آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7146 1393/09/17  
دکتر باقرزاده:

16 آذر روز دانشجویان انقلابی با تفکرجهادی و عدالت خواهانه است


ضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تحلیل گرایی ،عمل گرا یی و پرسش گرایی را 3 ویژگی دانشجوی انقلابی برشمرد و گفت: امروز دانشجوی انقلابی دانشجویی است که با هویت مقاومتی حرکت می کند.

دکتر محمدرضا باقرزاده در نشست بزرگداشت روز دانشجو  که با حضور حجت الاسلام ابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان مازندران ،استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات ساختمان ولایت برگزارشد  با تبریک روز دانشجو این روز را متعلق  به دانشجویان انقلابی  دانست که با تفکر جهادی  و عدالت خواهانه و بینش  اسلامی خود در تمامی سنگرها فعالیت نموده و از هیچ جهادی فروگذار نمی کنند.
 
باقرزاده در ادامه با اشاره ای به پدیده نظم و خروجی آن گفت: نظم یک رویداد و پدیده ای فردی و اجتماعی است که  در وهله اول می توان از آن استنباط خوبی داشت و خروجی آن را حرکت، انضباط و نتیجه موثر عنوان کرد.
 
وی درادامه اما مهمترین اتفاق نظم نوین جهانی ادعا شده را قلب هویت ملتها دانست و گفت: ملتهای مستقل دنیا هیچ راهی جز حرکت به سمت هویت حقیقی خویش ندارند.
 
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران تحلیل گرایی ،عمل گرا یی و پرسش گرایی را  3 ویژگی دانشجوی انقلابی برشمرد و گفت: امروز دانشجوی انقلابی دانشجویی است که با هویت مقاومتی حرکت می کند.
 
باقرزاده اظهارداشت: با حضور و فعالیت دانشجویان انقلابی در دانشگاهها است که دولتها موظف به پاسخگویی انتظارات مردم خواهند بود.
 
 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدقائم شهر درادامه به دیدگاه های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به دانشجویان اشاره کرد و گفت: به فرمایش این بزرگواران دانشجوی انقلابی باید فضای عمومی کشور را تحلیل و هوشمندانه وارد عمل شود و نباید نسبت به تحولات محیطی خود بی تفاوت باشد.
 
حجت الاسلام ابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان مازندران از برگزاری این نشست تشکر کرد و در خصوص فلسفه 16 آذر و عدالت خواهی و استکبارستیزی دانشجویان آن وقت مطالبی بیان کرد.
 
ابراهیمیان درادامه  به چند اصل از اصول سبک زندگی دانشجویی از منظر امام علی (ع) اشاره کرد و گفت:
 
امام علی (ع) فرمودند: ای جوان بیاد داشته باش همیشه پیشرفتها و موفقیتها مدیون تحمل سختیهاست و در انتخاب دوست خوب دقت زیادی داشته باشید که امام صادق (ع) در این خصوص فرمودند: دوست خوب کسی است که عیبهای شما را به شما بازگو نماید.
 
وی برقراری روابط قوی و نیکو با دیگران را سومین اصل برشمرد و همچنین بیان داشت جوانان باید همت خود را باور داشته باشند و بدانند ارزش انسان به همت اوست نه به مال و اندوخته هایش. امام علی(ع) از جوانان خواست تا اهل ریسک و استقلال طلب باشند و برای رسیدن به خوشبختی همنشینی با اهل علم را در برنامه زندگی خود داشته باشند.
 
همچنین نیکی کردن به دیگران و همنشینی با تهیدستان برای شکرگزاری از نعمتهای خداوند را به جوانان تأکید کردند و در آخر دوراندیشی ، مشورت و رازداری را عامل پیروزی و موفقیت جوانان برشمرد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: