آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6021 1393/06/17  


خودکشی دوست دختر سابق آقای رئیس‌جمهور!


«سلطان دروغ‌گویی، مبهم‌گویی و سخنان دوپهلو» این صفاتی است که والری تری‌وایلر، شریک سابق زندگی رئیس‌جمهوری فرانسه در کتاب جنجالی‌اش به فرانسوا اولاند نسبت داده است. کتابی که در صدر جدول پرفروش‌ترین ها در این کشور قرار گرفته و احتمال دارد که آینده سیاسی آقای رئیس‌جمهور را برای همیشه تغییر دهد.

شمال امروز ، «سلطان دروغ‌گویی، مبهم‌گویی و سخنان دوپهلو» این صفاتی است که والری تری‌وایلر، شریک سابق زندگی رئیس‌جمهوری فرانسه در کتاب جنجالی‌اش به فرانسوا اولاند نسبت داده است. کتابی که در صدر جدول پرفروش‌ترین ها در این کشور قرار گرفته و احتمال دارد که آینده سیاسی آقای رئیس‌جمهور را برای همیشه تغییر دهد.
به گزارش یورونیوز، این کتاب که بهای آن ۲۰ یورو است در سایت اینترنتی “e-bay” به قیمت ۱۰۰ یورو نیز برای فروش قرار داده شده است.
انتشار کتاب خاطرات والری تری‌وایلر با استقبال کم نظیر فرانسوی‌ها روبرو شده به طوری که در کمتر از دو روز ۲۰۰ هزار نسخه از این کتاب به فروش رفت. اما چیزی که بیش از همه توجه مطبوعات را به خود جلب کرده این ادعای تری‌وایلر است که اولاند بر خلاف مسلک سوسیالیستی‌اش نه تنها حامی قشر کم درآمد نیست، بلکه از آنها با الفاظ نامناسب مانند “بی دندان‌ها” یاد می‌کند.
والری تری‌وایلر ژانویه گذشته در پی افشا شدن رابطه مخفیانه آقای رئیس‌جمهور و ژولی گایه، بازیگر فرانسوی، از وی جدا شد. یک روز پس از افشای این رابطه در رسانه‌ها، والری تری‌وایلر در بیمارستان بستری شد. کاخ الیزه در آن زمان علت این بستری شدن را خستگی عنوان کرده بود اما حالا والری تری‌وایلردر کتاب خاطراتش فاش می‌کند که دست به خودکشی زده است!
انتشار این کتاب، اولاند را با چالش جدیدی روبرو کرده است. به‌ویژه اینکه محبوبیت وی پیش از انتشار کتاب ۱۵ درصد بود با انتشار خاطرات تری‌وایلر کمتر هم شده است.
در واکنش به این ادعا اولاند در حاشیه نشست رهبران ناتو گفت: «نمی‌گذارم اقداماتی که در خدمت فرانسوی‌ها انجام داده ام مورد هجمه قرار گیرند، به‌ویژه ارتباط من با مردم، اینکه من هوادار ضعفا، قشر آسیب پذیر و فقرا بوده‌ام، چرا که من در خدمت آنها هستم و دلیل بودن من همین است.»
کتاب والری تری‌وایلر با نام «برای این لحظه، متشکرم» روایتگر لحظات خصوصی و محرمانه‌ای است که او در کنار رییس جمهوری فرانسه تجربه کرده است. هفته نامه «پاری مچ» یک روز پیش از عرضه این کتاب در بازار، گوشه‌هایی از آن را برملا کرده بود. او در این کتاب که کاخ الیزه از انتشار آن ابراز بی اطلاعی کرده، به چگونگی برملا شدن راز عشقی شریک زندگی‌اش پرداخته و از روابط پشت پرده سخن رانده است.
به گزارش پیام نو ، پاری مچ در نقل قسمتی از این کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای از زبان والری تری وایلر آورده است: «ژولی گایه، امروز صبح تیتر اول همه رسانه‌ها بود…احساس می‌کنم در حال خرد شدن هستم، توانایی شنیدن این موضوع را ندارم. کیسه‌ای پر از داروهای خواب‌آور بر می‌دارم و به‌سرعت بطرف حمام می‌روم. … فرانسوآ به دنبالم می‌آید و سعی می‌کند کیسه را از دستم بگیرد. در اتاق شروع به دویدن می‌کنم. او به کیسه چنگ می‌اندازد. کیسه پاره می‌شود و قرص‌ها نقش بر زمین می‌شوند. قرص‌ها را جمع می‌کنم و تا آنجا که می‌توانم یکدفعه آنها را قورت می‌دهم… دوست دارم بخوابم. اصلا دوست ندارم شاهد ساعت‌ها و لحظات پیشرو باشم. احساس می‌کنم توفانی در حال خرد کردنم است و من توانایی مقابله با آن را ندارم…. بعد، از حال می‌روم و بیهوش می شوم.»
روزنامه فیگارو از انتشار این کتاب در این مقطع زمانی به مثابه ضربه‌ای سخت به رییس جمهوری فرانسه یاد کرده و نوشته “اولاند از انتشار این کتاب مبهوت شده و به وحشت افتاده است”
به اعتقاد برخی آگاهان، درشرایطی که ناتوانی فرانسوآ اولاند در حل مشکلات اقتصادی فرانسه او را در برابر چالش‌های تازه‌ای قرار داده و تنها چند هفته پس از تغییرات مهم در برخی وزارتخانه‌ها از جمله اقتصاد، انتشار این کتاب می‌تواند منتقدان پرشمار آقای رییس‌جمهور را بیش از پیش مسلح کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: