آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6297 1393/07/04  


شجاعی 2 وزیر را به کمیسیون تخصصی مجلس فراخواند


سید رمضان شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود با انتقاد شدید از عملکرد تعدادی از وزرای دولت؛ آنان را به کمیسیون تخصصی مجلس فراخواند.

**نعمت‌زاده به کمیسیون صنایع می‌رود

 قرار است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات سیدرمضان شجاعی‌کیاسری نماینده ساری، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عباس قائیدرحمت نماینده درود و ازنا، علی ایرانپور نماینده مبارکه، مهرداد بذرپاش نماینده تهران در این کمیسیون حضور یابد.

قرائت گزارش انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور درباره عملکرد و برنامه‌های این انجمن نیز در دستورکار این کمیسیون در هفته آینده قرار دارد.

فانی به کمیسیون آموزش می‌رود

همچنین قرار است علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سؤالاتسید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مردم ساری و میاندرود ؛ مهرداد بذرپاش نماینده تهران، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، علی ایرانپور، نماینده مبارکه، علی‌نعمت چهاردولی، نماینده ملایر، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، مجید منصوری بیدکانی نماینده لنجان، محمدعلی مددی نماینده میانه، مهناز بهمنی، نماینده سراب، رضا عبدالهی نماینده ماه‌نشان، علی‌محمد احمدی نماینده دهلران در این کمیسیون حضور یابد. 

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، هفته آینده و در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است.

دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس به شرح زیر است:

**حضور علوی، فانی، نجفی و میرزاده در کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش مجلس در روز یکشنبه هفته آینده از حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات دعوت کرده‌اند تا درباره بررسی برخی تأیید صلاحیت‌ها توضیحاتی به اعضای این کمیسیون ارائه دهد.

همچنین قرار است حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد نیز در این کمیسیون حضور یافته و درباره موضوع کمیت و کیفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری توضیحاتی ارائه دهد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتخاب ناظرین شورای عالی آموزش و پرورش و بررسی لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی نیز در دستورکار هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.

همچنین کارگروه‌های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها ،آموزش‌های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی نیز در هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهند.

بررسی طرح اصلاح تبصره(1) ماده(5) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت هم جزو دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده است.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم برای ارائه گزارش عملکرد و بررسی برنامه‌های سال تحصیلی جدید در این کمیسیون حضور یابد.همچنین علی اصغرفانی وزیر آموزش و پرورش نیز برای بررسی مشکلات و ارائه برنامه‌های سال تحصیلی جدید توضیحاتی به اعضای کمیسیون ارائه می‌دهد.

بررسی طرح اصلاح بند(3) قانون برقراری عدالت آموزشی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی اصلاحی مصوب1392 نیز جزو دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده است.

** ربیعی به کمیسیون اجتماعی می‌رود

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس هفته آینده، بررسی لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت، ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش را در دستور کار خود دارند.

همچنین، قرار است، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد، نیازآذری نماینده بابل، مهناز بهمنی نماینده سراب،جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده همدان و فامنین، محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم آباد در این کمیسیون حضور یابد.

**بررسی طرح دایمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در یکی از جلسات هفته آینده خود، تقاضای سیدهادی حسینی نماینده قائم‌شهر مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مسکن را بررسی می‌کنند.

رسیدگی و بررسی موضوع دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، انتخاب نماینده کارگروه اجرای ماده(39) قانون مالیات بر ارزش افزوده طبق بند(1) ماده(218) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و انتخاب 5 تن از اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از تولید ملی در شرایط ویژه اقتصادی کشور و زمینه‌سازی توسعه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی نیز در دستورکار این کمیسیون در هفته آینده است.

اعضای این کمیسیون همچنین هفته آینده، لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت و طرح الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.

** بررسی لایحه تسری استخدام در ناجا، سپاه و ارتش در کمیسیون امنیت ملی مجلس

بررسی لایحه تسری مواد(79) و(83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دستورکار جلسات کمیسیون امنیت ملی مجلس قرار دارد.

**بررسی لایحه یک فوریتی قانون تنظیم‌بخشی مقررات مالی دولت در کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس در هفته آینده لایحه یک فوریتی الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت را با حضور مسؤولان و کارشناسانی از وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و مرکز پژوهش‌های مجلس را بررسی می‌کنند.

همچنین، تصمیم‌گیری درباره طرح یک شوری اجازه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی و نیز بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در دستورکار جلسات هفته آینده این کمیسیون قرار دارد.

**بررسی طرح شفاف‌سازی آزمون‌های استخدامی در کمیسیون برنامه و بودجه

رسیدگی به طرح‌های تأسیس سازمان‌های استانی توسعه عمران دریا و سواحل، الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت براساس دوسال آخر بیمه‌پردازی سنوات ارفاقی و لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت در دستورکار جلسات اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در هفته آینده قرار دارد.

همچنین اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه هفته آینده، لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت را مورد بررسی و جمع‌بندی نهایی قرار می‌دهند.

همچنین، ادامه بررسی طرح شفاف‌سازی اعلام کتبی نمرات رتبه و نتایج نهایی آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری غیرقانونی یکی دیگر از دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده است.

**حضور رؤسای سازمن نظام پزشکی و بیمه سلامت در کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفته آینده طرح نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان را بررسی می‌کنند.

همچنین بررسی طرح حمایت از سلامت و حقوق جانبازان بالای پنجاه درصد(50%) و نیز بررسی طرح و لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت از دیگر دستورکارهای این کمیسیون در هفته آینده است.

استماع گزارش رئیس سازمان بیمه سلامت ایران درباره تکالیف مندرج در مواد(32)، (34)، (35) و(38) برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نیز استماع گزارش رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در دستورکار جلسات این کمیسیون در هفته آینده قرار دارد.

همچنین قرار است اعضای این کمیسیون در هفته آینده، حداقل چهار تن از اعضای داوطلب این کمیسیون برای عضویت در شورای عالی نظام پزشکی را انتخاب کنند.

انتخاب حداقل چهار نفر از نمایندگان داوطلب واجد شرایط عضو کمیسیون جهت انتخاب دونفر از آنان درصحن علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو ناظر در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات هم برنامه دیگر کمیسیون بهداشت در روز سه شنبه است.

** رحمانی‌فضلی به کمیسیون شوراها می‌رود

اعضای کمیسیون شوراهای مجلس در هفته آینده بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت و طرح بازنگری قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا را در دستورکار دارند.

همچنین قرار است طرح امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی و تمرکززدایی از تهران که از سوی شورای نگهبان اعاده شده، در این کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد.

قرار است، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور هفته آینده برای پاسخگویی به سؤالات یونس اسدی،سیدحمیدرضا طباطبائی،شهلا میربیات،عباس رجائی،عبدالکریم جمیری، محمدحسین آصفری، احمد جباری، بهرام بیرانوند، علیرضا سلیمی، سیدهادی حسینی در این کمیسیون حضور یابد.

**نعمت‌زاده در کمیسیون صنایع و معادن حضور می‌یابد

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است ادامه بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت، ادامه بررسی طرح الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت مصوب1380 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، لایحه تصویب اصلاحات اساسنامه، کنوانسیون و آیین‌نامه کلی فراهمایی‌ها(کنفرانس‌ها)، مجامع و جلسات اتحادیه بین‌المللی مخابرات طی فراهمایی سران مختار، لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی(سمیک) هفته آینده در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین قرار است محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات حسین فتاحی نماینده شهر بابک، سلیمی نماینده محلات و دلیجان، امیر خجسته نماینده همدان و فامنین، یونس اسدی نماینده مشکین‌شهر، سیدحمیدرضا طباطبائی نماینده نائین، خور و بیابانک، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، الهویردی دهقانی نماینده ورزقان، حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان در این کمیسیون حضور یابد.

**بررسی عملکرد 6 ماهه وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران هفته آینده بررسی لایحه ارزیابی زیست‌محیطی و طرح تأسیس سازمان‌های استانی توسعه عمران دریا و سواحل را در دستورکار خود دارند.

همچنین اعضای این کمیسیون قرار است هفته آینده، عملکرد شش ماهه سال1393 وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی تابعه را زیر ذره‌بین قرار دهند.

**انتخاب دو تن از اعضای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، انتخاب دو تن از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برای عضویت یک تن به عنوان عضو ناظر در هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور به صحن علنی مجلس، معارفه مختارپور به عنوان دبیرکل جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و نیز ارائه برنامه‌های وی و پیگیری تصمیمات اعضای کمیسیون در سفرهای استانی به مازندران، گلستان و لارستان در دستورکار این کمیسیون در هفته آینده قرار دارد.

همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی قرار است عفته آینده لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت و بررسی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار دهند.

**بررسی سؤال 3 نماینده از وزیر دادگستری در کمیسیون قضایی و حقوقی

اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفته آینده بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت‌بار و لایحه تصویب اساسنامه مرکز منطقه‌ای همکار برای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) را در دستورکار خود دارند.

همچنین قرار است اعضای این کمیسیون هفته آینده سؤالات امیر خجسته نماینده همدان، محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان و روح‌الله بیگی نماینده میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب از وزیر دادگستری را بررسی کنند.

**بررسی تفحص از سازمان چای در کمیسیون کشاورزی مجلس

بررسی طرح و لایحه الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت مصوب سال1380 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، بررسی طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها و نیز بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی(سمیک) در دستورکار جلسات کمیسیون کشاورزی مجلس در هفته آینده قرار دارد.

همچنین قرار است اعضای این کمیسیون، هفته آینده لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه مرز زمینی اسندره و سرو را بررسی کنند.

همچنین، استماع گزارش هیئت تحقیق و تفحص از سازمان چای کشور و نیز گزارش هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره واردات کالاهای استراتژیک و تنظیم بازار این کالاها در دستورکار اعضای این کمیسیون در هفته آینده قرار دارد.

اعضای کمیسیون در هفته آینده به استان گیلان سفر می‌کنند تا از استعدادهای بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست استان و جنگل‌های سالم بازدیدی داشته باشند.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: