آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6084 1393/06/19  
فلاح جلودار:

حمایت از تولید ملی هدف اقتصاد مقاومتی است


استاندار مازندران امنيت اقتصادي ، حمايت از توليد ملي ، اشتغال ، توسعه ي رقابت پذيري ، توجه به مزيت هاي منطقه اي و آمايش سرزمين را از جمله اهداف سند اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.

 ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر چهارشنبه  در کارگاه علمی و تخصصی اقتصاد مقاومتی در سالن پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه  نظام مقدس جمهوري اسلامي تحت لواي امام راحل (ره ) و مقام معظم رهبري صاحب الگوها و دكترين جديد حكومتي در عصر حاضر است، گفت: همراه با تعالي و تثبيت  تعميم ارزش هاي انقلاب اسلامي در دهه چهارم ، طراحي كلان الگوي ايراني – اسلامي پيشرفت و در ذيل يكي از اركان آن ابزارهاي مقاومت و تحقق آن به واسطه اقتصاد مقاومتي  شكل گرفت.

وی با اشاره به اینکه گستردگي سرمايه هاي انساني و مادي در كشور ، اقتضاء مي كند تا افق توسعه و رشد گسترده تر و بالاتر تصوير شود، اظهارداشت: در سند ابلاغي اقتصاد مقاومتي مقام معظم رهبري ، انتظار آن است كه جمهوری اسلامی  به الگويي الهام بخش از نظام اقتصادي اسلامي باشد.
 
استاندار مازندران بیان کرد:  عدم تحقق برتري اقتصادي كشور در منطقه در چشم انداز ، تكاليف اقتصاد مقاومتي را ايجاد كرده است و در سند مهم چشم انداز 3 ركن پيش بيني شده است .
فلاح  گسترش گفتمان ايران اسلامي در منطقه و جهان ، توسعه ي دانش بنيان و  قطب اول اقتصادي منطقه جنوب غرب آسيا را سه رکن سند چشم انداز عنوان کرد و افزود: به دليل معطل ماندن رشد اقتصادي مورد نظر ، طراحي اقتصادي مقاومتي شكل گرفت كه البته مقطعي و محدود به زمان نيست.
 
نماینده عالی دولت در مازندران توجه به بهره وري را  از مفاد برجسته اقتصاد مقاومتي دانست و گفت:  این اصول در كشور تا حد زيادي مغفول مانده است.
 
فلاح جلودار مصرف آب در كشاورزي كشور و نسبت توليد محصول خشك بسيار پايين با ميانگين جهاني را یکی از نمونه های بی توجهی به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اذهان داشت: در برنامه پنجم سهم بهره وری 2.5 از رشد 8درصد كشور بود كه به هيچ عنوان محقق نشد.
 
وی  امنيت اقتصادي ، حمايت از توليد ملي ، اشتغال ، توسعه ي رقابت پذيري ، توجه به مزيت هاي منطقه اي و آمايش سرزمين را از جمله اهداف سند اقتصاد مقاومتي عنوان کرد.
 
فلاح  فرهنگ سازي در اقتصاد مقاومتي را یکی از اهداف برگزاری این كارگاه آموزشی عنوان کرد و افزود:  در بند 21 سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي ، تبيين ابعاد اقتصاد مقاومتي و گفتمان سازي آن به ويژه در محيط هاي علمي ، آموزشي ، و رسانه اي و تبديل آن به گفتمان فراگير و رايج ملي تصريح شده است .
 
وی یکی از مسيرهاي تحقق فرهنگ اقتصاد مقاومتي را  خودباوري و اعتماد در جامعه دانست و گفت: جامعه به واسطه  باور  به رشد ، بهبود و ترقي و همت مضاعف راه مي يابد.
 
استاندار مازندران با تاکید بر این نکته که باید  اين انديشه در جامعه تعميم بيابد كه وضعيت كنوني اقتصاد تنها با حماسه آفريني و همت مردم قابل تغيير است ، اذعان داشت: از اين رو اقتصاد مردمي در راستاي اقتصاد مقاومتي است و مردم مي توانند نخستين نقش آفرين باشند .
 
وی كشاورزي و گردشگري را دو ركن مهم اقتصاد مقاومتي در مازندران دانست و گفت: كشاورزي و گردشگري از محورهاي توسعه استان است.
 
وی با اشاره به اینکه در كنار اين دو ركن از صنعت و توسعه دانش بنيان نباید غافل باشیم، گفت: مشخصه بسيار مهم اين دو  محور اقتصادي، مردمي بودن آن است .
 
فلاح با بیان اینکه حدود 99درصد  كشاورزي  و ارقامي مشابه به اين در گردشگري غير دولتي و مردمي است ، گفت: عدم سرمايه گذاري در بخش كشاورزي  و مشكلات زير ساختي در گردشگري و عدم فرهنگ سازي مناسب ما را در نيل به اين محورهاي برجسته با معضلاتي مواجه ساخته است .
 
استاندار مازندران پايدار سازي توليد ، اصلاح و ايجاد ساختارها را از برنامه هاي مهم دانست و گفت: بهره وري در توليد محصولات و كاهش هزينه هاي توليد و تلاش در جهت كاهش ضايعات از دغدغه هاي   اصلي در حوزه كشاورزي است .
 
وی مهار آب هاي سطحي ، صنايع تبديلي ، جلوگيري از تغيير كاربري ، تجهيز اراضي را  از ديگر برنامه هاي  اجرايي استان مازندران عنوان کرد و گفت: ما به دنبال آن هستيم تا با حفظ شعائر و ارزش هاي معنوي مان ، اقدام به گسترش گردشگري در ابعاد مختلف روستايي ،  طبيعت گردي ، دريايي و ديگر اركان بپردازيم .
 
فلاح حمايت از سرمايه گذاران بومي و بخش هاي صنفي فعال را از برنامه هاي در دست اجراي استان عنوان کرد و ادامه داد: در گسترش گفتمان اقتصاد مقاومتي در استان باید از اقدامات شعاري پرهيز شود.
 
وی بر لزوم حضور رسانه ها به ویژه رسانه ملي در تبيين گفتمان اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: نمونه هاي موفق باید معرفي و تشويق شوند.
 
وی با بیان اینکه مدير ، كارمند و كارآفرين برتر اقتصاد مقاومتي باید معرفي شود، گفت:  اقتصاد مقاومتي باید به گفتمان روزآمد تبديل شود.
 
استاندار مازندران گفت: استادان دانشگاه ها و نخبگان به تشريح  و ارائه ديدگاه و بومي سازي آن در محيط استان مازندران بپردازند و مديريت  ارشد استان را ياري کنند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: