آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6854 1393/08/07  


کرسی ریاست به فاضلی رسید


ششمین دوره انتخابات اتاق اصناف ایران روز گذشته با رقابت 26 کاندیدا به نفع علی فاضلی پایان یافت.

در این انتخابات 15 نفر از صنوف تولید و خدمات فنی و 11 نفر از صنوف توزیعی و خدماتی داوطلب عضویت در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران شرکت کرده بودند. 
بر اساس ماده 10 آیین‌‏نامه اجرایی تبصره 2 ماده 43 قانون نظام صنفی با برگزاری انتخابات و اعلام نتایج رای‌گیری که بین نمایندگان اتاق اصناف صورت گرفت، «علی فاضلی» از صنوف تولیدی و خدمات فنی با 108 رای به عنوان نفر اول انتخاب و به مدت 4 سال ریاست اتاق اصناف ایران را عهده دار شد. البته پیش از این هم فاضلی پس از کناره‌گیری زودهنگام قاسم نوده‌فراهانی به ریاست اتاق اصناف تهران انتخاب شده بود.
بر اساس این گزارش، در این رقابت 26 نفره همان‌طور که قرار بود نمایندگان اتاق‌های اصناف کشور با شرکت فعالانه خود در ششمین دوره انتخابات از میان این داوطلبان، 6 نفر (3 نفر صنوف تولیدی و خدمات فنی و 3 نفر صنوف توزیعی و خدماتی) را انتخاب کنند، از صنوف تولیدی و خدمات فنی علی فاضلی با 108 رای، جلال‌الدین محمدشکریه با 68 رای، مجتبی صفایی با 56 رای و از صنوف توزیعی و خدماتی سیدمحمود هاشمی با 69رای، محمدعلی صدیقی‌علاء با 58 رای و سعید ممبینی با 51‌رای به عنوان اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.  در حاشیه برگزاری این انتخابات مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر در امور تجارت و معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با تشریح برنامه‌های اتاق اصناف ایران گفت: در حال حاضر نزدیک به 3میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که اگر این 3 میلیون واحد صنفی را با خانواده‌هایشان در نظر بگیریم، حداقل نزدیک به 7میلیون نفر از آحاد جامعه ما از محل فعالیت‌های صنفی امرار معاش می‌کنند.  وی افزود: نزدیک به 600 هزار واحد صنفی در بخش صنوف تولیدی هستند که علاوه بر مشارکت در تولید سهمی هم در بخش صنوف خدماتی دارند. درواقع انواع و اقسام فعالیت‌های خدماتی این صنوف مانند لوله‌کشی، آهنگری، سیم‌کشی، برق‌کشی و ... در جامعه از اهمیت لازم برخوردار هستند. خسروتاج با بیان اینکه بخشی از اشتغال کشور مربوط به واحدهای صنفی است، اظهار کرد: امروز می‌‌توان با کمک‌ بخش صنفی کشور در بخش اشتغال قدم برداشت و بر اساس تجارب بسياری از كشورهای خارجی شركت‌های كوچك و متوسط (SME) را پايه‌ اساسی توسعه اقتصادی و منطقه‌ای دانست. قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروزه دنیا به نقش این واحدهای SME پی برده است و کشورها به این واحد‌ها بها می‌دهند. چرا که این واحد‌ها با هزینه کم در اشتغال‌زایی تاثیرگذارند. وی افزود: با نگاهی به خوشه‌های تولیدی این واحدها متوجه می‌شویم که یک واحد صنفی به تنهایی نمی‌تواند فعالیت کند، بلکه زنجیره واحدهای صنفی مطرح است و بهتر است وقتی از واحدهای تولیدی صحبت می‌کنیم یک واحد تولیدی را در زنجیره کامل مورد بررسی قرار دهیم.
خسروتاج با بیان اینکه اکنون باید برای به‌روزرسانی بازرگانی کشور در داخل هر چه سریع‌تر از دستاوردهای علمی استفاده کرد، گفت: در بخش بازرگانی داخلی باید از تجربه‌ها و دستاوردهای علمی کشورهای خارجی دیگر به کار گرفت.
وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای خدمت‌رسانی عظیمی دارند که در زنجیره واحدهای صنفی نقش پررنگی چه در کیفیت کالا و امنیت مراجعه‌کنندگان و چه در کاهش هزینه‌های انبارداری و تسریع کالارسانی به مردم ایفا می‌کنند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: می‌توان با مشارکت واحدهای صنفی در کشور در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرمایه‌گذاری کرد و هزینه مبادلات را کاهش داد تا مردم با وقت کمتری خرید کنند و با حرکت به سمت صرفه‌جویی در وقت زندگی کنند. وی افزود: در حال حاضر با مجموعه برنامه‌هایی که واحدهای صنفی اتاق اصناف ایران دارد ،انتظار می‌رود تحولی بزرگ در نظام بازرگانی داخلی رخ دهد که در این راستا وزارت صنعت همراه با مشارکت اتاق اصناف در جهت به‌روزرسانی فعالیت‌های واحدهای صنفی اقدام خواهد کرد.

 وجود میوه و مواد غذایی اروپایی در روسیه
در حاشیه این انتخابات،‌خسرو تاج همچنین درخصوص شرایط صادرات ایران به روسیه به «ایسنا» گفت: تمام واحدهای صادراتی ایران از شرایط روسیه و بازار آن آگاهی دارند و حجم مصرف میوه و قیمت آن را در روسیه بررسی کردند و با وجود آنکه روسیه کشورهای دیگر را تحریم کرده است، اروپایی‌ها مسیر دور زدن تحریم‌ها را بلد هستند و به دنبال آن هستند تا میوه خود را به روسیه صادر کنند و در حال حاضر در بازار روسیه میوه و مواد غذایی اروپایی وجود دارد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای اینکه صادرکنندگان بتوانند حرکت جهشی در جهت صادرات به روسیه ایجاد کنند باید پیش‌نیازها و ساختارهایی ایجاد شود، تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌ها کانتینر یخچال‌دار است که دولت مصوب کرده به ازای خرید هر کانتینر یخچال‌دار داخلی، واردکننده بتواند دو کانتینر یخچال دار وارد کند. به گفته خسروتاج برای اینکه بتوانیم صادرات میوه را از طریق دریای خزر داشته باشیم، نیازمند اسکله‌هایی هستیم که بتوانند کانتینرهای یخچالی را تخلیه کنند. آستاراخان حدود 18 ترمینال دارد ولی همه آنها عمدتا برای تخلیه بار فله طراحی شده‌اند. وی همچنین اظهار کرد: 20 پروژه را برای رقابتی‌تر شدن اصناف و به جهت شفاف‌سازی فعالیت آنها و روزآمد کردن واحدهای صنفی طراحی کردیم و امیدواریم بحث اخلاق‌مداری در واحدهای صنفی افزایش یابد و در جهت ارتقای کیفی واحدها اقدام کنیم.

 تصمیم‌گیری درباره قیمت شکر
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره قیمت شکر که این روزها بحث‌برانگیز شده و اختلاف نظری بین تولیدکنندگان آن با مسوولان دولتی صورت گرفته است، گفت: شکر از اقلامی است که قیمت آن در ستاد تدابیر ویژه تنظیم بازار نهایی شده و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود. خسروتاج با‌اشاره به اهمیت افزایش صادرات گفت: در 6 ماه اول، 23 میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی و 26 میلیارد دلار واردات داشتیم که با کمک اصناف می‌توانیم حجم صادرات را افزایش داده و از پتانسیل آنها بهره بگیریم. وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم شاهد این باشیم که هر کالایی در بازار به وفور یافت شود و شاهد تورم‌های لجام گسیخته نباشیم.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: