آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 5922 1393/06/11  
یونسی:

مازندران نیازمند پایگاه شیعه شناسی است


معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران برپا کننده نخستین حکومت شیعی در جهان است، وجود پایگاه و مرکز شیعه شناسی را در استان ضروری دانست.

علیرضا یونسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی وچهاردهمین کمیته سندنهضت مطالعه مفید مازندران افزود: اين پايگاه بايد توسط سازمان تبليغات اسلامي استان و با جمع آوري مجموعه كتابهاي شيعي و اطلاعات موجود در اين حوزه هر چه سريعتر راه اندازي شود.
 
وی بابیان این که جایگاه فرهنگ برکسی پوشیده نیست خاطرنشان کرد: هرچه دراین راه هزینه کنیم سرمایه است.
 
وی بااشاره به اینکه رسانه های دیداری وشنیداری باید به فرهنگ کتابخانی بپردازند اذعان داشت: چه خوب است که کتابهای اضافی در منزل داریم به کتابخانه هدیه بدهیم.
 
علیرضا یونسی بابیان اینکه شهرستان هایی که مشکل کتابخانه دارند باید شناسایی شوند افزود: مدارس اضافی هم شناسایی وتبدیل به کتابخانه شوند.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران بااشاره به اینکه باید کاری انجام بدهیم که خیرین به ساخت کتابخانه مشتاق شوند تصریح داشت: باید روح کتابخانه را دراستان بدمیم.
 
یونسی بااشاره به اینکه کتابخانه سیاری طراحی و دراستان احداث کنیم افزود: هرمسجدی که ساخته می شود درکنارش کتابخانه هم ساخته شود.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با تاکید بر اینکه، محیط کتابخانه را باید زیبا جلوه دهیم زیرا کتابخانه مثل مسجدمقدس است افزود: کتابخانه و ساخت کتابخانه هم فریضه واجبات است.
 
يونسي با بيان اينكه ايستگاه هاي دائمي جهت دريافت كتاب از مردم داير خواهند شد، تاكيد كرد: مي بايست با كمك همه مسوولين، علما، خطبا و بويژه رسانه ها يك كار همگاني براي فرهنگ سازي اين مهم صورت گيرد و من يقين دارم كه ديري نخواهد گذشت كه هزاران جلد كتاب ارزشمند توسط مردم به كتابخانه ها اهدا مي گردد.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به وجود ظرفيت هاي فراوان در استان، خاطرنشان كرد: اوقاف استان مي بايست به تفكيك شهرستان ها مصرف موقوفاتي كه براي كارهاي فرهنگي وقف شده اند را به استانداري اعلام كند تا از اين طريق در راستاي ترويج فرهنگ كتابخواني و ايجاد زيربناهاي لازم استفاده شود.
 
يونسي يكي از شاخص هاي ترغيب مردم به كتابخواني را در دسترس بودن كتابخانه ها دانست و افزود: كتابخانه مثل مسجد مقدس است و بايد براي ساخت كتابخانه مكان هاي خوبي درنظر گرفته شود و هم نماي داخلي آنها زيبا طراحي گردد.
 
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران اجراي طرح آمايش احداث كتابخانه ها در استان را ضروري دانست و گفت: مي بايست اماكن مورد نياز براي ساخت كتابخانه ها شناسايي شوند.
 
وي افزود: بايد ساز و كاري طراحي شود كه از اين پس در كنار احداث هر مجتمع فرهنگي، مجتمع هاي مسكوني و پارك ها يك كتابخانه نيز تعريف و احداث گردد.
 
يونسي با بيان اينكه خوشبختانه در حال حاضر استان مازندران از لحاظ تعداد مدارس احداث شده اشباع گرديده است، اذعان نمود: خيرين مدرسه ساز بايد رويكرد خود را به سمت ساخت كتابخانه تغيير دهند و در اين بخش به دولت كمك كنند.
 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: