آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6002 1393/06/15  


نوشداری اصولگرایان بعد از مرگ سهراب


این موضوع را می‌توان از مصاحبه اخیر توکلی بیشتر درک کرد. جایی که او از «لجاجت» فرجی‌دانا انتقاد کرده و گفته است: وزیر علوم «تفاهم بین مجلس و دولت» را از بین برده است.

 
 
آرمان- مطهره شفیعی: می‌گویند مخالف استیضاح هستند اما مشخص نیست چرا هر بار نام استیضاح مطرح می‌شود برخی پیش از سایر نمایندگان می‌گویند «اسم ما را هم بنویس». استیضاح کرده و وزیر علوم را برکنار می‌‌کنند، تازه به خاطر می‌آورند که استیضاح راهکار خوبی برای تعامل با دولت نیست! به‌راستی تا به امروز به چه میزان مدیریت از اندیشیدن پس از انجام کار ضربه خورده و بدتر از آن چنین است که هیچ‌کس پاسخگو نیست بلکه برخی نمایندگان مورد اشاره با افتخار می‌گویند نوشدارو ارائه کرده‌اند؛ همان نوشدارویی که پس از مرگ سهراب بود!
 تعاملی که به یکباره تغییر می‌کند
از جمله این اقدامات و نوشدارهای پس از مرگ سهراب در رویکرد یک نماینده به نام احمد توکلی هویداست. حالا که با امضای تعدادی نماینده فرجی‌دانا از وزارت علوم رفت، توکلی در گفت‌وگویی تاکید دارد که «بعضی از نمایندگان از عملکرد بعضی از وزرا ناراضی هستند، اما به نظرم در این برهه زمانی استیضاح جدید راهکار خوبی در تعامل با دولت نیست. به عنوان مثال امروز وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست. اما به نظر می‌رسد، اگر همه ما دست به دست هم بدهیم، امید است که از مشکلات اقتصادی در وضعیت اخیر عبور کنیم و معیشت مردم را از فشار خارج کنیم.» در این زمینه بد نیست به این نماینده محترم مجلس یادآوری کرد که هنوز زمان زیادی از استیضاح فرجی‌دانا نگذشته است و باید واضح‌تر اشاره می‌کردید چرا در آن زمان استیضاح راهکار خوبی برای تعامل با دولت نبود اما اکنون و در این فاصله کوتاه، استیضاح دیگر راهکار خوبی برای تعامل با دولت شناخته نمی‌شود. 
 از کدام تلاش سخن می‌گویند؟
توکلی پیش‌تر نیز گفته بود «از ابتدا با این استیضاح موافق نبودم» و ادامه داده بود:«اما برخی اظهارنظرهایی که از سوی حامیان دولت و معاونان رئیس‌جمهور درباره جایگاه مجلس انجام شد، تناقض‌آمیز بود. اینکه بگوییم مجلس نماد جمهوریت است ولی نمایندگان حق استیضاح ندارند، چه معنایی دارد؟» و اکنون درباره استیضاح فرجی‌دانا هم صحبت کرده است: «من تلاش خودم را کردم که این استیضاح اتفاق نیفتد؛ ولی متاسفانه آقای فرجی‌دانا طوری رفتار کردند که مجلس نگران شد که ادامه روند موجود در دانشگاه‌ها نتایج بدی در کشور داشته باشد. رفتار آنان ناقض ثبات در دانشگاه بود و عملکرد ایشان این نظر را تقویت می‌کرد. به‌عنوان مثال معاون محترم آقای فرجی‌دانا دوبار درمورد مساله بورسیه سراغ من آمد. من به ایشان عرض کردم شما در برخورد با تقلب و تخلف در اعطای بورس به شدت مقابله کنید و ما از شما حمایت می‌کنیم و کسی مشکلی ندارد ولی با برخوردهایی که صورت گرفت، شائبه شاخ و شانه کشیدن قوه مجریه با قوه مقننه بود. چون بنده مجلس را نماد جمهوریت نظام می‌دانم و خود آقایان همین ادعا را دارند؛ این رفتار که مجلس هرکاری کند ما بر سر اعتقاداتمان ایستاده‌ایم؛ چاره‌ای جز استیضاح برای مجلس نگذاشت.» از این بخش اظهارات توکلی چنین برداشت می‌شود که یکی از دلایل استیضاح فرجی‌دانا برداشت شخصی برخی نمایندگان بوده است چراکه توکلی از شائبه شاخ و شانه کشیدن قوه مجریه صحبت کرده نه اطمینان از این موضوع. با درنظر گرفتن صحت این ادعا باید از آقای توکلی سوال کرد که راهکار رفع این شائبه در استیضاح و برکناری یک وزیر باتجربه است؟
 دم خروس یا ...
از سوی دیگر این نماینده مردم تهران مدعی تلاش برای عدم انجام استیضاح فرجی‌دانا شده است که با جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر اینترنتی، تمامی تلاش‌ها در این زمینه معطوف به ابوترابی‌فرد و باهنر و تعدادی نماینده مستقل می‌شود. آنچه درباره توکلی بر صفحه نقش می‌بندد، انتشار یک خبر دیگر است که تیتر آن «احتمال خروج وزیر از کشور پس از استیضاح و تکذیبیه وزارت علوم» بود. تاریخ انتشار این خبر به 28 مرداد بازمی‌گشت یعنی یک روز قبل از استیضاح و برکناری فرجی دانا که شایعه خروج او از کشور درصورت برکناری در سایت منتسب به احمد توکلی منتشر شد که البته با تکذیب وزارت علوم در همان روز سایت الف نوشت؛ «این تیتر با شگرد رسانه‌ای القاکننده صحت خبر خروج از کشور است. گرچه در متن چنین نیست اما این جفا در حق برادر ارجمند جناب دکتر فرجی‌داناست و الف نباید مرتکب می‌شد.» حالا مخاطبان در میان این دو ابهام مانده‌اند که باید آنچه در سایت توکلی منتشر شد را مبنا قرار دهند یا آنچه را که او اخیرا درباره تلاش‌ها برای عدم استیضاح مطرح کرده است؟ «سخن ما» هم درمورد رویکرد توکلی به استیضاح فرجی‌دانا نوشت؛ «الیاس نادران به عنوان نماینده سه دوره مجلس از جدی‌ترین دنبال‌کنندگان استیضاح فرجی‌دانا بود و در هفته‌های گذشته بیشترین مصاحبه را درخصوص این استیضاح داشته است؛ احمد توکلی رفیق صمیمی نادران در مجلس هم امضا خود را پای استیضاح فرجی‌دانا نیاورده است. با این حال نظر توکلی همواره به نادران نزدیک است. این موضوع را می‌توان از مصاحبه اخیر توکلی بیشتر درک کرد. جایی که او از «لجاجت» فرجی‌دانا انتقاد کرده و گفته است: وزیر علوم «تفاهم بین مجلس و دولت» را از بین برده است.
 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: