آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6788 1393/08/02  


تلاش جالب تامین اجتماعی برای جلوگیری از ورشکستگی رایتل


رایتل بعنوان اپراتور سوم تلفن همراه با خدماتی از جمله اینترنت پر سرعت نسل 3 و تماس تصویری وارد بازار شد، که علی رغم انحصار و امتیاز قانونی ای که دولت برای این اپراتور قائل شد پس از گذشت مدت 4 سال هنوز نتوانسته بازاری برای خود جذب کند که البته میتوان به آنتن دهی ظعیف این اپراتور بعنوان یکی از دلایل شکست رایتل اشاره کرد.

همانطور که پیش تر در عصرخبر اعلام شده بود، با ارائه مجوز ارائه خدمات نسل 3 و 4 به همراه اول و ایرانسل رسما اپراتور رایتل به ورطه ورشکستگی خواهد افتاد، خبرها از تلاش جالب برای جلوگیری از زیان دهی این شرکت مخابراتی حکایت دارد.

به گزارش عصرخبر، طرح جدید سازمان تامین اجتماعی گویا به کمک رایتل خواهد آمد تا این شرکت بتواند به رقابت با سایر اپراتورها بپردازد.

بنابراین گزارش، دكتر سیدتقی نوربخش درباره‎ استفاده از سیم‎کارت رایتل بجای دفترچه‎ی درمانی تأمین اجتماعی، اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود در شرکت خدمات ماشینی تأمین اجتماعی و زیرساخت‌‌های لازم، از این پس، از سیم‌کارت‌های "رایتل" بجای دفترچه درمان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح بزودی در چهار بیمارستان ملکی تأمین اجتماعی به صورت پایلوت اجرایی می‌شود و پس از حل مشکلات، طرح مذکور در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: مراحل اولیه‎ این طرح در بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی تا پایان سال انجام می‌شود.

تلاش تامین اجتماعی برای احیای شرکت رایتل امری بدیهی است چرا که این اپراتور متعلق به شستا(شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) است و تلاش برای سود دهی آن بدیهی و اقدامی شایسته است اما باید دید که نحوه این اقدام تامین اجتماعی چیست و آیا شرکت رایتل برای این اقدام تمام بیمه شدگان را مجبور به خرید و استفاده از رایتل خواهد کرد یا نه؟ و آیا افرادی که رایتل ندارند نمی توانند از خدمات هوشمند سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند؟ و آیا این اخلاقی است که برای افزایش میزان مشترکان، از این روش استفاده کرد؟

تقریبا نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است.

گرچه امید است که این طرح مانند طرح صدور کارت هوشمند درمان در زمان دولت قبل با آن همه هزینه کذایی، دچار یک سرنوشت نشود.

گفتنی است، رایتل بعنوان اپراتور سوم تلفن همراه با خدماتی از جمله اینترنت پر سرعت نسل 3 و تماس تصویری وارد بازار شد، که علی رغم انحصار و امتیاز قانونی ای که دولت برای این اپراتور قائل شد پس از گذشت مدت 4 سال هنوز نتوانسته بازاری برای خود جذب کند که البته میتوان به آنتن دهی ظعیف این اپراتور بعنوان یکی از دلایل شکست رایتل اشاره کرد که علی رغم راه اندازی رومینگ ملی بازهم همچنان ناکام در پوشش دهی سراسری است.

آنچه مسلم است بعید به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی، رایتل بتواند تحرک خاصی در بازار اپراتورهای همراه انجام دهد مگر با روش هایی از جمله روش بالا.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: