آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6024 1393/06/17  


زنان بیشترین کاربران وایبر هستند


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا(س) و بیستمین سال تاسیس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه، گفت: احساس می‌کنم عده‌ای می‌کوشندواقعیت زن را در جامعه کتمان کنند؛ اما فقدان مطالعات در مورد زن نمی‌تواند این واقعیت جامعه در حال تحول ایران را انکار کند.

شمال امروز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه الزهرا(س) و بیستمین سال تاسیس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه، گفت: احساس می‌کنم عده‌ای می‌کوشندواقعیت زن را در جامعه کتمان کنند؛ اما فقدان مطالعات در مورد زن نمی‌تواند این واقعیت جامعه در حال تحول ایران را انکار کند.

 به گزارش ایسنا علی ربیعی افزود: امام راحل تلاش کردند زن را به طور جدی وارد اجتماع کنند و پررنگ‌ترین حضور زنان در جامعه ایران را می‌توانیم در انقلاب اسلامی مشاهده کنیم.

 

وی افزود: هم اکنون زن به صورت گسترده‌ای وارد نهادهای اجتماعی شده است و این امر مطالعات در مورد زنان را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

وزیر رفاه با تاکید بر اینکه در این سال‌ها به موضوع زن بی‌اعتنایی شده است، گفت: باید پیرامون این موضوع بیشتر تلاش کنیم.

ربیعی با بیان اینکه زنان بیشترین کاربران شبکه‌های اجتماعی مانند وایبر هستند، افزود: باید در مورد تاثیر تحولات جهانی بر روی تحولات ایران به صورت جدی صحبت شود. سرعت جهانی در حوزه زن بسیار سریع است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم جامعه را توسعه دهیم حتما باید مسائل مربوط به زنان را به طور کامل مطالعه کنیم، اظهارکرد: در حال حاضردر ساختار اجتماعی دچار مشکل هستیم و نوعی سرگردانی فرهنگی در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل مطالعات پیرامون خانواده و زن را باید به شکل عمیق ادامه دهیم.

 عدم آمادگی ساختار اجتماعی، برای حمایت از زنان سرپرست خانوار

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمایل زنان مجرد به کار ما را به مطالعه بیشتر در این حوزه سوق می‌دهد، گفت: متاسفانه امروز تعداد زنان بی‌سرپرست روند روبه‌رشدی دارد. تعداد زنان بی‌سرپرست در سال ۷۵، ۸٫۴ درصد، در سال ۹۰، ۹٫۴ درصد و در سال ۹۳ به ۱۲ درصد رسیده است و ما با عدم آمادگی در ساختار اجتماعی برای حمایت از این قشر روبه‌رو هستیم.

 

 

آسیب‌های اجتماعی زنان بیشتر شده است

 

ربیعی با اشاره به پدیده جدیدی تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی زنان تصریح کرد: من قصد ندارم از فرضیه زنانه شدن آسیب اجتماعی دفاع کنم، اما آسیب‌های اجتماعی زنان نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعداد زنان معتاد در سال ۸۶، ۵٫۲ درصد بوده که در سال ۹۱ به ۹ درصد رسیده است. همچنین تعداد متوفیان ناشی از اعتیاد و اصابت سلاح سرد در میان زنان افزایش پیدا کرده است.

ربیعی ادامه داد: موضوع دیگر، سیاستگذاری حساس نسبت به جنسیت است. ما برای حمایت از زنان نیاز به سیاستگذاری مطلوب داریم و امیدواریم قادر باشیم در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ایران دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان خود را به صورت سیستماتیک دنبال نمی‌کنند، افزود: توصیه می‌کنم دانشگاه‌ها، از دانشجویان فارغ التحصیل خود بی خبر نباشند تا کشور قادر باشد از این سرمایه‌ها استفاده کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه باید مسئولیت اجتماعی را به جامعه برگردانیم، گفت: نیاز جامعه امروز ایران برای موفقیت براساس دو تدبیر است که این دو تدبیر شامل تدبیر منزل تا تدبیر اجتماعی می‌شود. خانواده بنیادی ترین نهاد اجتماعی است که دچار تحول شده و باید جنبش‌های عظیم اجتماعی پدید بیاید تا نهاد خانواده حفظ شود. منظور من بسته شدن اجتماع نیست. بلکه باید با فرهنگ غنی خود پیش برویم.

ربیعی با اشاره به اینکه آستانه تحمل در قبال زندگی مشترک در ایران پایین آمده است، اظهار کرد: نیاز به تدبیر بیشتر در مورد نهاد خانواده داریم و باید جامعه را آماده حضور زن کنیم.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: