آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 6956 1393/08/24  


درآمد دستگاه قضایی در مازندران افزایش یافت


رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به ارتقا دولت الکترونیک در سیستم قضایی استان، گفت: درآمد دستگاه قضایی در هفت ماهه امسال در مازندران افزایش یافت

حجت الاسلام محمد علی تقوی فرد شامگاه پنج شنبه در همایش تخصصی مسئولان قضایی، قضات دادگستری و پزشکان قانونی مازندران در مجتمع رفاهی قوه قضاییه در ساری، اظهار کرد: برگز اری این نوع نشست های تخصصی سبب ارتقا دانش علمی و تبادل افکار نیروهای پزشکی قانونی و قضات دادگستری های استان می شود.

وی افزود: پیشنهاد می شود این جلسات هم اندیشی به صورت متعدد در شهرهای مختلف استان از سوی پزشکی قانونی شهرستان ها با قضات برگزار شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه اخلاص در عمل باید ویژگی خاص قضات دستگاه قضایی باشد، تصریح کرد: انسان خالص در نیات همواره در کارهای خود موفق خواهد بود و در دستگاه قضایی به تعدد نیروهای مخلص نیاز جدی داریم.

تقوی فرد با بیان اینکه دستگاه قضایی استان به مثابه سایر دستگاه ها از بودجه های استانی بهره مند نیست، افزود: دادگستری های شهرهای مازندران بر اساس درآمد حاصله از دادرسی ها اقدام به هزینه کرد در نهادهای زیرمجموعه خود می کنند.

وی با اعلام اینکه درآمد دستگاه قضایی استان در هفت ماهه امسال نسبت به سال قبل با افزایش نسبی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: 5 تا 6 شهر استان درآمدی بیشتر از ظرفیت تعیین شده داشته و از روسای دادگستری ها و دادگاه های آن شهرها تجلیل می شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دادگستری های آمل، بابل، ساری، بخش چمستان و بخش نشتارود توانستند بیش از حد تعیین شده درآمد برای دستگاه قضایی استان داشته باشند، افزود: این ادارات توانستند به نحو شایسته ای دولت الکترونیک را نیز در ادارات خود پیاده سازی کنند.

تقوی فرد از راه اندازی سیستم pos برای دریافت هزینه های بازرسی و دادرسی در سیستم قضایی استان خبر داد و گفت: تاکنون 24 دستگاه خودپرداز در دستگاه قضایی استان و شهرستان های تابعه نصب و موفقیت هایی در اطاله دادرسی و کاهش مراجعه ارباب رجوع در پرداختی ها ایجاد شده است.

وی بیان کرد: دادگستری های فریدونکنار و جویبار و ساری توانستند تاکنون بیشترین استفاده را از دستگاه خودپرداز در دستگاه قضایی خود داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه مراجع انتظامی بازوی خوبی برای دستگاه قضایی هستند، تصریح کرد: عدم سازگاری بین این دو نهاد امنیتی و قضایی در مازندران وجود ندارد.

وی از پرداخت حق الزحمه قضات محاکم قضایثی استان مربوط به ماه های تیر و مرداد امسال خبر داد و گفت: حق الزحمه قضات ستادی مربوط به این ماه ها نیز پرداخت شده و حق الزحمه ماه های شهریور و مهر به زودی پرداخت می شود.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: