آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6698 1393/07/25  


شبکه‌های اجتماعی یک واقعیتند


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره فیلترینگ شبکه‌هایی مثل وایبر و واتس‌آپ، گفت که ما با رویکرد سلبی صرف به هیچ عنوان موافق نیستیم

به گزارش شمال امروز  به نقل از ایسنا؛ نصرالله پژمانفر عنوان کرد: ما باید در فضای مجازی بهترین و بالاترین سرویس‌ها را برای رفع نیاز مردم قرار دهیم، ما وظیفه داریم همان‌طور که در فضای فیزیکی خدمات مختلف آب، برق، گاز، راه و تلفن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم در فضای مجازی هم بهترین و باکیفیت‌ترین سرویس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم. 

شبکه‌های اجتماعی یک واقعیتند

وی از سرعت کم اینترنت در کشور انتقاد کرد و گفت: اینترنت با سرعت کمی که دارد، مورد انتظار مردم نیست. مشکل ما این نیست که پهنای باند خارجی تهیه کنیم، اگر شبکه ملی اطلاعات را راه بیاندازیم، بدون این‌که هزینه‌ سرباری بر کشور ما تحمیل شود، با سرعت بالایی تمامی خدمات مورد نیاز مردم را می‌توانیم تأمین کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون فرهنگی، 85 درصد نیاز مردم به اطلاعات از طریق این شبکه ملی تأمین می‌شود و 15 درصد به اینترنت خارجی نیاز داریم که بنابر برآوردها و نیازهایی که کاربران دارند تأمین خواهد شد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: شبکه‌های اجتماعی یک واقعیت است که وجود دارد و بسیاری از افراد در فضای شبکه‌های اجتماعی تعامل می‌کنند، ما با شبکه‌های اجتماعی مخالف نیستیم. سرویس‌های این شبکه‌های اجتماعی باید گذاشته شوند منتها وزارت ارتباطات باید شبکه‌هایی راه‌اندازی کند که اگر به مردم گفتیم به خاطر مسائل امنیتی به برخی شبکه‌ها نروند، شبکه‌های سالم و مفید و با هزینه کمتر و سرعت بالاتر در اختیار افراد وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی درباره مباحث تکنولوژیک مرتبط با این موضوع، گفت: این ضعفی است که من نباید پاسخ دهم؛‌ وزارت ارتباطات باید پاسخ بدهد که چرا این کار را می‌کند، به همین دلیل هم هست که ما امروز می‌گوییم وزارت ارتباطات نباید فرار به جلو کند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطاتی که در ارائه خدمات مختلف به مردم کوتاهی کرده، شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی نکرده برای این‌که سرپوشی بر ضعف‌های گذشته خود داشته باشد، می‌گوید مردم نیاز دارند.

ما هم می‌دانیم نیاز دارند اما من به عنوان مصرف کننده و وزیر ارتباطات به عنوان کسی که متولی است هردو نباید یک حرف را بزنیم، او باید پاسخ دهد که چرا تا به حال این کار را نکرده و در ارتباط با راه‌اندازی این سرویس‌ها اقدامی انجام نداده است؟

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: