آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7031 1393/09/04  


بسترهای مناسب برای رشد صحیح کودکان فراهم شود


مدیرعامل موسسه پژوهشی کودکان دنیا، با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های مطلوب برای رشد فرزندان حق تمام کودکان است، گفت: بسترهای مناسب برای رشد صحیح و اصولی کودکان در کشور فراهم شود.

 ناصر یوسفی در دومین همایش بزرگداشت خانواده در سالن اجتماعات تالار خاتون هادی شهر با بیان اینکه در اغلب کشورهای جهان ارتقا نظام آموزشی خانواده از مهمترین رویکردهای سیاستی آنها محسوب می شود، اظهار داشت: به نظر می آید سرمایه گذاری تنها بر روی معلمان که به حرفه خود به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند، گران و بی‌فایده است.
وی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ در می یابیم آنچه که موجب نجات بشر بوده وجود خانواده‌ها است، چون تداوم خانواده می‌تواند نقش یک معلم دائمی را در زندگی فرزندان ایفا کند.
یوسفی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت کودکان را باید از سنین پایه آغاز کرد، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب شیوه رفتاری درست را مطابق با ساختار جامعه کنونی به فرزندان آموزش داد.
مدیرعامل موسسه پژوهشی کودکان دنیا، با بیان اینکه کودکان در ارتباطات روزمره زندگی باید حضور خود را حس کنند، افزود: باید مراقب بود تا کودکان با هیچ انسان دیگری مقایسه نشوند.
وی تصریح کرد: تمام تجربه های قومی، فرهنگی و رفتاری دیرینه شناسان، روانشناسان و جامعه شناسان این موضوع را ثابت کرده است که هیچ انسانی شبیه انسان دیگری نیست و تمام انسان ها در طرح ژنتیکی با یکدیگر تفاوت دارند.
یوسفی، با بیان اینکه خطا کردن حق کودکان است و آنها باید در دوران کودکی مانند راه رفتن آنقدر اشتباه کنند تا زندگی اصولی را یاد بگیرند، تاکید کرد: رشد کردن حق کودکان است و خانواده ها باید آنقدر فضای اشتباه کردن در دوران کودکی فرد ایجاد کنند تا هنگام بزرگسالی در انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسر دچار اشتباه نشوند.
وی افزود: انتخاب کودکان به اندازه خود آنها کوچک است و خانواده ها باید به واسطه انتخاب کودکان آرزوهای آنها را دنبال کنند.
مدیرعامل موسسه پژوهشی کودکان دنیا، تاکید کرد: کمک به زندگی سالم و شایسته برای همه کودکان خردسال، فراهم کردن فرصت های مناسب و ایجاد بستر های مطلوب رشد همه جانبه برای آنها حق تمام کودکان است و همه باید در جهت تحقق این امر مهم تلاش کنند.
مسئول کمیته امور بانوان شورای اسلامی هادی شهر، نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش افزایش سطح دانش خانواده ها برای تربیت فرزندان سالم در جامعه است، گفت: کودکان آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند که هیچ اطلاعی از حقوق انسانی، قانونی و شهروندی خود ندارند.
کعبه توسلی گفت: اگر کودکان در دوران شکل گیری شخصیت خود از رشد شخصیتی مناسب برخوردار شوند بدون شک می توانند در سنین بزرگسالی شهروندانی خلاق، مسئول و مولد در جامعه باشند.
وی تاکید کرد: باید به کودکان به چشم سرمایه های انسانی نگاه کرد تا کودک و نوجوان امروز، تبدیل به یک انسان شریف و آینده ساز متعهد در جامعه آینده شود.
مسئول کمیته امور بانوان شورای اسلامی هادی شهر، با اشاره به اینکه برای رشد همه جانبه کودکان باید احتیاجات واقعی آنها به خوبی برطرف شود، افزود: کودکان باید در محیط سرشار از امکانات و سرشار از محبت زندگی کنند تا سلامت آنها و در نتیجه سلامت جامعه در آینده با خطر روبرو نشود.
توسلی، خانواده سالم را شرط جامعه سالم برشمرد و با بیان اینکه آموزش خانواده و توانمند سازی بانوان از طریق اجرای فعالیت های آموزشی متناسب با نیاز خانواده و جامعه نظیر برگزاری همایش، گردهمایی و تشکیل کارگاه ها از مهمترین اهداف تشکیل کمیته امور بانوان شورای شهر هادی شهر است.
وی افزود: ایجاد زمینه های مشارکت بانوان و دختران در فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ترویج فرهنگ مشارکت های مردمی و نیاز سنجی از کمبودهای موجود مربوط به بانوان و کودکان و تلاش در جهت بهبود و رفع مشکلات نیز از دیگر دلایل تشکیل کمیته امور بانوان و خانواده شورای شهر هادی شهر است.
توسلی، با بیان اینکه عشق و محبت مادری به تنهایی برای تربیت صحیح کودکان کافی نیست و باید با علم همراه باشد، خاطرنشان کرد: عشق و دانش دو بال پرواز یک مادر محسوب می شود.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: