آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5486 1393/05/18  


رسانه‌های ما رقابت ندارند


عضو کمیسیون فرهنگی مازندران با اشاره به کم بودن روزنامه‌های مازندران و نبودن رقابت در بین این روزنامه‌ها، گفت: تقاضاهایی که برای دریافت مجوز روزنامه دارد را مورد حمایت قرار دهید.

سیدرمضان شجاعی کیاسری در آیین گرامیداشت روز خبرنگار با بیان اینکه رسانه امروز پایه‌های قدرت و ثروت و مدنیت و فرهنگ یک ملت و ملیتی را می‌سازد ادامه داد: همه قدرت‌هایی که به دنبال رسیدن به اهداف کلان خود هستند از ابزار رسانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تصرف آمریکا در عراق و افغانستان و حضور در منطقه فقط با بهره‌گیری از قدرت رسانه اتفاق افتاده است، گفت: کارکرد یک رسانه در جهان امروز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

شجاعی با اشاره به تنوع و تعدد رسانه‎‌های امروز، اظهار داشت: صحنه، صحنه رقابت است و مثل گذشته فضای تزریقی نیست و امروز انتخاب، حق مخاطب است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ایجاد نمایندگی افکار عمومی که توقع ما از رسانه این است، تصریح کرد: احیای مطالبات بر زمین مانده مردم از مسئولان، وظیفه رسانه است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری جزو سخت‌ترین و پرخطرترین شغل و کم ارزش‌ترین شغل از جهت مسائل مادی و معنوی است، گفت: اگر می‎‌خواهیم رسانه‌های ما به درستی فرهنگ ساز شوند و نیازهای مخاطب را انتخاب کنند نیاز به یک بستر دارند.

شجاعی با تاکید بر اینکه آنچه برای جامعه مطبوعاتی نگرانی ایجاد می‌کند، بی‌قانونی و کم‌قانونی است یادآور شد: آنقدر باید زمینه و فضا برای کار خبرنگار فراهم باشد که بتواند در زمانی که نیاز به ایجاد طوفان است، طوفان به پا کند و در زمان آرامش هم آرامش احتیاج کند.

شجاعی با بیان اینکه افراط و تفریط در اطلاع‌رسانی، خطرناک است، گفت: باید شناخت از زمان و مکان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در افراطی‌گری، بحران ایجاد می‌شود، افزود: سکوت هم در زمانی که نیاز به گفتن است، رسانه را بی‌اثر می‌کند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به عنوان کمیسیون فرهنگی که در دولت گذشته هم این فریاد را زدیم درباره قانون جامع رسانه بود گفت: رسانه‌های مجازی جایگاه وسیع‌تری نسبت به رسانه‌های مکتوب پیدا کرده اند و نیاز به قانون جامع رسانه داریم که این اتفاق هنوز نیفتاده است.

شجاعی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما داشتن قانون جامع رسانه است تا از کیان و وجود یک رسانه زنده و پویا صیانت و پاسداری کند، اظهار داشت: دولت‌ها ترجیح می‌دهند در همین شکلی که به سر می‌بریم، ادامه کار دهند اما با وعده وزیر ارشاد قرار است قانون جامع رسانه به کمیسیون فرهنگی بیاید.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با اشاره به اینکه کمبود قانون به ضرر رسانه است، تصریح کرد: وقتی یک رسانه به دستگاهی، وابسته شود نمی‌تواند آن گونه که باید قلم بزند.

وی با اشاره به اینکه اگر رسانه مطالبه‌گر باشد قطعا به نفع دولت‌ها است، یادآور شد: در این شرایط اگر رسانه نیازمند نگاه مسئولان باشد، آن رسانه تعطیل است و با تعطیلی رسانه، کوتاهی‌ها شکل می‌گیرد و بیداری از غفلت به وسیله رسانه‌ها شکل می‌گیرد.

شجاعی با بیان اینکه اعتقاد رئیس جمهور بر نقد منصفانه است، اظهار داشت: مازندران ظرفیت بالای فرهنگی دارد و وضعیت رسانه‌های مازندران، همه ظرفیت رسانه‌های مازندران نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل مشکلات مالی، رسانه‌های ما رقابت ندارند و حمایت‌های دولت باید باعث شود تا رسانه‌ها با قدرت و شجاعت، قلم بزنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مازندران با اشاره به کم بودن روزنامه‌های مازندران و نبودن رقابت در بین این روزنامه‌ها، گفت: تقاضاهایی که برای دریافت مجوز روزنامه دارد را مورد حمایت قرار دهید.

وی خطاب به معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد ،اظهار داشت: حمایت‌های استانی و شهرستانی را هم در قانون جامع رسانه به گونه‌ای پیش‌بینی کنید تا علاقه‌مندان به رسانه بتوانند از این فضا استفاده کنند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: