آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6953 1393/08/24  


مدیریت جهادی رفیق‌بازی نیست


اکنون از نگاه سه ضلع مثلث حماسه 24 خرداد زمان کوبیدن بر طبل انتخابات مجلس دهم نیست چراکه جامعه باید در ابتدا به میزانی آثار انتخاب خود در آن روز را درک کند

 
آرمان: یکی از اضلاع مثلث حماسه 24 خرداد92 همانند دو ضلع دیگر یعنی آیت‌ا... هاشمی و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی تلاش می‌کند تا فضای وحدت و آرامشی که پس از 24 خرداد 92 بر کشور سایه انداخته است، نه‌تنها گسترش یابد بلکه قدرت بیشتری پیدا کند. اکنون از نگاه سه ضلع مثلث حماسه 24 خرداد زمان کوبیدن بر طبل انتخابات مجلس دهم نیست چراکه جامعه باید در ابتدا به میزانی آثار انتخاب خود در آن روز را درک کند تا برای انتخاباتی دیگر خود را آماده سازد. آیت‌ا... هاشمی در دیدارها و سخنرانی‌های خود سخنانی متفاوت از قبل 24 خرداد 92 بر زبان می‌آورد. سخنانی که بر وحدت و حمایت از دولت تدبیر و امید تاکید دارد و فراموش کردن آنچه گذشت برای ساخت فردایی بهتر. سیدمحمد خاتمی هم همین مسیر را طی می‌کند و در آخرین سخنرانی خود گفته بود که باید به میان مردم رفت و با آنها صحبت کرد. حالا نوبت ضلع سوم یعنی علی‌اکبر ناطق‌نوری است که او هم در همایش بزرگداشت سردار شهید هاشم ساجدی فرمانده قرارگاه پشتیبانی نجف‌اشرف و شهدای جهاد سازندگی گفت: در مدیریت جهادی جایی برای حب و بغض جناحی، باندبازی و رفیق‌بازی نیست بلکه شایسته‌سالاری تعیین‌کننده است.  وی اظهار کرد: شهدای جهاد پیش از شروع جنگ و به جرم سازندگی و امید دادن به ملت ایران در مرزها به شهادت رسیدند و این یادبودها و بزرگداشت‌هایی که برای آنها گرفته می‌شود ناشی از مکتب اهل بیت و مکتب عاشوراست. ناطق‌نوری با بیان اینکه اگر این یادبودها در طول تاریخ نبودند، از محرم و عاشورا نیز خبری نمی‌ماند، اظهار کرد: اینکه ما همه ساله محرم را زنده نگه می‌داریم، در حقیقت زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و فرهنگ حسینی است.
 انتقاد از عدم توجه به شعار سال
ناطق‌نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تبیین موضوع مدیریت جهادی تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی نامیدند اما متاسفانه کمتر به این شعار توجه شد و تبدیل شد به یک آرم که معمولا همه‌ساله برخی دستگاه‌ها روی سربرگ‌های خود قرار می‌دهند اما اینکه چقدر به این موضوعات عینیت بخشیده می‌شود، جای بحث دارد. وی تصریح کرد: متاسفانه دوستان خود ما هم آنطور که باید توجه نکردند و این شعار تبیین نشد که اصلا فرهنگ جهادی یعنی چه و ما می‌بینیم که بعد از گذشت 8 ماه از سال به این شعار آنطور که باید توجه نشده است. ناطق‌نوری یک مدیر جهادی در اقتصاد را فردی عاشق توصیف کرد نه کاسب و گفت: یک مدیر جهادی در حوزه اقتصاد به چیزی که فکر نمی‌کند اقدامات کاسبکارانه است و ما دیدیم که شهید ساجدی در ایام جنگ مانند دوستان و همرزمانش اینگونه بود.  ناطق‌نوری تصریح کرد: در مدیریت جهادی جایی برای حب و بغض جناحی، باندبازی و رفیق‌بازی نیست بلکه شایسته‌سالاری تعیین‌کننده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخورد طلبکارانه با مردم هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد، اظهار کرد: ما همیشه باید از خدا بخواهیم تا از منش و خصوصیات طلبگی دور نشویم چراکه اگر مسئولیتی گرفتیم، به برکت همین انقلاب بوده است. نماینده امام(ره) در سال‌های ابتدای تشکیل جهاد‌سازندگی به ذکر خاطره‌ای از آن ایام پرداخت و گفت: در سال 59 ما به همراه چند نفر از دوستان به کوبا رفته بودیم. وقتی فیدل کاسترو به ما وقت ملاقات داد، با تبختر از ما پرسید حالا که شما انقلاب کردید برای محرومین و روستائیان چه کار کردید؟ ناطق‌نوری با بیان اینکه در آن ایام تازه اولین بروشور جهاد سازندگی چاپ شده و نسخه‌ای از آن دست من بود،‌ گفت: ‌من بلافاصله این بروشور را به او نشان دادم و گفتم این جهاد سازندگی است و ما این کارها را برای محرومین و مستضعفین و روستائیان انجام دادیم که مایه افتخار شد. وقتی هم که برای برگشت، به مادرید رفتیم تعداد زیادی از خبرنگاران جمع شدند تا درخصوص تشکیل جهاد سازندگی از ما سؤال کنند. 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: