آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6769 1393/07/29  


کدام مدیر خودروساز در حد یک لبنیات فروش هم نبود؟!


پس از قلعه‌بانی مهرداد بذرپاش در بهمن ماه 1386 مدیرعامل سایپا شد. بذرپاش 28 ساله فروردین ماه همان سال با حکم احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل وقت سایپا - به مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شده بود، اما نکته جالب این بود که 10 ماه بعد جای کسی را که برای او حکم زده بود (قلعه‌بانی) در سایپا گرفت.

مشاور رییس‌جمهور به تازگی اظهار کرده که "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد". از آنجایی که وی اشاره‌ای به نام این شخص نکرده است، بر آن شدیم با معرفی مدیران عامل ایران خودرو و سایپا طی یک دهه گذشته از این جمله رمزگشایی کنیم.
 
به گزارش ایسنا، اکبر ترکان - دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رییس‌جمهور - در حالی اخیرا در اظهاراتی یکی از مدیران پیشین یک شرکت خودروسازی بزرگ (ایران خودرو یا سایپا) را حتی برای اداره یک مغازه لبنیاتی نیز قابل ندانسته است، که در یک دهه اخیر چند نفر مدیرعاملی این دو شرکت را بر عهده داشته‌اند.
 
از گروه صنعتی ایران خودرو شروع می‌کنیم که در حدود یک دهه اخیر سه مدیرعامل را به خود دیده است. از مدیرعامل فعلی - هاشم یکه‌زارع - که در زمان دولت فعلی منصوب شده اگر بگذریم، تنها دونام باقی می‌ماند، منوچهر منطقی و جواد نجم‌الدین.
 
منوچهر منطقی در سال ١٣٨١ به مدیرعاملی ایران خودرو منصوب شد و تا سال 1388 در این سمت باقی ماند. وی حضور در بخش‌های مختلف صنعتی کشور تا پیش از انتصاب به مدیرعاملی ایران خودرو را در کارنامه داشت. منطقی فروردین 1388 با حکم وزیر صنایع و معادن وقت برکنار و جواد نجم‌الدین جایگزین او شد.
 
پس از وی جواد نجم‌الدین که حدود 20 سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو را داشت به این سمت منصوب شد. وی تا سال 1392 مدیرعامل ایران خودرو باقی ماند تا این که با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت تدبیر و امید، جای خود را به هاشم یکه‌زارع داد. یکه‌زارع همچنان مدیرعامل ایران خودرو است.
 
اما گروه خودروسازی سایپا در یک دهه اخیر شاهد تعویض سه مدیرعامل بوده است. احمد قلعه‌بانی در سال 1380 بر صندلی مدیرعاملی این شرکت تکیه زد و تا سال 1386 در این سمت حضور داشت.
 
پس از قلعه‌بانی مهرداد بذرپاش در بهمن ماه 1386 مدیرعامل سایپا شد. بذرپاش 28 ساله فروردین ماه همان سال با حکم احمد قلعه‌بانی - مدیرعامل وقت سایپا - به مدیرعاملی پارس خودرو منصوب شده بود، اما نکته جالب این بود که 10 ماه بعد جای کسی را که برای او حکم زده بود (قلعه‌بانی) در سایپا گرفت.
 
بذرپاش پیش از مدیرعاملی پارس خودرو و سایپا، سوابقی همچون مشاور شهردار تهران در زمان شهرداری محمود احمدی‌نژاد و پس از آن ریاست مشاوران جوان احمدی‌نژاد در اوایل دوران ریاست‌جمهوری وی را بر عهده داشت.
 
عمر مدیریت بذرپاش در سایپا بیش از سه سال نبود و در سال 1389 جای خود را به نعمت‌الله پوستین‌دوز داد. پوستین‌دوز در سال 1374 به عنوان مدیر منابع انسانی پارس خودرو و از سال 1380 تا 1385 در سمت مدیر توسعه مدیریت در این شرکت فعالیت داشت. او در سال 1385 مدیرعامل امداد خودروی سایپا شده بود.
 
نعمت‌الله پوستین‌دوز تا سال 1391 مدیرعاملی سایپا را بر عهده داشت و پس از آن جای خود را به سعید مدنی داد. مدنی نیز پیش از تکیه زدن بر صندلی مدیرعاملی سایپا سمت‌هایی مختلفی همچون مدیرعاملی و قائم مقامی پارس خودرو و ریاست هیات مدیره ایندامین سایپا را در کارنامه داشت و در دوره‌ای نیز عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سازه گستر سایپا بود. وی همچنان به عنوان مدیرعامل سایپا فعالیت می‌کند.
 
حال با این تفاسیر فکر می‌کنید روی سخن مشاور رییس‌جمهوری مبنی بر اینکه "پیش از این کسی که لبنیاتی را اداره نکرده بود، مدیر یک خودروسازی بزرگ شد"، کدام یک از افراد نامبرده در بالا بوده است؟ شما نظر بدهید. 
 
 
 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: