آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7218 1393/09/26  


تجهیزات مراکز خدمات کشاورزی مازندران مطلوب نیست


معاون توسعه و منابع انسانی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر توجه ویژه دولت به فعالیت‌های بخش کشاورزی استان، گفت: هم‌اکنون امکانات تجهیزاتی مراکز خدمات کشاورزی مازندران کامل نیست.

به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، محمد حسین فلاح  امروز در دومین جلسه مجمع هم‌اندیشی معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان‌های جهاد کشاورزی منطقه یک کشور در سازمان جهاد کشاورزی مازندران، اظهار داشت: مازندران بیش از 24 هزار کیلومتر وسعت دارد که 1.48 درصد مساحت کشور را در بردارد.
وی با بیان اینکه 74 درصد مناطق استان کوهپایه ای و مابقی دشت است، گفت: مازندران با برخورداری از 939 هزار هکتار جنگل هیرکانی دارای 53 درصد جنگل شمال و 12.5درصد جنگل کل کشور است.
معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی مازندران ادامه داد: 80 گونه درختی و 50 گونه درختچه ای در مازندران یافت می‌شود.
فلاح خاطرنشان کرد: 67 مرکز جهاد کشاورزی در مازندران وجود دارد که از امکانات و خدمات مناسبی برخوردار نیستند که یا باید امکانات و اعتبارات لازم را به این مراکز تزریق کنیم و یا از تعداد این مراکز کم کنیم و به تقویت مابقی توجه کنیم که کم کردن این مراکز با مخالفت وزارت جهاد کشاورزی منجر شده است.
وی گفت: براساس سرشماری سال 91، نرخ بیکاری در بخش کشاورزی در مازندران 9.7 درصد اعلام شده که طبق این آمار نسبت جنسی در استان 50.2 درصد مرد و مابقی بانوان هستند.
معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی مازندران افزود: بیش از 3 هزار روستا در مازندران وجود دارد که دارای هزار و 850 دهیاری بوده که از این تعداد دهیاری 150 دهیار زن عهده دار این مسئولیت هستند.
فلاح با بیان اینکه 3.2 درصد زمین های قابل کشت کشور در مازندران وجود دارد که 7.8 تولید کشور را در بردارد، گفت: ضریب کشت استان 1.4 بوده که نسبت به میانگین کشوری که 0.7 است، 2 برابر ضریب کشت کشور است.
وی افزود: 470 هزار هکتار زمین های کشاورزی باغی و کشاورزی در مازندران وجود دارد.
معاون توسعه و منابع انسانی سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: با پیری نیروهای سازمانی در سازمانهای جهاد کشاورزی مواجه هستیم که وزارتخانه باید فکری برای جایگزینی این افرادانجام دهد.
فلاح با بیان اینکه اگر قرار است کشور از طریق کشاورزی به توسعه برسد باید ضریب اشتغال را افزایش دهیم، گفت: توسعه کشاورزی در مازندران حرف اول را می زند که در 5 سال آینده با انبوه بازنشستگان مواجه می شویم که باید فکری برای خیل عظیم بازنشستگانی که در آینده خواهیم داشت کنیم.
وی ادامه داد: باید یک درصد اعتبارات را  برای دولت الکترونیک مصرف کنیم که در استان این اعتبار متمرکز به وزارتخانه شده که باید سهم استان ها را بگیریم وکارها را الکترونیکی کینیم تا حضور مردم در سازمان ها کم رنگ تر شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باید روستاهای استان را بین ناظرین تقسیم کنیم که تمام نظارت روستاها را برعهده گیرند و خدمات دهی ناظرین نباید در حوزه خدمات اداری باشند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: