت و حکومت ندارد. 

دکتر علی شکوری راد در خصوص این که چه کسانی اجازه به قدرت رسیدن آقای خاتمی و هم نسل‌های ایشان را نمی دهند، گفت: کسانی که کشور را به این شرایط رساندند اجازۀ بازگشت شخصیتی موجه مثل خاتمی را به قدرت نمی دهند. آنهایی که از احمدی نژاد حمایت کردند، به غلط خاتمی را در مقابل خود می‌دانند. خاتمی در مقابل کسی نیست. خاتمی خیرخواه و دلسوز همه است. او سرمایه ای ملی و پشتوانه ای ارزشمند برای نظام و کشور است.

این فعال اصلاح‌طلب به خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی سلام نو» توضیح داد: هیچ اصلاح طلبی مقابل نظام نیست. نظام یک مجموعه است و کسانی که یک فرد را معادل نظام قلمداد می کنند مرتکب اشتباه هستند، هیچ‌کس چنین ادعایی ندارد که معادل نظام است. 

وی در پایان به سلام نو گفت: کسانی در مورد بازرگان به امام گفته بودند که ایشان مخالف شما است. امام در همین رابطه پاسخ داده بودند مخالف من است مخالف اسلام که نیست. امام دامنه اسلام را محدود به وسعت افراد نمی کرد. برخورد تنگ نظرانۀ برخی از افراد دامنه ی نظام را محدود می کند. به طوری که تنها افراد خاصی در دایره آن جای می گیرند که این به ضرر اسلام، نظام و کشور است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: