آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5762 1393/06/03  


طالبی مردی برای همه پست های ورزشی!


اینکه دکتر محمود گودرزی در وزارت ورزش نگاه اصلاحی دارد و سعی می کند همه امور در مسیر خود باشند بر کسی پوشیده نیست اما آیا همه همکاران و همراهان او در دستگاه بزرگ ورزش و جوانان کشور هم همسوی او هستند؟

شمال امروز: ابوالمشاغل ابوالمشاغل است چه ورزشی باشد چه سیاسی! این روزها و حتی با تغییر دولت هم می توان کسانی را دید  که به دنبال ابوالمشاغل شدن هستند.  آنها سعی می کنند به هر شکل ممکن شده جایگاهی در فدارسیون های ورزشی داشته باشند و برکرسی پست های مختلفی تکیه بزنند.

به گزارش خبرنگار پیام نو این روزها یکی از کسانی که گمانه جدی درباره دخالت و تاثیرگذاری وی برای چینش و مهندسی انتخاب روسای فدراسیون ها وجود دارد؛ نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است. البته خود او نه می پذیرد دخالتی در فدراسیون ها دارد و نه قبول دارد افرادی را در انتخابات آن مورد حمایت قرار می دهد. این روزها اما بحث حمایت وی از ناصر طالبی برای تصدی ریاست حداقل یک فدارسیون بسیار داغ است.

ناصر طالبی؛ مردی برای همه پست ها!

 گذری بر همه مناصبی که در طول چند ماه اخیر ناصر طالبی داشته نکته های زیادی را روشن می کند. طالبی همان مردی است که در دفتر نصر ا… سجادی همکار، مشاور و البته مسئول هماهنگی فدراسیون های است. او در همین مدت کوتاه در سه فدراسیون بوکس، اسکی و قایقرانی به سمت های مختلف گمارده شده و جالب آانکه در رسیدن به ریاست هریک از این فدراسیون ها هم ناکام مانده است.

محمدشروین اسبقیان سرپرست فدراسیون قایقرانی در زمان وزارت محمد عباسی برای اولین بار چهارم خرداد ۹۱ و ۲۷خرداد همان سال طالبی را به عنوان سرپرست دبیری و سرپرست کمیته فنی فدراسیون قایقرانی منصوب کرد.

طالبی هشتم آبان ۹۲ به عنوان سرپرست فدراسیون اسکی انتخاب شد در حالی که پیش از آن به عنوان نایب‌رییس فدراسیون مشغول فعالیت بود و برای انتخابات دو فدراسیون قایقرانی و بوکس هم نامزد شده بود.

به گزارش خبرنگار پیام نو او بلافاصله مقابل انتقاداتی که به این انتصاب شده بود اعلام کرد برای ریاست فدراسیون قایقرانی هشت آبان ۹۲ ثبت‌نام کرده و در نام‌نویسی فدراسیون بوکس هم ۲۷آذر ۹۲ اقدام کرده در حالی که حکم سرپرستی اسکی را هشت دی ۹۲ دریافت کرده است.

 طالبی ۲۳بهمن ۹۲ در انتخابات قایقرانی شرکت کرد و مقابل پیروزی احمد دنیامالی او تنها شش رای را به خود اختصاص داد. همان زمان گفته شد در صورتی که احمد ناطق‌نوری، رییس جدید فدراسیون بوکس نمی‌توانست نامه تایید خدمتش را بعد از دوران بازنشستگی تهیه کند طالبی برای ریاست این فدراسیون گزینه جدی به شمار می‌آمد. اما ناطق برگ برنده خود را روز انتخابات رو کرد و طالبی هم انصراف داد.

شاید با نگاهی تندتر ناصر طالبی را حالا می توان ابوالمشاغل ورزش خواند. عنوانی که مثلا در حوزه سیاست روزگاری به غلامحسین الهام مرد «پرشغل» بسیار نزدیک به محمود احمدی نژاد داده شده بود و البته هیچ یک از صندلی هایش به او و همه بزرگتر از او در دولت نهم و دهم هم وفا نکرد.

و البته شاید اگر نصرا… سجادی بتواند معادلات این همه پست و سمت را در مورد ناصر طالبی حل کند خود به خود از هرگونه انگ و افترایی مبرا شود. طالبی همین دیروز در آخرین پستش به سمت نایب رئیسی فدراسیون قایقرانی رسید.کسی چه می داند شاید او حالا با خیالی راحت تر و فراغی بال تر خود را آماده تکیه بر صندلی ریاست فدراسیون اسکی می کند.

مدل عملکرد نصرالله سجادی و شباهت با یک سجادی دیگر!

به گزارش خبرنگار پیام نو  نصرا… سجادی اساسا شباهت بسیاری به حمید سجادی مرد قبل از خودش در پست معاونت ورزشی وزارت ورزش دارد. چه از لحاظ جایگاهی که در آن قرار گرفته، چه خط و مشی‌ جاری اش و چه ترکیب نفراتی که در دور و اطرافش قرار دارند. سجادی ها حتی به لحاظ فیزیک بدنی هم مشابهت هایی دارند و البته هر دو دانشگاهی اند؛ حال یکی در دانشگاه آزاد تدریس می کند و دیگری در دانشگاه تهران.

حمید سجادی هم اتفاقا در وقت خودش هرگاه بحث دخالتش در فدراسیون ها مطرح می شد، همه چیز را تکذیب می کرد و سریعا پای دموکراسی کامل را در انتخابات فدراسیون ها به میان می کشید. او نیز خیلی صریح از خودش دفاع می کرد و ابایی هم از رد مسائل نداشت اما هیچ گاه به هیچ خبرنگاری نگفت، مجید شایسته، محمدجعفر کامبوزیا، محمد زارع پور، هاشم اسکندری و امثالهم به یکباره و در دوره معاونت او بر سازمان تربیت بدنی و بعدا وزارت ورزش چگونه سر از فدراسیون های تنیس، شطرنج، پینگ پنگ و بولینگ و بیلیارد درآوردند. شاید وجه اشتراک همه آنها مسئولیت بیشترشان در منطقه آزاد کیش بود. همان جایی که حمید سجادی هم خود روزگاری رئیس تربیت بدنی آن بود و با این دوستانش برو و بیایی داشتند.

نصرا… سجادی هم همه چیز را کتمان می کند. او نه می پذیرد دخالتی در فدراسیون ها دارد و نه قبول دارد افرادی را در انتخابات آن مورد حمایت قرار می دهد.

به هرحال اینکه دکتر محمود گودرزی در وزارت ورزش نگاه اصلاحی دارد و سعی می کند همه امور در مسیر خود باشند بر کسی پوشیده نیست اما آیا همه همکاران و همراهان او در دستگاه بزرگ ورزش و جوانان کشور هم همسوی او هستند؟

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: