آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6041 1393/06/17  


پيروزي قاطع تيم ملي واليبال برابر پورتوريکو


تيم ملي واليبال کشورمان با شکست پورتوريکو، به عنوان تيم دوم گروه D مسابقات قهرماني جهان به دور بعدي مسابقات صعود کرد.

تيم ملي واليبال کشورمان با شکست پورتوريکو، به عنوان تيم دوم گروه D مسابقات قهرماني جهان به دور بعدي مسابقات صعود کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان کواچ که شب گذشته با گذشتن از سد بلژیک، برای نخستین بار به مرحله دوم مسابقات قهرمانی جهان صعود کرده بود، در آخرین مسابقه خود در مرحله نخست این مسابقات به مصاف پورتوریکو رفت.

آرمین تشکری، سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، شهرام محمودی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف (لیبرو) بازیکنان آغازکننده تیم ملی کشورمان در این مسابقه بودند.

خوزه ریورا، ادگاردو گواس، دنیس دل واله (لیبرو)، روبرتو مونیز، مائوریس تورس، مانیکس رومان و جکسون ریورا نیز ترکیب اولیه تیم ملی پورتوریکو بود.

ست اول؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران
آرمین تشکری با یک آبشار قدرتی اولین امتیاز را کسب کرد و دو امتیاز بعدی نیز به ایران رسید تا اینکه پورتوریکو با خطای ایران به اولین امتیاز خود دست یافت. قائمی سرویس خود را تبدیل به امتیاز کرد تا ایران ۵ بر یک پیش بیفتد. دفاع عالی موسوی حساب کار را ۷ بر ۲ سود کشورمان کرد و امتیاز ۸ نیز با دفاع مستحکم ایران به شاگردان کواچ رسید و وقت استراحت فنی اول با نتیجه ۸ بر ۲ به سود ایران پایان یافت.
در بازگشت به زمین، سرویس تشکری به تور خورد و امتیاز بعدی هم با برخورد توپ دریافتی به میله کنار زمین و بازگشت به زمین ایران، به حساب حریف ریخته شد. وقتی نتیجه ۱۲ بر ۵ به سود ایران شد، سرمربی پروتوریکو درخواست وقت استراحت کرد و باعث شد پورتوریکو اختلاف را کمتر کند اما ایران در وقت استراحت فنی دوم نیز با نتیجه ۱۶ بر ۸ پیروز شد.
در ادامه، پورتوریکو دو امتیاز متوالی گرفت اما برتری ایران در دفاع همچنان محسوس بود. اوت شدن سرویس شهرام محمودی، پورتوریکو را به امتیاز ۱۲ رساند اما ایران هنوز با ۶ امتیاز اختلاف جلو بود. ایران ۲۲ بر ۱۴ پیش بود که سرمربی حریف دوباره شاگردانش را به کنار زمین فرا خواند. در اواخر این ست، ضریب خطای بازیکنان پورتوریکو هم بالا رفت و ایران با برتری قاطع ۲۵ بر ۱۷ در این ست، به استقبال ست‌های بعدی رفت.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران
سرویس سعید معروف به تور خورد تا امتیاز اول ست دوم به پورتوریکو برسد. آرمین تشکری که در این دیدار جایگزین عادل غلامی شده بود، دو امتیاز برای ایران گرفت اما ضربه بعدی او به بیرون رفت تا دو تیم به تساوی ۲ بر ۲ برسند. وقتی بازی ۴ بر ۳ بود، ایران روی امتیاز ۴ پورتوریکو درخواست ویدئوچک کرد اما داوران امتیاز را به پورتورکو دادند که این موضوع باعث ادامه پیدا کردن اعتراض ایران و وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در بازی شد. پورتوریکو در این ست بازی بهتری ارائه داد اما وقت استراحت فنی اول با برتری ۸ بر ۷ ایران به پایان رسید.
دو تیم تا امتیاز ۹ پایاپای جلو رفتند اما ایران با گرفتن ۳ امتیاز پیاپی، ایجاد حاشیه امنیت در امتیازات را در دستور کار خود قرار داد. البته پورتوریکو دوباره اخلاف را کم و حساب کار را ۱۴ بر ۱۳ کرد؛ اما وقت استراحت فنی دوم نیز با برتری ۱۶ بر ۱۴ تیم کشورمان همراه شد.
با اینکه پورتوریکو در این ست سعی کرد بهتر از ست اول عمل کند، همچنان در دفاع روی تور مقابل ایران حرفی برای گفتن نداشت. وقتی این تیم به امتیاز ۲۰ در مقابل ۲۳ امتیاز ایران رسید، کواچ درخواست وقت استراحت کرد. سرویس پورتوریکو به بیرون رفت اما خطای ایران مانع کسب امتیاز ۲۵ شد و در ادامه، تورس نتیجه را ۲۴ بر ۲۲ کرد. البته امتیاز بعدی به ایران رسید تا ست دوم نیز با برد ۲۵ بر ۲۲ ایران به پایان برسد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران
امتیاز اول این ست با بیرون رفتن توپی که به دست بازیکن حریف خورده بود، به ایران رسید. تیم ملی کشورمان ۲ امتیاز دیگر کسب کرد اما با از دست رفتن سرویس معروف، حساب کار ۳ بر یک شد. با وجود دو امتیاز متوالی که کروز گرفت، وقت استراحت فنی اول این ست با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران به پایان رسید.
کواچ در ادامه عبادی‌پور را جایگزین قائمی کرد. با برخورد سرویس موسوی به تور امتیاز ۷ برای پورتوریکو ثبت شد. در ادامه ایران اختلاف را افزایش داد و ۱۵ بر ۹ پیش افتاد. رومن یک امتیاز سرویس برای پورتوریکو گرفت اما سرویس بعدی او به بیرون رفت تا ایران پیروز وقت استراحت فنی دوم با حساب ۱۶ بر ۱۰ شد.
بازی ۱۸ بر ۱۰ به سود ایران بود که اعلام خطای تور از محمودی، پورتوریکو را به امتیاز ۱۱ رساند. ایران ۲۰ بر ۱۱ پیش افتاده بود که کواچ، عبدالرضا علی‌زاده را به جای ظریف در پست لیبرو به کار گرفت اما او در زمان کوتاهی که بازی کرد دچار مصدومیت شد و به بیرون رفت. سپس ایران اختلاف را به ۱۰ امتیاز رساند و ۲۲ بر ۱۲ پیش افتاد و سرمربی پورتوریکو درخواست تایم اوت کرد.
سرویس میرزاجانپور به تور خورد و در آن سوی میدان هم سرویس پورتوریکو به بیرون رفت تا حساب کار ۲۴ بر ۱۴ شود. امتیاز ۲۵ باز هم با از دست رفتن سرویس پورتوریکو به ایران رسید و ملی‌پوشان با پیروزی ۲۵ بر ۱۴ در ست سوم و ۳ بر صفر در مجموع، مرحله گروهی را با قرار گرفتن در رده دوم جدول گروه D به پایان رساندند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: