آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5468 1393/05/18  


طعنه روحانی به احمدی نژاد


در چند سال اخیر، دولت در فساد غرق شد. سال های پیش را مگر می شود با سر و صدا فراموش کرد، باید بیایند پاسخ دهند

 حسن روحانی در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای اداری این استان گفت: این دولت پاک است و نمی توانند آن را لکه دار کنند.
 
وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر، دولت در فساد غرق شد. سال های پیش را مگر می شود با سر و صدا فراموش کرد، باید بیایند پاسخ دهند
 
رییس جمهور در ادامه با اشاره به سفرهای استانی دولت قبل گفت: اینکه ما بگوییم در یک سفر استانی  مصوباتی را تصویب کرده و در سفر بعدی بیاییم طرح های مصوب را افتتاح کنیم، شدنی نیست.
 
روحانی با تمجید دوران دانشجویی خود در دانشگاه تهران گفت: در آن زمان، نماز ظهر دانشگاه تهران با حدود 60 نفر و با حجاب حداقلی برگزار می شد، افراد بی حجاب می آمدند چادر بر می داشتند و نماز می خواندند.
 
رییس جمهور در ادامه افزود: در گذشته، برخی به اشتباه تحریم ها را کاغذ پاره خواندند و اعلام کردند که تحریم ها را دور می زنند اما نفت را یک عده ای بردند، خوردند و چپاول کردند و ملت را دور زدند.
 
رییس شورای عالی امنیت با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 5+1 گفت: همه دنیا حتی آمریکا هم قبول دارد که ایران بعد از مدتی، می تواند غنی سازی داشته باشد. 
 
در سیاست خارجی امروز هیچ کشوری نیست که تردید داشته باشد که ایران باید غنی سازی داشته باشد.  بحث در مورد تعداد و میزان سانتریفوژ و غنی سازی است، آن هم برای زمان محدود. همه قبول دارند که ایران مثل همه کشورهای جهان عضو NPT غنی سازی کند.
 
رییس جمهور در ادامه افزود: ما راهی جز در سرمایه گذاری و تولید برای توسعه پایدار و رونق نداریم. دنیای امروز رقابتی است. همه در حال دویدن هستند. اگر عقب تر باشیم، حتی اگر بدویم ما را نمی بینند. چشم ها رو به جلو است و کسی پشت سر خود را نمی بیند. پس ما باید برنامه ریزی کنیم که جلو را ببینیم.
 
روحانی با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش در کشور گفت: در امر آموزش و پرورش ما چقدر برنامه ریزی کرده ایم که بخش خصوصی مدارس را ایجاد کند، بچه های مردم را آموزش دهد و دولت با آنان حساب و کتاب کند.
 
رییس جمهور در ادامه افزود: آن مدرسه و معلمی که بهتر درس می دهد، مردودی کمتری دارد و وسایل کمک آموزشی بهتر و مدرن تری فراهم می کند پول بیشتری از دولت می گیرد.
 
وی در ادامه با تاکید بر حضور بیشتر بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: بخش خصوصی می تواند تعهد خرید برای دولت ایجاد می کند. بخش خصوصی فرودگاهی بسازد، تجهیز کند و ما تعهد کنیم که در طول سال چقدر مسافر از آن بهره برداری کنند و دولت پول بدهد.
 
روحانی با اشاره به درآمدهای نفتی دولت افزود: اینکه فکر کنیم نفتی داریم و با پول واریزی آن به خزانه می شود بودجه را بین همه استان ها تقسیم کرد و همه راضی شوند اینگونه نیست، واقعیت آن است که پول کم داریم پس جایی مجبوریم کم بگذاریم که همین باعث می شود در آن منطقه و بخش فریاد عده ای بلند شود و این تصور ایجاد می شود که بی عدالتی وجود دارد.
 
وی تحول در بخش کشاورزی 
اینکه ما بگوییم در یک سفر استانی مصوباتی را تصویب کرده و در سفر بعدی بیاییم طرح های مصوب را افتتاح کنیم، شدنی نیست.را لازم دانست و گفت: ما نمی توانیم با شیوه سابق کشاورزی کنیم و نیاز است که توسعه پیدا کند. چون جمعیت در حال زیاد شدن است و نباید نیازمان به خارج بیفتد. 
 
رییس جمهور در ادامه افزود: کار را باید به خود مردم در بخش های مختلف واگذار کنیم، دولت باید در مسائل زیر بنایی کمک و سرمایه گذاری کند اما اصل کار دولت باید زمینه لازم برای حضور بخش خصوصی در زمینه های علمی فرهنگی، آموزشی فراهم کند.
 
رییس قوه مجریه تصریح کرد: خوشحالم از اینکه در استانهای مختلف دغدغه های مردم و نقد ها با تهران متفاوت نیست، دغدغه همه توسعه و پیشرفت کشور است مانند راه، راه آهن، دامپروری مدرن، بهره وری از آب، ارتباط دانشگاه با نیاز استان ها و سرمایه گذاری بومی در استانها، این ها مطالبات یکدست مردم است.
 
روحانی در ادامه گفت: جامعه ما آرامش می خواهد افراط و دعوا و تقابل و شعار و فریاد مشکل را حل نمی کند، باید آستین ها  بالا زده شود و یکی یکی مشکلات اولویت و برای حل آنها برنامه ریزی می کنیم. همه مشکلات را نباید تهران حل کند و استانها باید اقدام کنند. استان ها باید روی پای خودشان باشند و وابستگی استانها به پایتخت تضعیف شود نه اینکه برای یک پروژه منتظر حضور دولت برای افتتاح باشند.
 
وی با اشاره به سفر تبلیغاتی خود به استان چهارمحال و بختیاری گفت: همه قول هایی که به مردم در دوران تبلیغات انتخابات داده ام یادم نرفته است، قول هایی داده شده را دنبال می کنیم.
 
رییس جمهور در پایان سخنان خود  با اشاره به فوت برخی زندانیان شهرکرد به دلیل آتش سوزی گفت: به  خانواده های عزیز آنها تسلیت می گویم و برای مصدومین آرزوی سلامتی می کنم. از همین جا به مردم  شهرستانهای دیگر که در این سفر نتوانستم به آن شهرستان ها بروم، سلام عرض می کنم.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: