آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5854 1393/06/08  


قاچاق تلویزیون‌های دارای گیرنده ماهواره


رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به قاچاق تلوزیون‌های دارای گیرنده ماهواره در بازارهای مرزی گفت: تولیدکنندگان داخلی طبق قانون می توانند فقط تلوزیون تولید کنند و قاچاق تلویزیون‌های دارای رسیور تولید داخل را تهدید می‌کند.

محمد طحان‌پور صبح امروز در نشست خبری سومین نمایشگاه عرضه لوازم خانگی خاطرنشان کرد: برای ارائه کالاهایی با برند معتبر و قیمت مناسب امسال برای سومین‌بار نمایشگاهی در جنوب مصلی برپا کرده‌ایم که 60 برند داخلی و 40 برند خارجی در آن شرکت می‌کنند.

 
وی گفت: از ورود برندهای بی‌کیفیت به نمایشگاه جلوگیری کرده‌ایم تا مردم بتوانند با خیال آسوده و اعتماد و همچنین تخفیف 5 تا 10 درصدی کالای خود را تهیه کنند.

 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه در سال 91 به دلیل مسائل اقتصادی که به وقوع پیوست در بازار التهاب ایجاد شد،تصریح کرد: سال 91 بدترین سال اقتصادی بود که با تغییر نرخ ارز نوسان قیمت به شدت مشاهده می‌شد و فروشندگان، واردکنندگان و حتی مردم از خرید کالا یا فروش پشیمان می‌شدند چراکه فروشنده کالا توانایی جایگزینی کالای فروخته شده را با قیمت بسیار بالاتر را نداشت و خریدار هم به دلیل آنکه نیازهای چند سال خود را تهیه نکرده پشیمان می‌شد.

 
طحان‌پور برندسازی تولیدات داخلی را نقطه ضعف تولید داخل دانست و افزود: باور غلطی بین مردم ایجاد شده که برندهای خارجی با کیفیت‌ترند در حالی که 90 درصد همین برندها با مشارکت کارخانه‌های داخل مونتاژ و تولید می‌شود و تا 2 سال آینده دانش فنی و تکنولوژی برندهای معتبر پرفروش خارجی را به طور کامل در داخل به دست می‌گیریم.

 
وی به این نکته اشاره کرد که برای واردات لوازم خانگی دولت باید تایید اتحادیه مربوطه را نیز جزو مراحل خود قرار دهد تا افراد این صنف وارد کار شوند، در عین حال اتحادیه بازار را رصد کرده و میزان عرضه و تقاضا متوازن باشد چراکه اکنون میزان عرضه بسیار بیشتر از تقاضا است. یک دلیل آن هم آرامش موجود در بازار است و مردم به اندازه نیاز مصرف خرید می‌کنند.

 
رئیس اتحادیه لوازم خانگی همچنین با انتقاد از اجرای نصف و نیمه طرح شبنم گفت: اگرچه این طرح، طرح خوبی بود اما بد اجرا شد تا حدی که بارکدها به صورت فله‌ای چاپ می‌شد.

 
وی خاطرنشان کرد: قاچاق بیشتر در کالاهای ریز لوازم خانگی اتفاق می‌افتد و در کنار آن افراد به اسم خانواده، کالا از بازارچه‌های مرزی برای فروش در واحدهای صنفی می‌خرند.

 
طحان‌پور همچنین با بیان اینکه قاچاق کولرگازی افزایش یافته است، افزود: از طرف دیگر در بازارچه‌های مرزی تلویزیون‌هایی که رسیور ماهواره در آنها تعبیه شده فروخته و در داخل توزیع می‌شود که دولت باید با ارائه راهکارهای مناسب جلوی چنین موضوعی را بگیرد چراکه علاوه بر مسائل خلاف قانون تهدیدی برای تلویزیون تولید داخل نیز محسوب می‌شود و طبق قانون و مصوبه مجلس تولیدکنندگان داخلی تنها تلویزیون تولید می‌کنند در صورتی که امکان و تکنولوژی ساخت آن فراهم است.

 
به گزارش فارس سومین نمایشگاه لوازم خانگی از 11 تا 14 شهریورماه در ضلع جنوب نمایشگاه مصلای تهران برگزار می‌شود.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: