آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5791 1393/06/05  
با شهرفروشی ؛

مازندران بلعیده می شود


شهرداریها برای تامین منافع خود اقدام به شهرفروشی می کنند و شهرهای استان به سکونتگاههای اردوگاهی و خوابگاهی تبدیل شده اند.

به گزارش شمال امروز به نقل از مهر، تورج ناییج پور صبح چهارشنبه در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد با بیان اینکه شهرداری ها برای منافع خود شهرفروشی می کنند اظهار داشت: شهرهای مازندران تبدیل به خوابگاه ها و سکونتگاههای اردوگاهی شده و در حال از بین رفتن هستند. 

وی افزود :با توجه به اینکه سازمان های دولتی خیلی نمی توانند در مقابل این آسیب معترض باشند بیان داشت :NGO ها باید در برابر این آسیب ها صدایی رسا داشته باشند و بگویند که در شهرها چه اتفاقی رخ می دهد.

نائیج پور با اشاره به ضرورت رعایت منفعت عام گفت :  ساخت و ساز ارتباط مستقیم با حقوق شهروندی دارد و باید ساخت و ساز و آسیب های آن به بدنه جامعه منقل شده و شهرسازی به موضوع اجتماعی تبدیل شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه 5 درصد از آب دریای مازندران از رودهای ایران تآمین می شود گفت: ما نتوانستیم 5درصد رود را حفظ کنیم و باید با یک نگرش جدید راهکار جدیدی را پیدا کرد.وی با بیان اینکه نظام مهندسی استان یک نهاد مدنی است که دارای 25هزار عضو است گفت : 15هزار نفر از جمعیت مهندسین استان را جوانان زیر 30سال تشکیل می دهند .

نائیج پور افزود:به منظور بهره گیری از توان جمعیت جوان این سازمان فراخوان داوطلبی در  حوزه ها مربوط به وقوع حوادث و رخدادهای طبیعی، موضوعات زیست محیطی، فرهنگ سازی شهر و بنا ، حفاظت از میراث فرهنگی و کمک به بیماران خاص برگزار کرد.

وی ادامه داد :اگر بتوانیم در هر شهر استان که سازمان های مردم نهاد حضور دارند تعدادی از این اعضای داوطلب و جوان را که علاقمند به محیط زیست هستند به سازمان های مردم نهاد معرفی کنیم خدمات موثری را می توان به مردم در جهت توسعه استان ارائه کرد.

نائیج پور با بیان اینکه در 2سال گذشته 90 درصد کمک های بلاعوض ایران به سازمان ملل متحد برگشت می خورد گفت : به دلیل عدم آگاهی موسسات و سازمان های مردم نهاد در بخش صنفی کمک های کشور برگشت می خورد و الان دوره ای که باید از امکانات بین المللی استفاده کنیم و در جلسه آتی این محور ها بررسی خواهد شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان به  مصوبه وزارت نفت اشاره کرد و گفت :با توجه به این مصوبه که بزودی به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد مصرف گاز شهروندان هر میزان که پایین بیاید به ازاء هر مترمکعب دولت 500تومان آن را خریداری خواهد کرد.

نائیج پور در پایان با اشاره به مصرف انرژی در ساختمان ها و ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی گفت :کمیسیون انرژی  و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران باید برنامه ریزی در این خصوص داشته باشد و چند شهر را به عنوان نقطه پایلوت انتخاب کنند.

علی فلاح مشاور استاندار مازندران نیز با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد اظهار داشت : مازندران در زمینه فعالیت های مدنی جزء استان های برتر کشور است .

فلاح با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد، نهادهای عام المنفعه هستند اظهار داشت : سرعت قطار توسعه و پیشرفت کشور بدون نهادهای عام المنفعه به عنوان وجدان های پاک اجتماعی کند خواهد بود و ما هنوز در ابتدای راه هستیم .

وی با اشاره به معضلات اجتماعی موجود اظهار داشت :بیکاری و بی پناهی عوامل اصلی آسیب های اجتماعی هستند و اگر افراد همه داخل نهادهای مدنی جای گرفته و آموزش مستمر ببینند احساس بی پناهی به احساس عزتمندی اجتماعی و احساس مسئولیت اجتماعی تبدیل می شود .

این مقام مسئول با بیان اینکه دغدغه ما دغدغه انسانی و معنوی است اظهار داشت :برای آینده و برای توسعه و تسریع حصول نتیجه انتظاراتی وجود دارد .

وی افزود : ما به لحاظ انسداد سیاسی نتوانستیم از تسهیلات بین المللی برخوردار باشیم و سازمان های مردم نهاد نتوانستند از کمک های بین المللی برخوردار شوند و چالش های جامعه خود را کاهش دهند و امروزمعضلات اجتماعی مبتلابه همه ماست برای خارج شدن از معضلات باید تعداد نهادهای مدنی را افزایش داده و در مرحله دیگر تقویت و توانمند سازی آنها باید اجرایی شود.

مازندران بلعیده می شود

علی ثباتی مدیرمعماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز اظهار داشت  : محورهای هراز،سواد کوه ،کندوان محورهای مواصلاتی هستند که مازندران را به پایتخت وصل می کنند و محور قزوین به شمال و آزاد راه تهران –شمال نیز از دیگر محورها هستند و همچنین خبرهایی نیز از وصل شدن تهران به استان از طریق مترو نیز به گوش می رسد که همه اینها بیانگر این است که مازندران بلعیده می شود .

ثباتی  با اشاره به افزایش گردشگران استان بیان داشت : بر اساس آمار اداره کل حمل و نقل و پایانه ها تعداد مسافران  در تعطیلات عید فطر در شمال 15درصد نسبت به تعطیلات نوروز افزایش داشته است.

وی اظهار داشت : مازندران 338 کیلومتر طول ساحل دارد و کوه ،دریا ، جنگل و جلگه نعمت هایی خدادادیی این استان است و پتانسیلی است که این استان را نسبت به جاهای دیگر کشور ممتاز می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرهای استان به صورت افقی گسترده شده افزود : در طول دهه گذشته تعداد شهرها و روستاهای مازندران به شدت رشد کرد و این استان دارای 58 شهر ،22 شهرستان و بیش از سه هزار و 300 روستا است.

ثباتی با اشاره به منابع طبیعی استان گفت :در چند سال اخیر آمار تآسیس مشاورین املاک در مازندارن به شدت بالا رفته و این بورس بازی زمین را ثابت می کند.

وی با اشاره به حساسیت موضوع در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت : جلسه ای در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که عالی ترین مرجع تصمیم گیری در خصوص سیاست های شهرسازی و معماری در این خصوص تشکیل شد.

ثباتی با بیان اینکه دولت  به تنهایی قادر به رسیدگی ، اجرا و نظارت ساخت و ساز شهری و نگهداری از محیط زیست نیست اظهار داشت : محیط زیست از حقوق شهروندان است و باید خود مردم نسبت به حقوق خود آگاهی داشته و از آن دفاع کنند و ساماندهی و هدایت ساخت و ساز و هدایت سرمایه گذار بدون مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی افزود :نظارت عالی در ساخت و سازهای کل استان باید به  یک جنبش اجتماعی تبدیل شود و جنبش اجتماعی نشأت گرفته از تشکل هایی است که به صورت داوطلبانه خود اقدام به تعیین وظایف برای خود کرده اند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: