آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7468 1393/11/25  


طرح واگذاری پروژه‌های ورزشی به بخش خصوصی اجرا می‌شود


معاون وزیر ورزش و جوانان از اجرای طرح واگذاری پروژه‌های ورزشی به بخش خصوصی در سال آینده خبر داد.

سیدمناف هاشمی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع چند منظور ورزشی آمل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ایام‌الله دهه فجر تا پایان سال مالی حدود 311 پروژه کوچک در سطح کشور به شکل اعتبارات ملی در دست بهره‌برداری داریم، اظهار داشت: از این تعداد 47 پروژه از شرکت توسعه، تجهیز اماکن ورزشی در دستور کار بوده است.

وی با تاکید براینکه با توجه به آغاز این پروژه‌ها از سال‌ها قبل با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان در سال ‌93 حدود 113 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: این پروژه‌ها از طرح‌های بزرگی بوده که وزارت ورزش و جوانان ورود پیدا کرده است.

هاشمی با بیان اینکه از این تعداد پروژه‌ها حدود 40 پروژه در سطح کشور را بخش خصوصی در دست اتمام و یا در مرحله بهره‌برداری دارد، افزود: با وجود مشکلات موجود در کشور ورود بخش خصوصی در عرصه توسعه ورزشی جای خرسندی است و این امر اقتصاد را در ورزش فعال می‌کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از حرکت برخی از مسئولان در حوزه مدیریت شهری با ارائه پروانه رایگان ساختمان ورزشی در شهرداری‌های آمل، قائم‌شهر، ساری افزود: این روش موجب توسعه امور ورزش در سطح کشور می‌شود که امیدوارم این رویه در سطح کشور الگو شود زیرا صدور پروانه‌های ساختمانی رایگان موجب انگیزه‌ای برای افزایش ورود بخش خصوصی در این عرصه می‌شود.

اجرای 250 پروژه بزرگ از سوی وزرات ورزش

وی با اعلام اینکه در سال 94  گام قوی‌تری برای ورود فضای بخش خصوصی در برنامه دولت است، افزود: این برنامه‌ها به گونه‌ای است که برای این بخش‌ها حتی بهتر از بخش دولتی فراهم شود تا مردم بتوانند از ابزارهای ورزشی مناسبتر و بهتر ورزش کنند.

هاشمی از 250 پروژه بزرگ از سوی وزارت ورزش و جوانان در دست توسعه و تجهیز خبر داد و گفت: برای اتمام این پروژه‌ها و 47 پروژه در دست توسعه و تجهیز در 3 سال اخیر بالغ بر 5 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون توسعه امور مالی و اداری وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: برای سال 94 تلاش ویژه‌ای برای جذب اعتبارات در دست داریم که رایزنی برای دریافت 2 و نیم میلیارد دلار وام از بانک چین یکی از این راه‌ها است.

وی با تاکید براینکه هم‌اکنون برای دریافت این وام در مرحله شورای اقتصاد قرار گرفته است، افزود: برای بودجه 94 نیز اتفاقاتی در دستور کار است تا فضا برای بخش خصوصی بهتر و سرعت پروژه‌های عمرانی در سال آینده قوی‌تر شود.

هاشمی با بیان اینکه در قانون بودجه 94 و احکام دائمی قانون بودجه، تعدادی حکم قانونی آمده که بخش خصوصی می‌تواند تعداد پروژه‌های بالای 50 درصد وزرات ورزش را خریداری و به اتمام برسانند، بیان داشت: همچنین آن پروژه‌های نیمه‌‌کاره را تحویل و تمام کند و به مدت 10 سال یا 15 ساله به بهره‌برداری برسانند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مازندران در این امر توافقات مناسبی در دو، سه مورد از سوی شهرداری‌ها در حال اجرا است که این امور شروعی خوبی است تا این پروژه‌ها به تعیین و تکلیف برسند.

هاشمی با ابراز امیدواری از اتمام اجرای 3 پروژه بزرگ نیمه‌کاره 3 پرو‌ژه محور قائم‌شهر و ساری، خانه کشتی تنکابن و شرق مازندران درباره استادیوم ورزشی شهید چمران آمل، خاطرنشان کرد: این مجموعه در دستور کار وزارت ورزش بوده و برای تکمیل این پروژه قولی داده نمی‌شود زیرا برآوردی نداریم ولی متناسب با ارقامی که گذاشته می‌شود با مدیرکل به توافق خواهیم رسید تا این پروژه به سرانجام برسد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: