آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7210 1393/09/24  


پیشنهاد باهنر برای تشکیل ستاد مشترک ایران و عراق


نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد مشترک بین ایران و عراق برای برگزاری هر جه بهتر راهپیمایی عزاداران حسینی

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به حضور بی نظیر مسلمانان و شیعیان در راهپیمایی عظیم اربعین گفت:به نظر می‌رسد که در این راهپیمایی  با یکی از پدیده‌های عجیب مواجه بودیم و به حق با همت شیعیان و دعوت حضرت امام حسین(ع)

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: کیفیت و کمیت این راهپیمایی بی نظیر بود چرا که   فضا برای کسانی که می خواستند برای عرض ارادت به حضرت اباعبدالله این راهپیمایی را انجام دهند با توجه به حضور داعش و گروه های تکفیری  مملو از یکسری نگرانی ها بود اما به حق با همت دولت و ملت عراق و با نظر عنایت حضرت سید الشهدا (ع) برنامه ریزی بی نظری برای مدیریت این فضای غیرمترقبه انجام شد .

باهنر هم چنین تصریح کرد: با وجود این همه باید تشکر جدی از مسئولین دولت عراق که سنگ تمام گذاشتند داشت و به حق مدیریت امنیت این جمعیت که به جرات می توان گفت راهپیمایی میلیونی بود ،  کار راحتی نبود.

وی در این خصوص افزود: برای حضور در این راهپیمایی حدود 20 میلیون نفر از مرزهای عراق رد و به خاک این کشور وارد شدند کما این که بسیاری از کاروان ها از اول ماه صفر وارد عراق شدند و نزدیک به 20 روز در این منطقه بودند.

باهنر هم چنین تصریح کرد: جمعیت عظیم با پراکندگی زیاد از نقاط مختلف وارد عراق شدند و به سمت کربلا رفتند و برخی از کاروان ها حدود 20 روز راهپیمایی کردند و تا برگشت آن ها حدود یک ماه زمان گرفته شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از دولت عراق برای مدیریت این حرکت بزرگ  گفت: این حرکت عظیم انقلابی مساله بسیار خطیر و بزرگی بود و به سادگی نمی شد چنین کاری را تدارک دید به خصوص مسائل امنیتی این بحث به شدت سخت و دقیق بود کما این که ممکن بود در بسیاری از مراحل  غربی های حاضر در راهپیمایی از معطلی ها ناراحت شوند اما به حق تامین امنیت این جمعیت با وجود تمام تلاشی که تکفیری ها داشتند قابل ستایش است.

مانور عظیم لشکر اسلام از دید دنیا پنهان نمی ماند/ تلاش ناکام تکفیری ها برای ایجاد اختلاف بین تکفیری ها

باهنر در ادامه با بیان این که این راهپیمایی مانور عظیم امت اسلامی بود که مقابل دیدگان جهانیان به رژه درآمد، گفت: با توجه به مساله داعش در عراق ، تکفیری ها و داعشی ها قطعا برنامه های خاصی را داشتند و اگر می توانستند هر کاری می کردند اما با عنایت باری تعالی، همت  دولت و نیروهای مسلح عراق این راهپیمایی در امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

وی در تشریح حال و هوای عاشقان سید الشهدا گفت: برخی 500 کیلومتر پیاده رفتند و تاول هایی که کف پاها زده می شد به خوبی نشان می داد که اراده و تقاضا برای این امر تا چه اندازه است.

قدردانی از تدابیر اتخاذ شده در مورد محل اسکان و امنیت راهپیمایان/ ستاد مشترک بین ایران و عراق برای برگزاری مراسم عزاداری و راهپیمایی اربعین حسینی

باهنر در خصوص این راهپیمایی تصریح کرد: به نظر می رسد این موج  سونامی به سرعت و به صورت تصاعدی در حال افزایش است و به طور حتم باید دولت ایران و عراق با هماهنگی با یکدیگر ستاد  امور پیگیری و پشتیبانی برای برگزاری مراسم عزاداری و راهپیمایی اربعین حضرت سیدالشهدا را تشکیل دهند

وی تاکید کرد:به طور حتم در این کار مشترک  مباحث ورود و خروج، پشتیبانی ها و حرکت به موقع انجام شده و نارسایی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تشکیل این ستاد مشترک گفت:انتظار می رود کارهای لازم در این خصوص به صورت پیگیری شود و ما نیز در مجلس اقدامات لازم برای  پشتیبانی از تشکیل این ستاد را انجام خواهیم داد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: