آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7334 1393/10/28  


جزئیات طرح افزایش تدریجی تحریم‌های ایران


پایگاه خبری «المانیتور» روز جمعه جزئیاتی از طرح دو سناتور آمریکایی برای افزایش فشارها بر ایران در صورت عدم توافق هسته‌ای را منتشر کرده است.

پایگاه خبری «المانیتور» روز جمعه جزئیاتی را از طرح گروهی از نمایندگان سنا برای افزایش تحریم‌های ایران منتشر کرده و نوشته است که این طرح در مقایسه با نمونه اولیه آن، تعدیل شده تا بتواند حمایت دموکرات‌های بیشتری را جلب کند.

به نوشته «جولیان پاکت» خبرنگار المانیتور، کمیته بانکی سنای آمریکا قرار است روز پنج‌شنبه (۲ بهمن/۲۲ ژانویه) این طرح را که به صورت مشترک از سوی «مارک کرک» سناتور جمهوری‌خواه و «رابرت منندز» سناتور دموکرات ارائه شده، مورد بررسی قرار دهد.

این طرح که نسخه سختگیرانه‌تر آن در کنگره پیشین مطرح شد، اما به تصویب نرسید، تصریح کرده است که در صورت عدم توافق هسته‌ای تا تابستان سال آینده، فشارها بر ایران افزایش می‌یابد. با این وجود، این طرح بر خلاف نسخه پیشین آن، مفاد توافق نهایی را روشن نکرده و به نوشته المانیتور همین امر می‌تواند موجب شود تا تعداد حامیان دموکرات طرح افزایش یابد.

دولت آمریکا که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای نقش پلیس خوب را ایفا کرده است، در بیانیه‌های عمومی خود اعلام کرده است که تصویب این طرح می‌تواند مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ را در معرض خطر قرار دهد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا که سه‌شنبه گذشته (۱۰/۲۳) میزبان سران کنگره جدید این کشور بود، بار دیگر عنوان کرد که تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران، نه تنها مذاکرات هسته‌ای با این کشور را به شکست می‌کشاند، بلکه موجب می‌شود تا آمریکا منزوی شود.

به نوشته المانیتور، کرک و منندز از بیم اینکه ممکن است مصوبه سنا از سوی رئیس‌جمهور وتو شود، به دنبال جلب دو سوم آرای سنا و اصطلاحا ضدوتو کردن این مصوبه هستند. به همین خاطر آن‌ها در نسخه جدید، برخی از مفاد جنجالی این طرح را که می‌توانست مذاکرات را با خطر جدی مواجه کند، حذف کرده‌اند. بر اساس طرح جدید، در صورتی که تا تاریخ ۱۵ تیر ۹۴ (۶ جولای) توافقی حاصل نشود، تحریم‌های ایران به صورت تدریجی افزایش می‌یابد. ضمنا اوباما این اختیار را خواهد داشت تا در صورتی که احتمال «رسیدن به راهکاری بلندمدت با ایران»، وجود داشت، این روند را برای مدتی نامحدود به تعویق بیاندازد. 
 
 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: