آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6417 1393/07/10  


«درد مشترک» پرسپوليس و سپاهان


پرسپوليس و سپاهان هر دو دچار يک درد مشترک هستند. حضور 2 دروازه‌بان نامدار و مدعي پوشيدن پيراهن فيکس.

پرسپوليس و سپاهان هر دو دچار يک درد مشترک هستند. حضور 2 دروازه‌بان نامدار و مدعي پوشيدن پيراهن فيکس.


 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه در فوتبال اروپا جایگاه دروازه‌بان اول و دوم مشخص است اما انتخاب و حضور دو دروازه‌بان یک سطح و با نام و اعتبار بیشتر در یک تیم به یک اپیدمی تبدیل شده است. پرسپولیس اگرچه فصل قبل این مشکل را نداشت و حضور نیلسون به عنوان دروازه‌بان و رضا محمدی به عنوان دروازه‌بان ذخیره ای که هیچ گاه ادعای فیکس بودن نداشت، تثبیت بود و به نوعی دروازه این تیم را با آرامش همراه کرده بود اما این فصل با صلاحدید علی دایی و حضور در سه جام لیگ، حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تصمیم گرفت به جای رضا محمدی دروازه‌بان نام آشناتری چون سوشا مکانی را به خدمت بگیرد. دروازه‌بان ملی پوشی که با ادعای ملی‌پوش بودن پا به پرسپولیس گذاشت و قطعا همچون رضا محمدی نیمکت نشینی را برنمی‎تابید.


همین مساله باعث شد تا در طول فصل چارچوب دروازه پرسپولیس نسبت به سال های گذشته با تنش بیشتری همراه باشد، شاید اگر حرفه ای گری های نیلسون نبود و دروازه‌بان دیگری بجای او تصمیم می‌ گرفت هر کنشی را با واکنش جواب بدهد پرسپولیس امروز همین آرامش را در چارچوب دروازه اش احساس نمی‌کرد. علی دایی در ابتدا از نیلسون و سوشا به صورت چرخشی استفاده کرد. او با این نگاه که هر دو دروازه‌بان باید آماده باشند به محض رخ دادن اولین اشتباه دروازه‌بان دیگر را جایگزین گلر اصلی می‌ کرد. اتفاقی که در زمان درخشان نیز رخ داده است. در سپاهان نیز همین اتفاق افتاده و با صلاحدید کرانچار مربی سابق این تیم دو دروازه‌بان نام آشنا و ملی‌پوش در یک پست رقابت سنگین و تنگاتنگی را طی دو فصل اخیر پشت سر گذاشته اند.


 
شهاب گردان و رحمان احمدی دو دروازه بانی که در سطح ملی مطرح بوده و هر کدام در دوره های مختلف به اردوی تیم‌ملی دعوت شده اند، در فصل گذشته رقابت شدیدی داشته اند. اگر در ابتدای فصل قبل و تا اواخر آن رحمان احمدی دروازه‌بان اول سپاهان بود، رفته رفته این شهاب گردان بود که خود را بالا کشید و در چند بازی زردپوشان در لیگ سیزدهم جای پای خود را محکم کرد. به گونه ای که در این فصل شهاب گردان بیشتر دروازه‌بان شماره یک بود و رحمان احمدی دروازه‌بان جام‌جهانی رفته سپاهان تنها برای دو یا سه بازی این فرصت را پیدا کرد تا از قفس توری سپاهانی ها حراست کند. شاید اگر شهاب گردان در پرسپولیس رستگار می‌ شد همان رحمان احمدی در سپاهان وضعیت بهتری پیدا می‌ کرد و هم خود شهاب در پرسپولیس؛ اما حضور نیم فصل گردان در پرسپولیس چندان موفقیت آمیز نبود به طوری که او تصمیم گرفت به سپاهان رفته و با رحمان رقابت کند.


 حال پرسپولیس و سپاهان با شرایطی کاملا مشابه در درون دروازه رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. شرایطی که انتخاب دروازه‌بان اول را برای حسین فرکی و حمید درخشان 2 سرمربی تازه وارد به پرسپولیس و سپاهان سخت کرده است. از این رو معلوم نیست روز جمعه از بین نیلسون و سوشا کدامیک قرار است در درون دروازه قرار بگیرند، همانطور که وضعیت گردان و احمدی نامعلوم است.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: