آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6075 1393/06/19  


۷۰ میلیارد یورو پروژه بین ایران و روسیه امضا شد


الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه امروز در یازدهمین اجلاس کمیسیون دائمی همکاری‌ تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در تهران با اشاره به اینکه اجلاس امسال از سطح بالایی برخوردار بود، تصریح کرد: 40 شرکت روسی در این اجلاس شرکت کردند که بتوانند مقدمات بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه را فراهم کنند.

وزیر انرژی روسیه در مراسم امضای قرارداد با ایران از همکاری ۷۰ میلیارد یورویی بین ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش فارس ، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه امروز در یازدهمین اجلاس کمیسیون دائمی همکاری‌ تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در تهران با اشاره به اینکه اجلاس امسال از سطح بالایی برخوردار بود، تصریح کرد: ۴۰ شرکت روسی در این اجلاس شرکت کردند که بتوانند مقدمات بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط خوب اقتصادی و تجاری میان ایران و روسیه وجود دارد، تصریح کرد:‌ از نظر سیاسی نیز ایران و روسیه روابط مناسبی دارند، به طوری که در آینده‌ نزدیک قرار است، ملاقاتی بین رؤسای جمهور ایران و  روسیه در مسکو صورت پذیرد.

نواک با اشاره به اینکه ما معتقدیم در آینده شاهد به وجود آمدن شاخص‌های مناسب همکاری اقتصادی بین ایران و روسیه وجود خواهد داشت، تصریح کرد: روسیه آمادگی دارد، محصولات و خدمات مورد نیاز ایران را به این کشور صادر و محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از ایران وارد کند.

وزیر روسی با اشاره به اینکه به طور کلی آنچه در این تفاهم‌نامه وجود دارد، همکاری‌ دوجانبه است که می‌تواند موجب شکوفایی اقتصاد دو کشور شود، خاطرنشان کرد: بازار نفت و گاز ایران برای روسیه بسیار جالب است،

به طوری که شرایط تحریم ایران موجب شد، تا محدودیتهایی برای شرکت‌های خارجی فعال در حوزه نفت ایران به وجود آید.

وی ادامه داد: اگر برخی از قوانین و مقررات در ایران بهبود یابد روسیه می‌تواند حرکت عظیمی در صنعت نفت ایران ایجاد کند، به طوری که هم اکنون برخی شرکت‌های فعال روسیه در حوزه صنعت و نفت در برخی دیگر از کشورهای جهان اقدام به توسعه این صنعت کرده‌اند.

نواک با اشاره به اینکه روسیه علاقه زیادی در زمینه احداث نیروگاه‌ جدید برق و بازسازی نیروگاه‌های قدیمی ایران دارد،‌ گفت: روسیه می‌تواند با احداث نیروگاه‌های جدید شرایط تولید برق در ایران را بهبود بخشد.

وی همچنین با اشاره به احداث نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: در شرایط فعلی این نیروگاه اتمی در مدار تولید قرار گرفته و ما اطلاع داریم، ایران علاقه دارد ۲۰ نیروگاه اتمی جدید نیز در ایران احداث کند.

وزیر نفت روسیه با اشاره به علاقه مندی روسیه در زمینه ذوب فلزات و تجهیز مواد اولیه در ایران گفت: ما می‌توانیم در زمینه حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی فعالیت‌ دوجانبه‌ای داشته باشیم، به طوری که بیش از ۵۰ شرکت روسی علاقه دارند در ایران پروژه اجرا کنند.

نواک با اشاره به وضعیت حمل و نقل هوایی در ایران گفت: ما می‌توانیم هواپیمای TOO204 را به ایران ارسال کنیم و حتی بنادر روسیه در دریای خزر این آمادگی را دارد، تا کالاهای مورد نیاز خود را به این کشور وارد کنند.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه حدود ۷۰ میلیارد یورو این پروژه‌ها هزینه در بردارد، گفت: ما به دنبال فصل جدید همکاری‌ اقتصادی بین ایران و روسیه هستیم.

وی ادامه داد: ما از فعالان بخش کشاورزی ایران دعوت می‌کنیم، تا در نمایشگاهی که به همین منظور از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ سپتامبر در مسکو برگزار می شود، حضور به هم رسانند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: