آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6389 1393/07/08  


تشابه تاريخي رحمتي و عابدزاده


مهدي رحمتي دروازه‌بان تيم پيکان، غيرمنتظره‎ترين اسم فهرست جديد تيم‌ملي است. دروازه باني که کارلوس کي‌روش پيش از 3 بازي آخر مسابقات مقدماتي جام‌جهاني 2014 در حرکتي عجيب از تيم‌ملي خداحافظي کرد و کارلوس کي‌روش او را از جمع ملي‌پوشان حذف کرد.

مهدي رحمتي دروازه‌بان تيم پيکان، غيرمنتظره‎ترين اسم فهرست جديد تيم‌ملي است. دروازه باني که کارلوس کي‌روش پيش از 3 بازي آخر مسابقات مقدماتي جام‌جهاني 2014 در حرکتي عجيب از تيم‌ملي خداحافظي کرد و کارلوس کي‌روش او را از جمع ملي‌پوشان حذف کرد.


 

به گزارش "ورزش سه"، رحمتی در شرایطی به تیم‌ملی برمی گردد که شرایط فعلی در پست دروازه‌بانی به هیچ وجه شبیه سابق نیست. او که اقتداری کم سابقه در قلعه‌ تیم‌ملی داشت وبه نظر نمی‌ رسید دروازه‌بانی بتواند پیراهن شماره یک را از او بگیرد، حالا بایدبه عنوان یک بازیکن عادی برای بازگشت به شرایطی که در آن حضور داشت به شدت تلاش کند. البته ناگفته پیداست که برای رحمتی کار سخت تر از سابق هم هست. اگرچه کیفیت دروازه‌بانی این گلر سابق استقلال محل اتکای اوست.

رحمتی در شرایطی بعد از یک و نیم سال به تیم‌ملی بازمی گردد که در ادوار گذشته هم دروازه‌بان های دیگری، با شرایط مشابه بعد از جدایی از تیم‌ملی برای پس گرفتن پیراهن شماره یک به جمع ملی‌پوشان بازگشته اند. این نفرات را با هم مرور می‌کنیم:

1. منصور رشیدی: مردی که در اردیبهشت 1357 از تیم‌ملی کنار رفته بود، در سال 63 با دعوت ناصر ابراهیمی به تیم‌ملی برگشت و در بازی های دوستانه تیم‌ملی در چین و جام جواهر لعل نهرو در هندوستان مقابل یوگسلاوی برای تیم‌ملی در شرایطی بازی کرد که 37 ساله شده بود.

2. احمد سجادی: بعد از استعفای 86 در بازی های آسیایی سئول در تابستان 67 به دنبال بازپس گرفتن استعفا و عذرخواهی از کادرفنی تیم‌ملی همراه تیم در جام ملت های 1988 قطر شرکت کرد. در شکست 3 ـ صفر مقابل کره جنوبی او کمتر از یک ساعت بازی کرد و جای خود را به عابدزاده دارد و دیگر به تیم‌ملی دعوت نشد.

3. بهروز سلطانی: این دروازه‌بان سابق پرسپولیس بعد از حضور در 2 تورنمنت بازی های آسیایی 1982 دهلی نو و جام ملت های 1984 آسیا به دلیل سفر به آلمان از تیم‌ملی خط خورد و 5سالی از تیم‌ملی کنار گذاشته شد و در آستانه مسابقات جام صلح و دوستی کویت در آبان 68 به تیم‌ملی برگشت اما زیر سایه عابدزاده تنها در مسابقه رده‌بندی برابر کویت بازی کرد و با یک گل خورده نسبتا بد برای همیشه از تیم‌ملی کنار گذاشته شد.

4. احمدرضا عابدزاده: بعد از آنکه تبدیل به مرد اول تیم‌ملی در درون دروازه شد، در زمستان سال 68 به طور غیرمنتظره مورد تنبیه انضباطی علی پروین قرار گرفت و در شرایطی که 114 بازیکن و 12 گلر به اردوی تیم‌ملی دعوت شده بودند او از فهرست تیم‌ملی خارج شد. با این حال عابدزاده زود با قهرمانی استقلال در لیگ ایران جای خود را پس گرفت و دیگر آن را به کسی نداد.

5. نیما نکیسا: بعد از کنار رفتن عابدزاده از تیم‌ملی در جام‌جهانی 98 او را سنگربان اصلی تیم‌ملی می‌ دانستند اما ضعف او در آسیایی 98 بانکوک باعث حذفش از تیم‌ملی شد. 5 سال بعد درخشش در تیم پاس باعث شد تا همایون شاهرخی او را به تیم‌ملی برگردانده و همراه تیم‌ملی جهت بازی دوستانه به بلاروس ببرد.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: