آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6543 1393/07/16  


مسابقه خوانندگی" مختلط در یک دانشگاه!


پيشنهاد عجیب احمدی‌نژاد به خرازی، فروش هتل هما به یک زن خانه‌دار، دختر کُردی که مرگ را بر اسیر شدن به دست داعش ترجیح داد، تصاویر استقبال از تیم ملی والیبال در فرودگاه، گلایه پشت پرده مقامات چینی از ایران و ... از مهم ترین اخبار امروز فضای مجازی است .

 هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

"مسابقه خوانندگی" مختلط در یک دانشگاه!
به گزارش خبرنامه دانشجویان، هفته گذشته دانشگاه اراک جشن جدیدالورودها را برای دانشجویان دانشکده فنی برگزار کرد که این جشن با حاشیه هایی همراه شد.به گفته دانشجویان، با هدایت خاص مجری برنامه، روال مراسم از جشن جدیدالورودها خارج و تبدیل به مراسمی خارج از شئونات دانشگاهی شد.مجری مراسم به بیان جملاتی به دانشجویان دختر و پسر که «شما باید با هم آشنا بشین»، «جزوه بدهید و جزوه بگیرین»، «از ترم های بعد دانشجویان به جای نگاه کردن به تخته به رخ یار نگاه می کنند» فضای مراسم را تغییر داد.با این گونه اجرا وی در پایان خواست که «پسرا به افتخار دخترا و دخترا به افتخار پسرا دست بزنند»این پایان ماجرا نبود و در بخشی از مراسم «مسابقه خوانندگی» برگزار شد و مجری از خانمی که بروی سن آمده بود درخواست کرد تا ادامه ترانه ای را بخواند!این درحالی است که فعالین دانشجویی در جلسات مختلف، با مراسم هایی که ترویج موسیقی در دانشگاه باشد، مخالفت کرده اند.

پيشنهاد عجیب احمدی‌نژاد به خرازی
به گزارش خبرآنلاین، خبرها حاکي از اين است که احمدي نژاد در گفت و گو با صادق خرازي رسما به وي پيشنهاد داده است که رياست دانشگاه ايرانيان را برعهده بگيرد. اينکه چرا احمدي نژاد خرازي را انتخاب کرده هم کاملا مشخص است. اين روزها تشکل «ندا» که جمعي از جوانان اصلاح طلب هستند با حمايت هاي صادق خرازي اعلام موجوديت کرده و رسما فعاليت هاي خود را آغاز کرده است و عملا تنها تشکل اصلاح طلبي فعال است.

فروش هتل هما به یک زن خانه‌دار!
به گزارش ایلنا،  واگذاری هتل‌های «هما» به سازمان تامین‌اجتماعی در زمان مرتضوی به دوسال و چندماه قبل برمی‌گردد، مجموعه هتل‌های «هما» به عنوان یکی از دارایی‌های زیان‌ده شرکت هواپیمایی «هما» یا‌ همان «ایران‌ایر» آبان‌ماه سال۹۱ پس از چهاربار عرضه در فرابورس در مراسمی در سالن زمرد هتل «هما»ی تهران با حضور معاون‌اول رییس دولت وقت و سعید مرتضوی به‌عنوان رییس سازمان تامین‌اجتماعی و مدیرعامل وقت ایران‌ایر به تامین‌اجتماعی با قیمت حدود ۶۵۰ میلیارد تومان واگذار شد تا ۵۰۰ میلیارد آن صرف نوسازی ناوگان ایران‌ایر شود.اما به‌جای نونوارشدن ناوگان «ایران‌ایر»، تخلف مالی عجیبی در فروش این هتل‌ها در تاریخ خریدوفروش‌های سازمان تامین‌اجتماعی به ثبت رسیده است. چنانچه در سال۹۰ ارزش 10هزارمتر زمین هتل «هما» دست‌کم ۳۰۰میلیاردتومان برآورد شده بود اما ایران‌ایر آن را به قیمت تنها ۴۷میلیارد به خانم «ع» فروخت.

دختر کُردی که مرگ را بر اسیر شدن به دست داعش ترجیح داد + عکس
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت (ع) ـ ابنا ـ شهر کردنشین کوبانی (عین العرب) در مرز سوریه و ترکیه همچنان مرکز درگیری میان نیروهای کرد و تروریست‌های تکفیری داعش است. یک دختر ۱۹ ساله در اطراف شهر کوبانی، پس از تمام شدن مهماتش آخرین تیر را به سمت خود شلیک کرد تا به دست گروه تروریستی داعش نیفتد.جیلان تنها چند روز پیش از کشته شدنش به گابریل گیتهاوس خبرنگار بی‌بی‌سی‌ گفته بود که در صورت محاصره تسلیم گروه داعش که جنگ ظالمانه‌ای علیه مردم کوبانی آغاز کرده، نخواهد شد و با آخرین تیرش، خودکشی خواهد کرد.مدت زمان زیادی از این سخن جیلان نگذشته بود که وی به دلیل اینکه به دست داعش اسیر نشود، با آخرین گلوله به زندگی خود پایان داد.
 


تصاویر استقبال از تیم ملی والیبال در فرودگاه

 


گلایه پشت پرده مقامات چینی از ایران
به گزارش جهان، در سفر یکی از مقامات کشورمان به چین مسؤولان چینی از دولت ایران گلایه کرده و گفته اند: «در این چند سال هر چه پول خواستید ما به شما دادیم در حالی که شما در تحریم بودید، اما الان شما با غرب (آمریکا) توافق می کنید، اگر این روند ادامه پیدا کند ما هم تغییر روند می دهیم.»

درگيري حقيقي با مربي پرسپوليس
به گزارش تسنیم، در شرایطی که پرسپولیس برای آرامش بیشتر راهی اردوی کیش شده اما در این تیم اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. پس از اینکه میثم حسینی به دلیل مصاحبه تند و انتقادی‌اش علیه درخشان و کادرفنی پرسپولیس از این تیم کنار گذاشته شد، شب گذشته هم رضا حقیقی هافبک پرسپولیس با نادر باقری مربی دروازه‌بانان این تیم درگیر شد.حقیقی امروز صبح در تمرین پرسپولیس شرکت نکرد. هنوز هیچکدام از مسئولان پرسپولیس در این باره اظهار نظر نکرده‌اند و پیگیری هم برای ارتباط با آنها نتیجه‌ای نداشت.این در حالی است که حمید درخشان در اردوی سرخپوشان حضور ندارد و گفته می‌شود در تهران به سر می‌برد. سرمربی پرسپولیس قرار است امروز به کیش برود تا بلکه با حضور او از حواشی اردوی سرخپوشان کاسته شود.

فراردختران ایزدی ازبازداشتگاه داعش
به گزارش شبکه خبر، شش دختر ایزدی که از اهالی سنجار هستند موفق شدند از بازداشتگاه گروه تروریستی داعش در غرب موصل فرار کنند. این دختران از اهالی سنجار هستند که دو ماه در بازداشت داعش بودند. منبع خبر که نخواست نامش فاش شود بدون هیچ توضیحی تنها به این جمله بسنده کرد که این دختران به مکانی امن رسیده اند.گروه تروریستی داعش با ربودن زنان و دختران ایزدی آنان را در بازارهای ویژه در سوریه و عراق به عنوان کنیز می فروشد.

«کیم جونگ اون» در پیونگ یانگ نیست
به گزارش فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی که طی یک ماه گذشته در مجامع عمومی حضور نیافته است در خارج از پیونگ‌یانگ به سر می‌برد.وزیر دفاع کره جنوبی روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد‌:‌ «تا آنجاییکه بنده اطلاع دارم، رهبر کره شمالی در منطقه‌ای در شمال پیونگ‌یانگ ساکن است.»«مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرده که از طریق منابع اطلاعاتی خود این اطلاعات را کسب کرده است و این اطلاعات موثق است.کیم جونگ اون که معمولا در مرکز تبلیغات حکومتی این کشور قرار دارد از روز سوم سپتامبر که به همراه همسرش در یک مراسم در انظار عمومی ظاهر شده بود، پس از آن دیده نشده است.بر اساس اعلام رسانه‌های کره جنوبی، کیم جونگ اون در ماه ژوئن از ناحیه مچ پای راست مورد آسیب‌دیدگی قرار گرفته است و اواسط سپتامبر مورد جراحی قرار گرفته است. تصاویر منتشر شده از وی در تلویزیون کره شمالی نیز از ضعف جسمانی و مشکل حرکتی وی حکایت داشته است.

جدیدترین تلفات"داعش" در درگیری با حزب الله/تصویر
به گزارش شفاف، تعدادی از عناصر داعش در شهرهای مرزی لبنان که قصد ورود به این کشور را داشتند، در کمین حزب الله لبنان گرفتار شدند و به هلاکت رسیدند.


هدف اول احمدي نژاد، مجلس دهم
به گزارش خبرآنلاین،  سياست احمدي نژاد براي مجلس روشن است. او مي خواهد با تمام پتانسيل دولت هاي نهم و دهم وارد صحنه شود. او مطمئن است که تنها چهره اي است که اصولگرايان تندرو مانند جبهه پايداري و شاگردان آيت الله مصباح مي توانند براي راه يابي به مجلس به او متوسل شوند.او مي خواهد حربه اي براي تهديد اصولگرايان در انتخابات مجلس داشته باشد و از سوي ديگر با نزديک شدن به اصلاح طلبان بدنه راي آن ها را از آن ها دور کند. با توجه به اينکه گمانه زني هاي زيادي هم از توان مالي بالاي اطرافيان احمدي نژاد وجود دارد، به نظر مي رسد سياست اصلي او براي انتخابات مجلس نيز يارگيري از شهرستان هاي کوچک است. يعني همان راي هايي که او در انتخابات 88 بر روي آن ها سرمايه گذاري کرده بود. جريانات اصولگرا نيز به نيکي مي دانند که در برابر توان مالي و ضريب نفوذ او در شهرستان ها دستشان خالي است.بنابر اين بايد نتيجه گرفت که آن چيزي که در انتخابات رياست جمهوري گذشته احمدي نژاد را از اصولگرايان تندرو دور کرد اين روزها و به خاطر وجود يک نيروي سياسي قوي به نام دولت يازدهم آن ها را دوباره گرد هم آورده است. جبهه پايداري و آن هايي که به دنبال آنچه که گفتمان 3 تير مي خواندند، بودند دوباره به سمت احمدي نژاد برگشته اند. آن ها مي دانند هيچ چهره اي مانند احمدي نژاد پتانسيل راي آوري ندارد. اين مسئله را سر انتخابات رياست جمهوري با سعيد جليلي آزموده بودند. از سوي ديگر خود احمدي نژاد نيز به دنبال اين است که ثابت کند بيشترين راي را در تاريخ ايران داشته و خواهد داشت و به همين خاطر به دنبال سعي دارد بخشي از اصلاح طلبان را نيز با خود همراه کند.

تخریب باغات ازگل و احداث برج+ تصاویر
ازگُل یکی از محله‌های شمال شرقی تهران واقع در منطقه ۱ شهرداری تهران است. باتوجه به مساعد بودن آب هوا این منطقه بسیاری از سود جویان با تخریب باغات اقدام به ساخت ساختمانهای بلند مرتبه میکنند.

 


تکرار تجربه دبی در ترکیه/ تبلیغات شبکه های ماهواره ای فریب است
به گزارش خانه ملت، مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه در زمینه فروش ملک و ساختمان در ترکیه گفت: در پشت پرده این تبلیغات سوء استفاده مادی و تقویت تهاجم فرهنگی وجود دارد و رسانه های خارجی قصد دارند تا سرمایه گذاران ایرانی را تحت تاثیر فرهنگ غرب قرار بدهند.نماینده مردم تهران،ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورها از این طریق سرمایه های انباشته وفراوانی به خود اختصاص می دهند و از آنجا که ایرانیان به مقررات کشورهای خارجی آشنا نیستند در صورت متضرر شدن امکان پیگیری حقوقی و قضایی ندارند.وی افزود:به دلیل عدم رعایت  سازو کار های مناسب ، مشورت  و کسب اطلاع از سفارت ایران نمی توانند آن طور که شاید و باید مورد حمایت و پشتیابانی وزارت امورخارجه قرار بگیرند.هاشمی بیان کرد: توصیه می شود سرمایه گذاران به هیچ وجه فریب تبلیغات رسانه های بیگانه و افرادی که به شکل های گوناگون قصد سوء استفاده دارند را نخورند.این نماینده مردم در مجلس نهم گفت : در گذشته شاهد بودیم در بسیاری از کشورها نظیر امارات عربی متحده سرمایه گذران ایرانی با مشکلات عدیده ای همچون کلاهبرداری و عدم تحویل ملک روبرو بودند .هاشمی ضمن انتقاد به سیاست های متغییر دولت در بخش ساختمان اظهار داشت : سرمایه های انباشته در اختیار بخشی از طبقات مردم وجود دارد که می خواهند در جایی سرمایه گذاری کنند که سود داشته باشد بنابراین تبلیغات رسانه های ماهواره ای جذابیت پیدا می کند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: