آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6037 1393/06/17  
رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه دانمارک

امیدواریم غرب در مبارزه با تروریسم جدی باشد


رئیس‌جمهور در دیدار با وزیر خارجه دانمارک با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم نیازمند یک تصمیم جمعی در عرصه جهانی است، گفت: ایران اسلامی در مبارزه با تروریسم جدی است و تمام تلاش خود را در این عرصه بکار می‌گیرد

، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با مارتین لیدرگارد وزیر خارجه دانمارک در محل استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: نتیجه ادامه حرکت‌های تروریستی در منطقه، گسترش خشونت و ادامه آن بی‌ثباتی در منطقه و بی‌ثباتی در جهان است.

رئیس‌جمهور افزود: هنوز تغییر عمده‌ای در حمایت برخی از کشورها از تروریست‌ها در منطقه مشاهده نکرده‌ایم و تروریست‌ها همچنان تجهیز و حمایت می‌شوند. باید کاری کرد که آن‌ها به حمایت از تروریست‌ها پایان دهند.

روحانی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه دانمارک مبنی بر آمادگی برخی کشورهای غربی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق، گفت: ما خوشحالیم که بعد از سال‌ها، غرب این واقعیت روشن را که ایران پیوسته بر آن اصرار داشت، دریافته است و امیدواریم در این مسئله جدی باشد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از حکومت و مردم کشورهای منطقه که قربانی تروریسم بوده اند، تاکید کرد: تردیدی نیست که اگر کشورهای منطقه و تاثیرگذار، تصمیم بگیرند با تروریست ها مقابله کنند، در زمان کوتاهی موفق خواهند شد.

رئیس‌جمهور همچنین به موضوع روابط ایران و دانمارک پرداخت و گفت: روابط ایران و دانمارک از دیرباز روابط دوستانه و صمیمانه‌ای بوده و امیدوارم سفر شما به ایران روابط دو کشور را عمیق تر کند.

روحانی همچنین به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و اظهار کرد: ایران در مذاکرات هسته‌ای جدی است، اگر اعضای 1+5 نیز در فرصت باقیمانده جدی باشند، زمینه برای توافق نهایی وجود دارد؛ آنچه غرب تاکنون درباره تحریم‌ها علیه ایران انجام داده، نفعی برای هیچ طرفی نداشته و همچنین خلاف قوانین بین‌المللی بوده است. وقت آن رسیده که به توافق جامع برد – برد برسیم.

وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار خواهان گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی شد و گفت: بخش خصوصی دانمارک در عرصه‌های مدیریت بهینه آب و فناوری‌های مربوط به آن و همچنین در زمینه نفت، گاز و انرژی‌های تجدید‌پذیر از فناوری بالایی برخورداراست و علاقه‌مند به همکاری با ایران در این زمینه‌ها است.

مارتین لیدرگارد همچنین به موضوع تروریسم اشاره کرد و گفت: در غرب به این نتیجه رسیده‌ایم که گروه‌های تروریست در سوریه و عراق فعال هستند و امروز مصمم هستیم با تروریست‌ها مبارزه کنیم و کشورهای حامی تروریست‌ها را تشویق به قطع حمایت‌ها کنیم.

وی در این دیدار همچنین گفت که مذاکرات بسیار خوب و سازنده‌ای با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود داشته و نتیجه این مذاکرات می‌تواند پایه‌های روابط دو کشور را مستحکم‌تر کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: