آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6737 1393/07/27  


بدشانس‎ترين چپ پاهاي فوتبال ايران


مهرداد پولادي در اوج دوران فوتبالش، به علت مشکلات خدمت سربازي مجبور است از تيم‌ملي کنار برود. شايد او نتواند در جام ملت ها، فوتبال ما را همراهي کند. اين خصلت بسياري از چپ پاهاي فوتبال ماست.

مهرداد پولادي در اوج دوران فوتبالش، به علت مشکلات خدمت سربازي مجبور است از تيم‌ملي کنار برود. شايد او نتواند در جام ملت ها، فوتبال ما را همراهي کند. اين خصلت بسياري از چپ پاهاي فوتبال ماست.


 

به گزارش شمال امروز به نقل از "ورزش سه"، حدود 70 بازیکن چپ پا در تاریخ فوتبال ملی ما حضور داشته اند که براساس یک تحقیق اجتماعی و علمی انجام شده از هنجار بین‎المللی هوش و استعداد چپ پاها تبعیت می‌ کنند. آنها به طور عمومی باهوش، زودرنج و کم تحمل هستند و تجلی توان عمومی و استعداد در آنها بالاتر است. ظاهرا بدشانسی هم یکی از خصائل ویژه آنهاست. در فوتبال ایران ستارگان چپ پای بسیار داشته ایم که تیم‌ملی را به علت مصدومیت از دست داده، یا عمر فوتبالشان بنا به دلایل عدیده کوتاه بوده است. در شرایطی که مهرداد پولادی دفاع چپ ثابت تیم‌ملی در جام‌جهانی 2014 با چالشی جدی مواجه است، بد ندیدیم فهرست تعدادی از این چپ پاهای بدشانس را با هم مرور کنیم:÷

1. اکبر افتخاری: دوران کوتاه قهرمانی و حضور در تیم‌ملی و زندگی بعد از دوران قهرمانی از افتخاری بزرگ، یک تندیس از بدشانسی ساخت، امروز هر کس سراغ او می‌ رود برای تهیه گزارش از یک راننده تاکسی ملی‌پوش سراغش می‌ رود.

2. جواد منافی: مصدومیت در 24 سالگی و در اوج فوتبال، در حالی که سال 73، بهترین بازیکن سال کشورمان بود. منافی پس از تصادف شدید با خوردوی شخصی دیگر نتوانست در حد خود فوتبال بازی کند.

3. مجتبی محرمی: شماره 8 استثنایی پرسپولیس در دوران فوتبال خود با انواع و اقسام محرومیت ها مواجه بوده و در نهایت فوتبالش در حالی به اتمام رسید که فیفا او را برای همیشه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم کرد. این در حالی است که محرمی که البته چپ پا هم نبود یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران در پست دفاع چپ محسوب می‌ شود.

4. علیرضا نیکبخت: در اوج از همه جام های جهانی و جام ملت های فوتبالش دور ماند، او در آستانه جام ملت های 2004 و 2007 و جام‌جهانی 2006 مصدوم شد. نیکبخت یکی از با استعدادترین بازیکنان دهه گذشته فوتبال ایران است که هرگز به حق خود نرسید.

5. رضا شاهرودی: شاهرودی 2 تورنمنت مهم جام ملت های آسیا 96 و جام‌جهانی 1998 را به دلایل مختلف از دست داد و پس از آن هم دیگر به تیم‌ملی دعوت نشد. این در حالی بود که او یکی از خوش استیل ترین بازیکنان دوره خود محسوب می‌ شود.

6. مهرداد میناوند: میناوند رکوردی استثنایی در بین فوتبالیست های ایرانی از حیث تعدد حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارد. اما این دفاع چپ خوش نقش خیلی زودتر از حد انتظار در سن 27 سالگی فوتبال را کنار گذاشت.

7. ناصر محمدخانی: ناصر محمدخانی ستاره بزرگ پرسپولیس در دهه 60 شمسی است. تنها بازیکنی که در دربی موفق به استارت های  50 متری و دریبل چند بازیکن شده است. محمدخانی همانطور که می‌دانید با وجود سابقه خوب در فوتبال با حادثه ای مواجه شد که زندگی حرفه ای او را برای همیشه خراب کرد.

8. ایرج دانایی فر: در جام‌جهانی 1978 در اوج بود، اما حوادث انقلاب اسلامی و جنگ او را از اوج دور کرد. او بعد از سال ها تلاش تازه در سال 57، صاحب پیراهن ثابت تیم‌ملی شده و در جام‌جهانی گلزنی هم کرده بود.

9. محمدرضا عادلخانی: در آستانه جام‌جهانی 1978 به علت سقوط از پله، جام‌جهانی را از دست داد. عادلخانی تا سال 56 ملی‌پوش بود اما در سال جام‌جهانی فوتبالش تمام شد.

10. جواد الله‎وردی: به علت پارگی مینیسک 2 پا، در 27 سالگی کفش ها را آویخت. الله وردی، در سال 58 به علت همین مصدومیت پایان عمر فوتبال خود را اعلام کرد.

 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: