آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7223 1393/09/26  


هزینه جنگ افغانستان و عراق برای مردم آمریکا


یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد، این کشور برای جنگ‌های افغانستان و عراق بیش از دو تریلیون و 700میلیارد دلار بیهوده هزینه کرده است.این در صورتی است که بودجه سال 2014 آمریکا 3/77تریلیون دلار بوده است و هزینه نجومی یاد شده بیش از دوسوم کل بودجه سالانه آمریکاست.

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد، این کشور برای جنگ‌های افغانستان و عراق بیش از دو تریلیون و 700میلیارد دلار بیهوده هزینه کرده است.این در صورتی است که بودجه سال 2014 آمریکا 3/77تریلیون دلار بوده است و هزینه نجومی یاد شده بیش از دوسوم کل بودجه سالانه آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «فایننشال تایمز» نوشت، هزینه جنگ 13 ساله آمریکا در افغانستان برای ایالات متحده به رقم یک تریلیون دلار رسیده است و این رقم، صدها میلیارد هزینه‌های جاری و تا پایان سال میلادی را شامل نمی‌شود. این روزنامه افزود: حدود 80 درصد هزینه‌های فوق مربوط به دوران زمامداری «باراک اوباما» (از سال 2009 تاکنون) می‌شود. فایننشال تایمز این هزینه‌ها را بیهوده دانست، هزینه‌هایی که از جیب مالیات‌دهندگان پرداخت می‌شود.

براساس این گزارش، هزینه آمریکا در جنگ عراق هم به یک تریلیون و 700 میلیارد دلار می‌رسد.
فایننشال تایمز در ادامه می‌نویسد:‌«بیش از 100میلیارد دلار در مسیر نبرد در افغانستان به سرقت رفت»!

این روزنامه با اشاره به هزینه‌های گزافی که برای آمریکا در افغانستان در پیش است، نوشت: ما نباید چنین سرمایه‌ای را به سادگی هدر بدهیم و مردم آمریکا دیگر نمی‌توانند چنین سرمایه‌هایی را فراهم کنند.

این گزارش افزود: هزینه دو جنگ عراق و افغانستان فشارهای سنگینی را متوجه بازنشستگان نظامی آمریکا کرده، به طوری که صندوق بازنشستگی با کسری یک تریلیون و 270 میلیارد دلاری مواجه است.

علی‌رغم فشارهای سنگین مالی جنگ افغانستان بر آمریکا، «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمریکا، دیروز رسماً اعلام کرد، این کشور به حضور نظامی خود در افغانستان برای آموزش نظامیان افغان و «مبارزه با تروریسم»‌ ادامه می‌دهد.

با این حال، او مدعی شد که در سال آینده میلادی (2015) نیروهای آمریکایی در افغانستان ماموریت رزمی نخواهند داشت.

اوباما همچنین، ضمن قدردانی از نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان گفت:‌ بودجه 11 تریلیون دلاری برای افزایش حقوق و مزایای نظامیان را امضا کرده است.

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از ژنرال «حمید گل» رئيس سابق سازمان اطلاعات ارتش پاکستان گزارش داد، چهار دهه جنگ داخلی افغانستان، توطئه آمریکا بود. حمید گل زمان آغاز این جنگ را سال 1974 ذکر کرد.

ماجرای لشکرکشی‌های پرهزینه‌ و بی‌حاصل دولت آمریکا در خاورمیانه که مغایر مطالبات مردم و رای‌دهندگان این کشور است، هر روز شکاف میان ملت و دولت را بیشتر می‌کند.

به گفته کارشناسان، اعتراضات جاری علیه بی‌عدالتی و تبعیض نژادی در آمریکا و اعتراضاتی که طی سال‌های اخیر در شکل «اشغال وال‌استریت» به وقوع پیوسته است، مشروعیت نظام سیاسی این کشور را نشانه رفته‌اند.

مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌گویند چرا باید تاوان لشکرکشی‌های بی‌حاصل را بپردازند و صدها میلیارد دلار به جیب کارتل‌های سرمایه‌داری و شرکت‌های بزرگ نظامی- صنعتی بریزند؟ آنها علت اصلی جنگ‌افروزی آمریکا را همین مسئله می‌دانند. مردم به این باور رسیده‌اند که در زیر لایه دروغین دموکراسی، این سرمایه‌داران هستند که بر آنها حکومت می‌کنند.

در این میان، برخی از شرکت‌های بدنام مثل «بلک واتر» وجود دارند که مستقیماً از طریق ایجاد جنگ و خونریزی ارتزاق می‌کنند. اعضای این شرکت‌ها که پیمانکاران پنتاگون هستند، شماری قاتل و جنایتکارند.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: