آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6038 1393/06/17  
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

وصول معوقات بانکی با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده است


رئیس سازمان اسناد و املاک کشور گفت: در وصول معوقات متولی بانک‌ها هستند و ما نیز حسب تقاضای بانک‌ها اقدام می‌کنیم و در ۴ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل وصول معوقات بانکی ۳۰ درصد افزایش یافته است.

، احمد تویسرکانی شامگاه یکشنبه در نشست خبری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگاهی است که همه مردم با خدمات آن مرتبط بوده و به لحاظ قدمت طولانی و فعالیت 100 ساله سازمان و وجود شیوه‌های سنتی در این دستگاه تحولات چشمگیری را ظرف سنوات اخیر شاهد بودیم.

وی بیان کرد: سیاست سازمان ثبت در اصلاح فرآیند‌ها، در پاکسازی عموم و کاهش مراجعات مردم بوده که برای اجرای آن از شیوه‌های متعدد اتخاذ شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد:‌ از جمله شیوه‌های اتخاذ شده در این سازمان ثبت الکترونیک اسناد، شرکتها، و ثبت تغییرات این شرکتها و علائم تجاری، سبک الکترونیک اختراعات، مالکیت‌های صنعتی و مکانیزه آن در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی به کاداستری و تحت سیستم از جمله برنامه‌هایی بود که در جرای این سیاست‌ها عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه آخرین اقدام را در ثبت الکترونیک داشتیم گفت:‌ ارسال معاملات انجام شده در دفاتر اسناد رسمی از طریق سیستم بود که مرحله نهایی تثبیت مالکیت اشخاص و ثبت این مالکت‌ها در دفاتر ثبت به عنوان آخرین مرجع تثبیت مالکیت و ارسال سیستم معاملات ثبتی به وسیله پیام کوتاه به متقاضیان این خدمت بود و با اجرایی شدن این سیستم روزانه 100 هزار پیامک به دریافت کنندگان خدمات ارسال می‌شود.

تویسرکانی با بیان اینکه اکنون قریب به 10 سامانه در سازمان ثبت به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند، خاطرنشان کرد: سازمان ثبت یکی از دستگاه‌های پر مراجعه به دلیل ارائه خدمات الکترونیک بوده و مجموعه اقدامات ما سبب شده سالانه میلیون‌ها مراجعه به ادارات ثبت کاهش یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: استان اصفهان 6.4 درصد از جمعیت کشور را داشته و 7.9 درصد از ادارات ثبت، 6.5 درصد از دفاتر اسناد رسمی، 6.5 درصد از دفاتر ازدواج و طلاق و 7.6 درصد از بناهای اداری سازمان ثبت در این استان قرار دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: 7.3 درصد از پرونده‌های ثبت اسناد در بایگانی‌های استان اصفهان است و 3 میلیون 635 هزار و 492 پرونده ثبت ملک در استان داریم که این عدد در کشور 36 میلیون 400 هزار و 276 پرونده است.

وی بیان کرد: 5.5 درصد از درآمدهای وصلی سازمان ثبت مربوط به استان اصفهان بوده و در 4 ماهه ابتدای سال اداره کل ثبت استان اصفهان 245 میلیارد و 177 میلیون ریال از عواید را وصول کرده و به خزانه داری کل واریز کرد.

تویسرکانی با بیان اینکه 7.5 درصد از اسناد مالکیت صادره مربوط به استان اصفهان است، تصریح کرد: 880 هزار و 987 سند مالکیت در کل کشور صادر شده که در استان اصفهان 68 هزار و 90 سند کاداستر صادر شده است.

وی گفت: 5.4 درصد از ازدواج‌ها، 4.3 درصد از طلاق‌ها و 6.5 درصد از شرکت‌های تجاری ثبت شده در استان اصفهان است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اقداماتی که مشاوران املاک انجام می‌دهند به عنوان معامله رسمی شناخته نمی‌شود، خاطر نشان کرد: معامله رسمی به موجب سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی صورت گرفته به این معنی که اگر اختلاف در یک سند رسمی پیش آید بدون اقدام قضایی  سازمان ثبت اجرای مفاد آن را تصمین می‌کند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی مشاوران املاک زیر مجموعه سازمان ثبت نبوده و به عنوان یک واحد صنفی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند و ما مصر هستیم به لحاظ اینکه مشاوران املاک اقدام حقوقی انجام می‌دهند، زیر نظر سازمان اسناد باشند.

تویسرکانی پیرامون وضعیت ثبت ازدواج موقت، گفت: در قانون حمایت از خانواده، قانون گذار ثبت ازدواج موقت را به پشتوانه ازدواج دائم منحصر کرده و به همین دلیل ازدواج‌های غیر رسمی کمتر شده و منفعت عمومی بر توسعه ثبت رسمی معاملات است.

وی درباره ازدواج با اتباع بیگانه اظهار کرد: اگر شخصی با اتباع بیگانه ازدواج کند در آینده متحمل عواقب سخت و سنگینی می‌شود و توصیه ما به خانواده‌ها در شهرهای بزرگی که حضور اتباع بیگانه در آنها بیشتر بوده این است که توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند و مواردی داشتیم که زوج بدون اطلاع زوجه از کشور خارج شده بنابراین عواقب آن را در نظر داشته باشند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیرامون وضعیت موقوفاتی که در آنها دخل و تصرف‌هایی صورت گرفته، تصریح کرد: با سیاست‌های که در سنوات اخیر بین سازمان ثبت و اوقاف و امور خیریه صورت گرفته، در یک فرآیند 5 ساله تمامی موقوفات دارای سند می‌شوند.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل عدم مستند سازی بوده که با توسعه مستند سازی از تعدی به موقوفات پیش گیری می‌شود.

تویسرکانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد وضعیت وصول معوقات بانکی، بیان کرد: در وصول معوقات متولی بانک‌ها هستند و ما نیز حسب تقاضای بانک‌ها اقدام می‌کنیم و در 4 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل وصول معوقات بانکی 30 درصد افزایش یافته است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: