آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7417 1393/11/14  
صالحی:

۵۵ هزار عنوان کتاب امسال در کشور چاپ شد


معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید روش‌های پایدارتر برای دسترسی آسان‌تر به کتاب فراهم شود گفت: امسال میزان چاپ کتاب در کشور از مرز ۵۵ هزار عنوان گذشت.

سید عباس صالحی  در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران با اشاره به شاخصه‌های دینی و ارزشی مردم مازندران، اظهار داشت: مازندران مامن علویان و مرکز تشییع جهان اسلام بوده است.

وی افزود: مازندران دارای اقلیم و ویژگی منحصر به فردی بوده که علویان، عاملان و مروجان تشییع بوده است و تجربه سیاسی، اجتماعی حکومت علویان در مازندران بسیار اثرگذار بوده است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مازندران از حیث برخورداری از تعداد سادات در رتبه برتر کشور است، تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ انقلاب، در می‌یابیم مردمان این سرزمین در خدمت آرمان‌های اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری بودند.

صالحی با بیان اینکه تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران با دهه فجر را باید به فال نیک گرفت، افزود: یکی از ویژگی‌های معمار کبیر انقلاب این بوده که ایشان نسبت نزدیکی با کتاب داشته، یک مولف، نظریه‌پرداز و نویسنده خوب و مطالعه‌گر ارزشمند بودند.

وی با اعلام اینکه امام راحل با 50 اثر تالیفی دارای نقش اثرگذاری در ترویج حوزه نشر بوده است، تصریح کرد: ایشان در سنین 25 سالگی، نسبت به انتشار کتاب همت گمارند و ایشان در خواندن و مطالعه کتاب، کم مانند بودند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی از جنس فرهنگ و دانش بوده است، افزود: یکی از اتفاقاتی که محصول روند انقلاب اسلامی بوده، در حوزه فرآورده‎های حوزه فرهنگ و دانش است.

صالحی با بیان اینکه تا پایان دی ماه, 55 هزار و 275 عنوان کتاب در ده ماهه امسال چاپ شده است، گفت: این میزان در مقایسه با 10 ماهه گذشته معادل 11 درصد رشد انتشار عناوین کتاب داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتاب از آمار سه رقمی زیر 4 هزار عنوان انتشار در گذشته،  به رقم سالانه حدود 70 هزار در حوزه نشر دست یافتیم، گفت: دانش و فرهنگ در کشور عمومی شده و عمق‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه همه حوزه‌های فرهنگ در کتاب دیده می‌شود، افزود: روند توسعه علمی، فرهنگی کشور از طریق کتاب مشخص می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه کتاب نمایه علمی و فرهنگی توسعه کشور است، تصریح کرد: علیرغم اینکه روند تولید محصول علمی فرهنگی توسعه یافته، دسترسی ما به کتاب ارتقا نیافته است.

وی با بیان اینکه روند تولید کتاب از دو هزار عنوان به 70 هزار عنوان رسیده ولی دسترسی به کتاب تسهیل نیافته و کتاب فروشی‌ها افزایش نیافته است، گفت: نمایشگاه‌های بزرگ کتاب، باید فاصله مصرف کننده و تولیدکننده کتاب را به هم نزدیک‌تر کنند.

معاون وزیر ارشاد با اشاره به اینکه باید روش‌های پایدارتر برای دسترسی آسان‌تر به کتاب فراهم شود، گفت: 32 هزار و 906 مولف و 8504 مترجم، کتب‌های منتشره امسال را تالیف کردند.

صالحی با بیان اینکه تولیدات حوزه کتاب باید به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد، تصریح کرد: نمایشگاه‌های بزرگ کتاب استانی فرصت مطلوبی برای رفع این نقایص است.

یازدهمین نمایشگاه بزرگ سراسری کتاب مازندران از 12 تا 19 بهمن ماه از ساعت 13 تا 19 در کیلومتر 7 جاده ساری – میاندرو، آماده بازدید دوستداران کتاب، نخبگان و فرهیختگان است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: