آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5824 1393/06/07  


آقای یونسی؛این بوی کافور می دهد یا عطر یاس؟!


علیرضا یونسی، رستمی که این روزها در رزومه خود به غیر از معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، هیئت مدیره صنایع چوب کاغذ و البته یک کارخانه داروسازی ( آنتی بیوتیک ) را دارد نشان داده است علیرغم علاقه و فعالیت در عرصه اقتصاد به حوزه فرهنگ و هنر هم نظر دارد.

دریانیوزنوشت: (وقتی در نوروز سال 93 پیام تبریک مقام معظم رهبری و نام گذاری سال به اقتصاد و فرهنگ از رسانه ملی مشاهده کردم چنان شادمان و سرمست شدم و به خودم بالیدم که در کشوری زندگی می کنم که رهبرش یک فرهیخته با دغدغه های فرهنگیست و مسلط بر امور و مدبر و آگاه است.) اما وقتی وضعیت فرهنگ مازندران را سریع مرور کردم ناراحت شدم.

گویی برخی منویات رهبری را آنجور که دوست دارند تفسیر می کنند و یا بهانه می کنند که هر جور دوست دارند بشنوند که هر جور می خواهند بتازند.

مظلومیت مازندران تمامی ندارد تا دیروز ظلم بر جنگلها و درختان و صنایع اش حاکم بود و امروز پیشروی نموده و از زمین خواری و قطع بی رویه درختان و تعطیلی کارخانه جایش را به حیاط خلوت فرهنگ و هنر داده است.

هرچند این قصه درد همیشگی است اما مازندران به درد تازه ای گرفتار آمده است. چندی پیش جشنواره فیلم های ویدئویی در مازندران البته با اصرار دوستان در استانداری در هتل نارنجستان با حضور چهره های سینمایی کشور برگزار گردید. استانداری در یک حرکت محیرالعقول با پیش قراولی معاون سیاسی امنیتی خود هزینه ای بالغ بر 500میلیون تومان برای یک هفته تماشای فیلم و کشتی سواری آقایان و خانم های آرتیست بر گرده فرهنگ و هنر مازندران تحمیل نمودند.

هر چند دوستانی که فیلم دو زندگی محصول مشترک آلمان و نروژ را در اداره فرهنگ و ارشاد آمل تماشا نموده اند باالأخص از دقایق 11و12 این اثر فاخر را تعریف نموده اند !!و برخی این صحنه هایی از این فیلم را با صحنه های فوق سفید سریال اسپارتاکوس برابرمی دانستند.

 استانداری مازندران و معاونت سیاسی امنیتی اش که این روزها دبیری جشنواره فیلم ویدئویی یاس را در مازندران قبول کرده اند و البته یک جشنواره فیلم دیگر را با عنوان زن و خانواده در دستور کار قرار دادند در یک برخورد قهری البته با تدبیر در راهروها و اتاق این معاون فعال یک اداره کل با محتوای فرهنگ و ارشاد در دل استانداری بنا نموده اند.

آری علیرضا یونسی، رستمی که این روزها در رزومه خود به غیر از معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران، هیئت مدیره صنایع چوب کاغذ و البته یک کارخانه داروسازی ( آنتی بیوتیک ) را دارد نشان داده است علیرغم علاقه و فعالیت در عرصه اقتصاد به حوزه فرهنگ و هنر هم نظر دارد.

حال این پرسش مطرح است که اساسأ ایشان با این علاقه چرا در حوزه اقتصادی پست نگرفته اند یونسی می توانست بخت و زعم خود را در مدیریت اقتصادی هم بیآزماید حال بماند با این همه دغدغه و تلاش و کار مباحث و مسائل سیاسی امنیتی استان را چگونه حل و فصل می نماید!

وقتی هنرمندان در اسفند 92 پس از چند ماه تأخیر با استاندار نشست داشتند طرحی جامع همراه با برآورد برای یک سال با کل هزینه 400 میلیون را به ربیع فلاح جلودار تقدیم نمودند تا بر اساس آن اقدامات و تولیدات فرهنگی هنری استان شکل گیرد که البته پس از 7 ماه هنوز اقدامی صورت نگرفته است حال استانداری در یک حرکت خودجوش از ردیف فرهنگ و هنر استان بالغ بر 500 میلیون تومان برای نمایش فیلم های درجه 4 ویدئوکلوپی هزینه کرده است که البته تنها خروجی برای این استان عکسهای یادگاری بوده که آقایان با هنرپیشه های محبوب خود گرفته اند که البته همه ما را یاد ماجرای سریال پایتخت و سبزی پلو با ماهی آقایان و عکس های یادگاری دو نفره شان می اندازد.

حال این چه قصه ی پر غصه ای است که دامن این استان را گرفته است که به جای چرخاندن چرخ هنرمندان و تولید آثار فاخر و بومی برای استان و کشور هزینه ی هنگفت برای تماشای فیلم های در جه ج و داخلی و خارجی و البته موهن و مستهجن مانند ( دو زندگی )می پردازیم.

 به راستی شما از منویات رهبری چنین برداشتی را دارید؟ آیا نام گذاری سال فرهنگ بهانه ای برای تاخت و تاز امیال و خواسته های گروهی و جناحی باید باشد!

جناب آقای معاون! در راستای منویات رهبری با این هزینه چند اثر فاخر می توانست تولید و حمایت بشود؟

آقای یونسی با چنین هزینه ای، چه تعداد سینماهای استان تعمیر و بازسازی می شود؟

جشنواره تئاتر استان به دلیل مشکلات مالی در 2 روز با 4 گروه نمایش برگزار شد، آیا می دانید کمک هزینه شان چقدر بوده است؟ آیا می دانید یک تئاتر با چقدر هزینه تولید می شود این ریخت و پاش ها چه نتیجه ای برای فرهنگ و اقتصاد استان ارمغان دارد؟


یونسی نمی داند در این استخری که پا گذاشته بوی کافور به مشام می رسد نه عطر یاس.لذا باید بسیار مراقبت کنند.
 
آقای معاون! این رفتار و عمل شما نه بوی تدبیر می دهد نه رنگ امید.به جای عکس یادگاری با هنرپیشه و فراهم نمودن تفریحشان در لوکس ترین هتل به تقویت هنرمندان استان برای تولید آثار فاخر بپردازید.این کج روی ها ، دوری مردم و فرهیختگان را عایدتان می کند.
 
سرکشی در حوزه های مختلف اقتصادی فرهنگی و گرفتن عناوین و ریخت و پاش به بهانه های مختلف هیچ جایگاهی در نظام  مقدس جمهوری اسلامی ندارد و نخواهد داشت.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: