آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7011 1393/09/01  


فاضل لنکرانی: بعد از تماشای "طبقه حساس" تا صبح خوابم نبرد


او در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فیلم طبقه حساس کمال تبریزی خطاب به وزیر ارشاد گفت: این فیلم را به پیشنهاد و اصرار یکی از دوستانمان دیدم و بعد از تماشای این فیلم تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: این فیلم بهشت، جهنم، برزخ و قیامت را به استهزاء کشیده و برخی مسائل نیز از جمله غیرت را به تمسخر گرفته است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری و یا حتی مطالبه داشته باشد.

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، غروب پنج‌شنبه در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی، در سخنانی گفت: سفر وزرا به خصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم و دیدار با علما و ارتباط بیشتر با حوزه‌های علمیه لازم و ضروری است.

او گفت: برخی‌ دنبال این بهانه هستند که رابطه دولت و حوزه را کمرنگ نشان دهند که این سفر‌ها سوء تفاهم‌ها را از بین می‌برد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه حوزه علمیه محصولات و دستاردهای علمی و پژوهشی فراوانی دارد که متاسفانه در همین قم محصور شده است، افزود: ایجاد مرکزی برای ارسال دستاوردهای علمی این مراکز به سایر مراکز علمی و دانشمندان در دنیا ضرورت دارد.
آیت الله فاضل لنکرانی، گفت: دو سال قبل طی سفر به نجف در بازدید از کتاب فروشی‌های این شهر، هیچ کتابی از محصولات حوزه علمیه مشاهده نکردم که ضرورت دارد این ارتباط‌ها افزایش یابد و تولیدات علمی و کتاب‌هایی که در کشور به چاپ می‌رسد برای سایر کشورها نیز ارسال شود.

او ادامه داد: می‌بایست مرکزی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه ایجاد شود تا پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه‌های علیمه به مراکز علمی همانند دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه سایر کشور‌ها و کتابخانه‌های معتبر دنیا ارسال شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، با تاکید بر اینکه ارتباط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد باید تقویت شود، گفت: در حال حاضر ارتباط تنگاتنگی بین حوزه و وزارت فرهنگ وجود ندارد و مسائل بسیاری است که وزارت ارشاد می‌تواند با حوزه علمیه تبادل فکری و یا حتی مطالبه داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از فیلم طبقه حساس کمال تبریزی خطاب به وزیر ارشاد گفت: این فیلم را به پیشنهاد و اصرار یکی از دوستانمان دیدم و بعد از تماشای این فیلم تا صبح از ناراحتی خوابم نبرد.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: این فیلم بهشت، جهنم، برزخ و قیامت را به استهزاء کشیده و برخی مسائل نیز از جمله غیرت را به تمسخر گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به سازنده این فیلم در خصوص ساخت فیلم مارمولک نیز تذکر داده بودم اما تبریزی عنوان کرد من این فیلم را به نیت خدمت ساختم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: امروز بیشتر وقت جوانان را ماهواره‌ و اینترنت و فضای مجازی می‌گیرند و کمتر فرصت مطالعه دارند، از این رو می‌توان مباحث اساسی را با قلم فضلا و طلاب توانمندی که در قم حضور دارند چاپ و در اختیار آن‌ها قرار داد.
 
منبع: مهر

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: