آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6347 1393/07/06  
لطفا؛بساط تخريبي را جمع كنید/ دشمن در این نزدیکی هاست

ساري قرباني هميشگي زياده طلبان ...


شمال امروز/ محمد قلی نژاد : قصه تکرارشد همان دوستی خاله خرسه به نام مردم به کام دشمن... يك شورا ؛ يك شهر و يك ملت كه ازفضاي پرهياهو و مسموم كننده درگيري هاي چند هفته اي انتخاب رييس گرفته تا اينك انتشارهدفدار؟! و طنز زیرکانه به اهتزاز در آوردن پرچم شيطان بزرگ تا آرامش بار دیگر بهم بخورد و چند روزی یک جین دلواپس!تیتر یک تبلیغی افکارعمومی باشند. .

شمال امروز/ محمد قلی نژاد :  قصه تکرارشد همان دوستی خاله خرسه به نام مردم به کام دشمن.... يك شورا ؛ يك شهر و يك ملت كه ازفضاي پرهياهو و مسموم كننده درگيري هاي چند هفته اي انتخاب رييس گرفته تا اينك انتشارهدفدار؟! طنز به اهتزاز در آوردن پرچم شيطان بزرگ تا آرامش بار دیگر بهم خورد و چند روزی تیتر یک تبلیغی  افکارعمومی باشیم .
 
 
 
این روزها ساری  بار دیگر مرکز توجه  دیگر شهرهای استان ؛ کشور و فرامرزی شد و یک اقدام احساسی مسیر نگرش بر شهر و پیرامون آنرا ملتهب نمود ه  و هیچ یک از دو طرف بازی نمی خواهند به حرمت مردم و شهر و دیار پاکشان کوتاه  آمده و به سرسره بازی های سیاسی احساسی خود پا فشاری می نمایند  
 
اين گروه ناموزون !
 
اين گروه ناموزون ! اين بار فراتر از هر الفاظ زشت درون جلسه اي شورايي و محفلي و اداره اي خود پا را فراتر نموده و ترويج بداخلاقي خود را به خارج از استان وكشور نيز منتشر نمودند كه در ساده ترين تذكر دوستانه ومنتقدانه رسانه اي  بايد به اين داعيه هاي حفظ ارزش و خدمت گفت : جمع شود اين دوستي خاله خرسه به نام مردم و به كام دشمن را ... که تا اینجا هم حرمتها شکسته شد. 
 
 
دفاع از پرچمی نیست که34 سال زیر پاهای ما بواسطه کینه ورزی هایش ؛ دشمنی هایش بیش از 34 سال ستم های غیر قابل تصوری را برما روا داشت بلکه سخن از خودزنی هایی است که اردوگاه دشمن را فعال و خوشحال تر می سازد .
 
 
 
اگر تنها به دو تفکراز این اتفاق نظر داشته باشیم  خواهیم دید طرح این ایده و موضوع بسیار حرکت نادرست و التهاب آوری در جامعه ما بوده است  . 
 
 
یک نگرش از بزرگی ازگروه  روحانیت فرمود: 34 سال از انقلاب اسلامی ما گذشته و بعضا رجال بزرگ سیاسی ما به جای تدبیر دنبال حرفهای قدیمی و پوچ می روند به فرمایش منطقی امام ره مرگ بر آمریکا شعار ماست .
 
 
وی گفت: پرچم یا نماد و یا هرچیزی که نشانه استکبار باشد به چشم ما به منزله دشمن خاک و ناموس ماست پس نباید از کنارش به این آسانی گذشت 
 
 
جوانی دیگر می گوید: طبق فرمایشات بزرگانمان و برابر با قوانین جاریه جمهوری اسلامی ایران رابطه با هرکشوری امکانش وجود دارد غیر از رژیم اشغالگر قدس پس بهتر است برابر سلیقه های سیاسی قضاوت نکنیم 
 
دیگری می گوید: ما در روز 22 بهمن پرچم آمریکا را زیر پا می گذاریم و در روز 13 آبان در اوج احساس ما آنرا به آتش می کشیم تا به نشانه استکبار ستیزی بیداری جههانی را به نمایش بگذاریم حال این اقدام سهوا و عمدا اشتباهی نابخشودنی بوده است هرچند به کرات تاکید شد پرچم مالزی بوده است . بحث ما ورود به چنین نظرات و ایده و اعتقادات مردم عزیزمان نیست که در مقوله آتی به ما خواهیم پرداخت .
 
 
بازي با احساسات ارزشي و دروني ومقدس مردم  پاك وسرزمين ايثار و شهادت و غيرت ؛ شايد سكوت معنا دار متوليان امنيت و توسعه استان را براي مدت زماني بهمراه داشته باشد؛ اما انتشار دهندگان آن(چه از اردوگاه شهردارطلبان و چه از اردوگاه زياده خواهان قدرت وثروت)  تصور ننمايند، با عادت در توهين ؛ فحش و ناسزا در جلسات شوراها و محافل شب نشيني هاي كباب محور  و... تصور مي كنند ؛ مي توانند از متانت سكوت مسئولان ارشد استان  ؛اين حركت عادت انگيز زشتشان را در فضاي وسيع ملي و فراملي نشر دهند كه بايد به جد به خود آيند و بساط ناميمون خود را جمع كنند وبخاطر منافع شخصي ؛ مصلحت ومنافع نظام را به خطر نياندازند. 
 
 
 
 
 
شورا شهرداري مرکز استان ؛ مدتهاست بواسطه نگاههاي سليقه اي گروهي در تقابل با هم؛  بساط حركتي خود را به بهانه هاي تامل برانگيز در شليك تير تخريبي به مركز استان مازندران نشانه گرفته اند و پهن نموده اند  كه در گيرودار مشكلات مختلف اقتصادي به باريدن باران خدمت بيشتر چشم و دستانشان را درهمراهي و همدلي به مسئولان در رفع مشکلات ونیازها و پرهیز از سیاست زدگی دوخته وسپرده اند. 
 
اين روزها بواسطه پست انديشي هاي بومي  از نسل مديريت پير و جوان ؛ متاسفانه شاهد تسويه حسابهاي عاشقانه احساسي ؟! باليوودي هندي در مركز استان  هستيم  كه مسير ناميموني را در بي آبرو ساختن این دیار کهن  بوجود آورده است . که توصیه ما پایان دادن به این شیوه های تخریبی هم است. 
 
 
 
 
 
فراموش كردن صاحبان اصلي شهر از وجود نجيب ترين  مردان وزنان ساكن اين شهر از وجود پزشك متين وسنگين  ، معلم و مدرس و دانشجوي فهيم گرفته تا كارگرهاي  ساده اي كه بعد از عرق ريزي هاي يك روز كاري سخت روزانه درس زندگي پاك و اخلاق محوررا به فرزند ان خود مي آموزند و اخلاق؛ صداقت و ادب و خدمت بي منت را با آنان مرور مي كنند  و با طلوع خورشيد به دنبال نجابت بخشيدن جامعه ؛ خانواده و زندگي خود و كشورشان در تلاشند و این رفتارهای آبروبر آنها را می رنجاند ...
 
 
 
 
 
 
متاسفانه بسیاری بر این باورند که فضاي شهر و شهرداري با اتفاقاتي روبرو گشت كه تلخ ترين اين كش و قوسها انتشار خبر به اهتزاز درآمدن پرچم آمريكا تحت لواي دفاع ازارزشها وله نمودن ضد ارزشها بود كه در پاسداشت ارزش يك ملت ؛ نظام و تبعيت از مقام عظماي ولايت مي توانست بدون خوراك تخريبي بيگانگان وشبكه هاي اجتماعي و ترويج و نشر فراگير كردند مشاهده كننده ودلسوز ارزشي با يك تماس تلفني مسئولانه نسبت به جمع آوري اين پرچم شيطان بزرگ اقدام نمايد ودل دشمنانمان را شاد نكرده و انرژي بسياري از مسئولان نظام را در جمع كردن اين بساط بچه گانه شهري نگيرد. 
 
اما سخن پایانی : 
 
 
 
 
 
شهردار جوان وپرتلاش شهرمان و دل نگرانان و دلسوزان نظام باید به این نکته توجه نمایند  که پرداخته به این موضوع همانند اصل قضیه نصب پرچم های کشورهای مختلف به صلاح نیست و شایسته وسزاوار است که به آن پرداخته نشود .
 
 
قدر مسلم اصل قضیه نادرست بود و اقدام همراهان ویا شهردار کمی ناپخته و برخلاف معیار های موجود فضای شهری صورت گرفت و اینکه چه لزومی داشت شهردار پر تلاش ما ؛ پرچم کشورهای مختلف جهان را در حاشیه افتتاح یک پروژه محلی به افتتاح درآورد و اینهمه مشکل بر فضای شهر و کشور و.... بوجود آورد .
 
 
 مگر اینجا مقر سازمان ملل است یا یونسکو و یا یک مرکز بین المللی که اصرار بر اجرای این کارو اهتزاز اینهمه پرچم از کورهای مختلف بود ؛  در حالیکه در استان پر برکت مازندران ؛ نمادهای بومی زیادی داریم که می توانست جایگزین این پرچم های دردسرساز جهانی باشد.
 
 
ای کاش به این نکته توجه می کردیم که با توجه به پذیرش اشتباه شورا و شهرداری در باب این پرچم توجه می نمودیم که این کار هیچ ارزش مردمی  نداشته وجز اتلاف وقت مردم  حاصل دیگری نداشت. 
 
 
امید است شهردار خوب شهرمان با ترمیم تیم مشاوره ای خود احساساستی نباشد و با کمی تامل بیشتر و سکوت ؛و عدم ورود به  موضع گیری های رسانه ای  ... همراه با طیف دغدغه مند آرامش را به شهر باز گردانند.  
 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

جناب شهردارمحترم بجاي نصب پرچم عمو سام فكري به حال آسفالت كوچه گلريز4 پشت چين دكا فرمائيد

به نظر مي رسد با طلوع مهر و ارائه عملكردهاي مثبت از سوي مديران بوي»ه دكتر شادمان ما بهار زودرسي را در تحرك و پويايي استان داريم.

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: