آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5891 1393/06/09  


شهری که کودکانش هم مشروب می خورند


امروز بیش از 10 هزار کودک انگلستانی در معرض خطر مرگ هستند،‌ بدون اینکه مسئول و یا سیاست‌مداری نسبت به این مرگ‌ و‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میر واکنش نشان دهد.

   به گزارش شمال امروز به نقل از باشگاه خبرنگران، امروز دنیای غرب که در آزادی کامل به سر می‌برد و این نوع زندگی را اوج حقوق بشر می‌داند، خود به خاطر همین آزادی دچار چالش شده است و قربانیان این چالش کودکان و نوجوانانی هستند که به خاطر زیاده‌خواهی سیاستمداران و ثروتمندان مجبورند، ‌مرگ دردناکی را تجربه کنند.

رازی که چند روز پیش از زبان جیمی رد سخنگوی سازمان بهداشت لندن فاش شد، حکایتی از دست و پنجه نرم کردن بیش از 10 هزار کودک و نوجوان با مرگ داشت. این مقام آگاه در لندن گفت: 2084 تخت‌های بیمارستان‌های لندن به کودکان و 7892 تخت دیگر به نوجوانی اختصاص دارد که دچار مسمومیت مشروبات الکلی شده‌اند.

جیمی رد گفت: همچنین ما شاهد خواهیم بود که برخی از این کودکان و نوجوانان که در بیمارستان‌های شهر لندن به خاطر زیاده روی مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده‌اند، پس از چند روز درد کشیدن،‌ جان خود را از دست می‌دهند. همچنین برخی از رسانه‌ها در پی اعلام این خبر گفتند: این تعداد تنها بخشی از کودکان و نوجوانانی است که به خاطر سوء استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست می‌دهند و خیلی دیگر از کودکان در خیابان‌ها و یا حتی در خانه‌هایشان در همان دقایق اولیه مصرف مشروبات اوردوز کرده و جان می‌سپارند.

جامعه شناسان لندن مانند هنری پاتریس 60 ساله متعقد است که این مشکل یکی از بزرگترین تهدیدات جامعه غرب است، چراکه هیچگونه تضمینی نیست در خانه‌ای که مشروبات الکلی مانند آب سرو می‌شود، کودکان از چنین تهدیداتی در امان باشند.

این جامعه شناس ادامه داد: از کودکان هیچگونه توقعی نیست که خوب و بد مصرف مشروبات الکلی که امروزه با هزاران رنگ و مدل در بازار و خانه‌‌ها پیدا می‌شود، تشخیص دهند ولی از مسئولان توقع می‌رود و این سوال مطرح می‌شود، چرا با وجود چنین مضراتی باز هم فروش مشروبات الکلی در شهرهای انگلستان آزاد است؟ آیا باید کودکان تاوان آن را بپردازند؟ به جزء منفعت و ثروت چه چیز دیگر می‌تواند مسئولان را اینقدر بی‌رحم کند که شاهد درد و مرگ نوجوانان کشور‌شان باشند و هیچگونه واکنشی نشان ندهند؟

از سوی دیگر دانشگاه آکسفورد انگلستان اعلام کرد که  20 درصد کودکان لندن به دلیل مصرف مشروبات الکلی در معرض مرگ قرار دادند و خطر در کمین 80 درصد دیگر آن هاست. موسسه تحقیقات آگسفورد همچنین گفت: مشکل لندن با سیاست گذاری که پیش گرفتند، قابل حل نیست و در آینده شاهد خواهیم بود که تعداد قربانیان مشروبات الکلی در این کشور افزایش یابد و لندن به پیرترین شهر جهان تبدیل شود.

از طرفی افراد سالخورده لندن آزادی مشروبات الکلی را نوعی زیاده خواهی مسئولان دانستند که به دنبال ثروتمند و جمع آوری رای جوانان هستند، چراکه جوانانی که یک عمر با بی‌بند و باری بزرگ شده‌اند، هم اکنون به مسئولی که سد راهی برای لذت‌‌های حیوانی، برهنه شدن و بزهکاری باشد، رای نمی‌دهند .

خلاصه برخی از نهاد‌های مردمی در مناطق لندن که اکثریت مسیحی هستند،‌ در حالی که مشروبات الکی را یکی از مهم ترین دلیل‌های وجود تجاوز‌های جنسی، قتل‌های خیابانی و اعتیاد به مواد مخدر می‌دانند،‌در دلهره و نگرانی به سر می‌برند و سعی دارند که مردم را از اتفاقات آگاه سازند و آنان را از خواب غفلت بیدار کنند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: