آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6245 1393/06/31  
مشق همشاگردی ها در مدارس تخریبی مازندران

30 درصد مدارس استان ناایمن است


استاندارد نبودن مدارس، کمبود معلم و فضای آموزشی، استاندارد نبود سیستم گرمایشی، کامل نبودن طرح هوشمندسازی از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید با آن مواجه هستند.

 مهر: صدای زنگ مدرسه در حالی به گوش می رسد که امسال هم برخی از همشاگردی های قدیمی مازندران باید در مدارس ناایمن و غیراستاندارد، علم و ادب مشق کنند و حادثه همواره در کمین این دانش آموزان است.
 

به گزارش خبرنگار مهر، 467 هزار و 700 دانش آموز در چهار هزار دانش آموز مازندران سال تحصیلی جدید را سپری خواهند کرد، این درحالیست که شش هزار کلاس درس استان تخریبی است و در مجموع 30 درصد مدارس تخریبی و ناایمن هستند، همچنین وضعیت سیستم گرمایشی مدارس مازندران بیش از سه هزار و 400 مدرسه استاندارد سازی شد و بقیه قرار است تا پایان سال 94 استاندارد سازی شوند و این آمار بدان معناست که همواره ممکن است حادثه ای نظیر آتش سوزی کلاس درس یکی از مدارس شین آباد در مازندران نیز رخ دهد. 

زنگ مهر و جشن شکوفه ها همزمان با سراسر کشور در مدارس مازندران نیز شنیده می شود ولی استاندارد نبودن مدارس، کمبود معلم و فضای آموزشی، استاندارد نبود سیستم گرمایشی، کامل نبودن طرح هوشمندسازی از جمله مشکلاتی است که دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید با آن مواجه هستند.

رئیس آموزش و پرورش نکا با گرامیداشت سال تحصیلی جدید به خبرنگار مهر می گوید: تمامی مدارس خاص شهرستان اعم از شاهد، نمونه دولتی ، فرزانگان و سمپاد در سال تحصیلی جدید صد درصد مجهز به سیستم هوشمند شدند.  اصغر کارگر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان داشت: 16 هزار و910 نفر از دانش آموزان نکایی در 816 کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کرده که از این تعداد 99 آموزشگاه در مقطع ابتدائی، 40آموزشگاه در مقطع متوسطه اول،41 دبیرستان و هنرستان در مقطع متوسطه دوم به تحصیل می پردازند.

وی افزود: خوشبختانه با هماهنگی ها و برنامه ریزی هایی که در سال جاری توسط آموزش و پرورش شهرستان نکا صورت گرفت 98 درصد از دانش آموزان ثبت نام شدند و کلاس بندی در مدارس شهرستان انجام شده است.

همچنین یکهزار و786 دانش آموز پایه اول در شهرستان ساماندهی شدند که سال تحصیلی جدید را جشن می گیرند. 

کارگر با اشاره به هوشمندسازی مدارس نکا بیان کرد: 250 کلاس در 99 آموزشگاه مجهز به فناوری، تکنولوژی روز و هوشمند سازی شدند و تمامی مدارس خاص شهرستان اعمم از شاهد، نمونه دولتی ، فرزانگان و سمپاد در سال تحصیلی جدید  صد در صد مجهز به سیستم هوشمند شدند.

این مقام مسئول با اشاره به پیام آموزش و پرورش گفت: مسئولان آموزشی باید همانند آهنربا میدان مغناطیسی قویی را برای  شهرستان رقم زنند تا تمامی براده های آهن را به نظم چینش نمایند چرا که در این نظام آموزشی باید دانش آموزان را به یک انسان فرهنگی تربیت کنیم.

رئیس آموزش و پرورش نکا با بیان ساماندهی سرویس دانش آموزی گفت: باید برنامه ریزی در حوزه سرویس دانش آموزی به گونه ای تداعی شود که خانواده ها کمترین دغدغه و اضطراب را در بحث حضور دانش آموزان در مدارس داشته باشند.

قرارداد 500 سرویس دانش آموزی در نکا

کارگر ادامه داد: سال گذشته 200 قرارداد سرویس دانش آموزی در آموزش و پرورش شهرستان نکا تنظیم شد اما در سال جاری با هماهنگی های انجام شده بین خانواده ها، شرکت سرویس دانش آموزی و آموزش و پرورش مقرر شد این تعداد به 500 سرویس افزایش یابد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی شهرستان نکا ابراز داشت: با سیاست های وزارت آموزش و پرورش، ساماندهی و سازماندهی سند تحول بنیادین 3-3-6 در حال اجرا است در واقع با اجرای چنین طرحی نیازمند یک ششم نیروی جدید در فضای آموزشی هستیم و در سال تحصیلی جدید کمبود نیرو در مقطع ابتدایی جز یکی از دغدغه های اساسی ماست اما مشکلی خاصی در این حوزه وجود ندارد. 

رئیس آموزش و پرورش نکا با بیان تصویب بسته های حمایتی مازندران اذعان داشت: 40 میلیارد ریال برای بسته های حمایتی مازندران در سال جاری تحقق یافت که تاکنون در شهرستان ها تفکیک بندی نشده است.

تحصیل 10 درصدی در مدارس غیرانتفاعی 

کارگر با اشاره به مدارس دو نوبته در سطح شهرستان نکا  تصریح کرد: امروز نگاه مدارس به سوی تک نوبته بودن است لذا در این راستا 10 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی و بیش از سه هزار دانش آموز در مدارس دو نوبته مشغول تحصیل  هستند. 

وی اضافه کرد: تحصیل در مدارس دو نوبته در شهرستان آسیب نیست چرا که با استفاده از این مقوله ها دانش آموزان توانستند با توجه به سهمیه در دانشگاه فرهنگیان رشد سه برابری کسب نمایند در واقع ادامه تحصیل 66 نفر از دانشجویان نکا در دانشگاه فرهنگیان از جمله افتخارات شهرستان به شمار می آید. 

رئیس آموزش و پرورش نکا  دانش آموز با استعداد ، خانواده پیگیر و معلم با سواد را از جمله فاکتورهای اساسی در نظام آموزشی موفق برشمرد و اظهار داشت: امروز آموزش و پرورش نکا با رتبه های برتر در سطح کشور شناخته می شود لذا در این راستا آموزش و پرورش تنها نباید به دنبال افراد نخبه و کنکوری باشد.

توزیع شیر مدارس مناطق محروم در اولویت  قرار می گیرد

کارگر با  اشاره به توزیع شیر در مدارس نکا گفت: با توجه به این مقوله که در سال گذشته اعتبارات به صورت کامل محقق نشد تعداد دفعات شیر در شهرستان نکا کاهش یافت، همچنین جهت توزیع شیر اولویت  اصلی را به مناطق محروم و اعتبارات دریافتی اختصاص می دهند.

وی نقش خیرین را نقشی ایثارگر و فرهنگی دانست که  تاکنون توانسته اند با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان بخش اعظمی از مشکلات نظام آموزشی را مرتفع کنند.

رئیس آموزش و پرورش نکا با اشاره به همکاری خانواده ها در کمک به نظام آموزشی یاد آور شد : اولیای دانش آموزان سال گذشته 20 میلیارد تومان در نظام آموزشی به آموزش و پرورش کمک نقدی کردند همچنین این امر حاکی از این است خانواده ها همانند تکیه گاه آموزش و پرورش در زمان کمبود اعتبار به کمک نظام آموزشی می آیند.

سال تحصیلی جدید آغاز شد و همچنان به گفته قربانعلی شیرزاد مدیرکل نوسازی و تجهیزات مازندران تاکنون سه هزار و 400 کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استاندارد سازی شدند و بقیه در تا پایان سال آینده استاندارد می شوند.

وی از آغاز استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس از سال گذشته خبر داد و گفت: در ارتباط با استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس بیش از  3 هزار و 400 کلاس درس انجام شد. خوشبختانه در بودجه سال جاری در کشور 300 میلیارد تومان که از این میزان سهم مازندران 17 میلیارد تومان است برای این امر اختصاص یافت که امیدواریم با تخصیص اعتبار تا پایان سال 94 تمام مدارس استان که از سیستم گرمایشی غیر استاندارد برخوردارند، استاندارد سازی انجام شود.

وی تصریح کرد: اعتباراتی برای اجرای پروژه ها بویژه طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شد ولی با توجه به مشکلات موجود حداقل در بحث فرهنگ و هنر و تربیت بدنی سهم بری اعتبارات ناچیز است که امیدواریم در این خصوص تدابیری اندیشیده شود. 

شیرزاد با بیان اینکه 29 فضای آموزشی تا مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد، اظهارداشت: علاوه بر تهیه و توزیع تجهیزات مورد نیاز این پروژه های جدید برای تجهیزات مدارس قدیمی هم اقداماتی صورت گرفت.

وجود 6000 کلاس درس تخریبی

بخاری های غیراستاندارد به اضافه شش هزار کلاس تخریبی سلامت دانش آموزان مازندران را تهدید می کند و خانواده هایی که همواره نگران سلامتی دلبندانشان هستند، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در استان شش هزار کلاس تخریبی و 341 مدرسه با قدمت بیش از 40 سال داریم که باید با کمک خیرین و مشارکت مردم بازسازی شود، گفت: تاکنون 500 مدرسه در طر ح هجرت مدرسه نوسازی و مرمت شده است.

اسفندیار نظری اظهار داشت: حدود چهار هزار مدرسه با 467 هزار و 700 دانش آموز در استان باید همه امکانات فراهم شود و حدود 80 درصد از کلاس‌های پایه هفتم مدارس متوسطه اول هوشمندسازی شد و بقیه کلاس‌ها با مشارکت اولیا در حال تجهیز هستند.

وی افزود: مدارس متوسطه دوم استان مجهز به کارگاه کامپیوتر بوده و 8 دبیرستان کاملا هوشمند در استان داریم و مابقی مدارس در سطوح نیمه هوشمند، نیمه الکترونیک و الکترونیک هستند، ضمن اینکه هنرستان‌های استان نیز به تناسب رشته‌ها، دارای کارگاه تخصصی است.

30 درصد مدارس استان ناایمن است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه 20 درصد مدارس استان تخریبی است و در مجموع بیش از 30 درصد مدارس استان ناایمن هستند، یادآور شد: در برخی مناطق ییلاقی و کوهستانی مدارس کانتیتری نیز وجود دارد هر چند در سالهای اخیر نوسازی کارهای قابل قبولی را انجام داده است اما مدارس کپری استان بیشتر در ییلاقات مانند بلده، بندپی و دیگر مناطق کوهستانی واقع شده است.

زنگ جشن شکوفه ها و ورود نوآموزان به مدارس مازندران همزمان با سراسر کشور انجام شد و بیش از چهار هزار مدرسه به استقبال 470 هزار دانش آموز استان رفتند و این سئوال که مدارس تخریبی استان چه وقت بهسازی و بازسازی خواهد شد، از دغدغه والدین دانش آموزان است.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: