سید علی قاسمی تروجنی سه شنبه شب در نشست هماندیشی روسای هیات مدیره خیرین مدرسهساز مازندران با بیان اینکه حرکت خیران در عرصه یاریرسانی پیوند عقل و عشق است، اظهار داشت: کار این افراد کاری بزرگ و خیری است به گونهای که اولیا و انبیاء ما به این امر توجه و تاکید داشتند.
وی با توجه به فعالیت خیران در عرصه مدرسه سازی از آنها خواستار فعالیت در دو امور آموزشی و پرورشی شد و گفت: خیران مازندرانی در کیفیت بخشی آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند و در این امر کمکرسانی به دولت موجب ثمربخشی بسیاری از اهداف آموزشی می شود.
قاسمی با تاکید براینکه خیران علاوه بر ساخت مدرسه مدیریت واحد آموزشی را برعهده گیرند، افزود: هماکنون دولت این بستر لازم را برای مدیریت مدارس از سوی خیران فراهم کرده است.
وی، خواسته بعدی این سازمان را حمایت استاندار مازندران از خیران مدرسه ساز بیان و عنوان کرد: با توجه به هزینه زیاد در عرصه مدرسهسازی و دریافت تسهیلات بانکی از سوی خیران نیاز به حمایت بیشتر آنها در تسریع امور بانکی است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: وجود خیران مدرسهساز در رشد سطح آموزشی این استان تاثیرگذار خواهد بود.
قاسمی با اشاره به فعالیت کمیته مشارکت مردمی و دولت برای هوشمندسازی مدارس استان یادآور شد: با توجه به فعالیت این کمیته برای هوشمندسازی مدارس یک میلیارد تومان کمک از سوی استانداری مازندران و یک میلیارد تومان از طرف مشارکتهای مردمی و خیرین مدرسهساز اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزشوپرورش مازندران با اعلام اینکه هم اکنون با اختصاص این کمکرسانی سهمیه هر یک از شهرستانها مشخص شده است، ابراز کرد: در این امر برای شهرستان آمل 21 کلاس سهم دولت و 21 کلاس از سوی خیران مشخص شده و برای بابل نیز 26 کلاس از طرف دولت و 26 کلاس سهم خیران تعیین شده است.
وی مجموع اجرای هوشمندسازی کلاسهای مدارس از سوی این کمکرسانی را 390 کلاس بیان کرد و گفت: از این تعداد 195 کلاس سهم دولت و 195 کلاس برای خیرین در نظر گرفته شده است.
قاسمی با تاکید براینکه هماکنون 2 هزار و 954 مدرسه در این استان هوشمند شده است، افزود: از این تعداد هزار و 404 مدرسه ابتدایی، 707 مدرسه متوسطه اول، 634 کلاس متوسطه دوم، 96 مدرسه فنی و حرفهای و 113 مدرسه کارودانش هوشمند شدند.