آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6241 1393/06/31  


تکاليفي براي سال تحصيلي جديد


نويسنده : علي‌اصغر فاني*

قسم به قلم و آنچه مي‌نويسند؛ و سپاس بي‌قياس خداوندي را که به بشر قدرت انديشه و توان فکرت آموخت و اسباب تعالي او را فراهم ساخت.

هدف غايي آفرينش،تکامل انسان است و به تعبير معمار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره): «اساس علم بر تربيت انسان است.» اهميت تعليم و تربيت در فرهنگ ديني و ملي ما موجب شده تا نهاد خدوم آموزش‌و‌پرورش والاترين جايگاه را در ذهن و ضمير فرهيختگان داشته باشد، به نحوي که مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) آموزش‌و‌پرورش را منشاي همه تحولات عظيم در حوزه انسان سازي مي‌دانند و همه دستگاه‌ها را امر به حمايت آن مي‌نمايند و مي‌فرمايند: «همه دستگاه‌ها وظيفه پشتيباني از آموزش‌و‌پرورش را برعهده دارند و هر قدردرآموزش‌و‌پرورش هزينه و سرمايه گذاري شود، نتيجه مضاعف خواهد داشت. چرا که اين دستگاه، ريشه و مبناي همه پيشرفت‌هاي حال و آينده کشور است.»

 

در اهميت اين صدرنشيني آموزش‌و‌پرورش رئيس‌جمهور محترم نيز مي‌فرمايند: «دولت هر کاري که بتواند با خلوص نيت در امر آموزش‌و‌پرورش انجام مي‌دهد.»

 

اينجانب با نهايت مسرت آغاز سال تحصيلي 94-1393 را در دومين سال فعاليت دولت «تدبير و اميد» که طليعه آن مزين به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» است به جامعه پرنشاط دانش‌آموزي و فرهنگيان فرهيخته ايران اسلامي تبريک و شاد باش مي‌گويم و اميدوارم به فضل الهي و با ياري شما معلمان، آموزگاران و مربيان گرانقدر بتوانيم آينده‌سازان کشور را بيش از پيش برتارک دانايي و سپهر سعادت رهنمون گرديم.

 

مسووليت خطير وحساس تعليم و تربيت و مطالبات رئيس‌جمهور محترم، مبني بر توسع? همه جانب? آموزش‌و‌پرورش و بسط «فرهنگ گفت وگو»، ترويج «تفکر انتقادي» و تلاش براي اجراي سياست‌هاي «ارتقاي کيفيت مديريت آموزشگاهي»، «ساماندهي و بهسازي نيروي انساني»، «توسعه مشارکت»، «تمرکز زدايي» تکليف امروز ما را در آموزش‌و‌پرورش مضاعف ساخته است تا علاوه بر تحقق راهبرد «کيفيت بخشي» با ابتناي بر اميد و اعتدال، بتوانيم اقدامات موثري براي عملياتي کردن سند تحول بنيادين، مبني بر دستيابي دانش‌آموزان به مراتبي از حيات طيبه، توسعه عدالت آموزشي، ارتقاي منزلت و مقام فرهنگيان وتعالي نظام آموزش‌و‌پرورش به عمل آوريم.

 

و اکنون به استقبال مهر مي‌رويم با مجموعه‌اي غني از طرح‌ها و برنامه‌هاي عملياتي تعالي‌بخش، همچون توسعه پژوهش‌سراهاي دانش‌آموزي به عنوان کانون‌هاي عبور از حافظه محوري و تقويت تفکر و انديشه، بديعه‌پردازي و پژوهش و از سوي ديگر تعالي مديريت آموزشگاهي به منظور آغاز کيفيت بخشي در آموزش‌و‌پرورش و اجراي يکصد برنامه در راستاي عملياتي شدن سند تحول بنيادين در ساحت‌هاي شش گان? تربيت و توسعه مشارکت‌هاي همه جانبه و سپردن امور به مردم و کاهش تمرکزگرايي در نظام آموزش‌و‌پرورش. اميدوارم به زودي شاهد اثرات و ثمرات پربار و مبارک اين طرح‌ها و برنامه‌ها با همت و عزم ملي براي بهبود و ارتقاي نظام تعليم و تربيت باشيم.

 

آموزش‌و‌پرورش دولت «تدبير و اميد» در سايه الطاف الهي و عنايات حضرت ولي‌عصر(عج) و حمايت‌هاي بي‌دريغ مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) مصمم است با جلب مشارکت آحاد جامعه و اولويت‌بندي مسائل و چالش‌هاي نظام تعليم و تربيت با ارايه راهکارهاي برون رفت از آن بتواند با پرهيز از هرگونه شتاب‌زدگي مطابق با فرهنگ غني ايراني اسلامي‌مسير پيشرفت جوانان و آينده سازان اين مرز و بوم را بيش از پيش هموار سازد.

پيام وزير آموزش‌و‌پرورش به مناسبت بازگشايي مدارس

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: