آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7485 1393/12/21  
مديركل حمل ونقل و پايانه هاي مازندران:

سالانه 14 میلیون تن کالا با 131 شرکت فعال جابجا می‌شود


اداره کل حمل و نقل پایانه ها مسئول اجرایی خدمات تسهیلات سفر است و این اداره کل با همه امکانات خود سعی دارد نظارت و بازدیدهای بیشتری از شرکت ها را مد نظر قرار دهد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران اظهار کرد:  تاکنون برای مسافرت های نوروزی 24 هزار و 700 بلیط اینترنتی فروش رفته و با توجه به چند روز مانده به ایام نوروز این امار هر روز تغییر می کند.

 به گزارش  خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران ،احمد آفرین محمدزاده امروز 20 اسفنددر نشست خبری، با اشاره به نیازها و ضرورت های استان مازندران گفت: سیستم حمل و نقل در بخش مسافر با 59 شرکت که 40 شرکت آن اتوبوس است وظیفه حمل مسافرین را بر عهده دارد و 90 درصد  حمل و نقل استان به صورت جاده ای صورت می گیرد.

وی افزود: در بخش مسافر 8 هزار و 700 راننده  فعال داریم که بیشتر آنها در بخش سورای رانی خدمات رسانی دارند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران تصریح کرد: حدود 17 درصد کل ناوگان سواری رانی کشور در مازندران با عمر زیر 10 سال خدمات دهی دارند.

وی افزود: در 11 ماهه گذشته حمل و نقل اتوبوس‌رانی ویژه و وی.ای. پی به ویژه در غرب استان از استقبال بیشتری برخوردار بوده است.

محمدزاده ادامه داد: ما به صورت ماهانه کارگروه‌های تخصصی حمل و نقل را برگزار کرده و در این کارگروه همکاران دیگر سازمان‌های مربوط به حمل و نقل را دعوت خواهیم کرد تا خدمات دهی به صورت بهینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در سال آینده معیار سهمیه سوخت به ناوگان عمومی بر اساس پیمایش است، افزود:  در 11 ماهه امسال 4 میلیون حمل و نقل با ثبت صورت وضعیت گرفته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: سالانه 14 میلیون تن کالا با 131 شرکت فعال جابجا می‌شود که عمده ترین کالا شن و ماسه ،جو، ذرت ،شیر و فراورده‌ای سوختی ، گندم و.. است.

وی افزود: اداره کل حمل و نقل پایانه ها مسئول اجرایی خدمات تسهیلات سفر است و این اداره کل با همه امکانات خود سعی دارد نظارت و بازدیدهای بیشتری از شرکت ها را مد نظر قرار دهد.

محمدزاده افزود: مازندران با داشتن سه بندر نوشهر، نکا و امیر‌آباد سهم خوبی در جابجایی کالا به کشورهای حاشیه دریای خزر دارد و این فرصت بسیار خوبی است که در بنادر شمالی نقش موثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران در حال حاضر 11 پایانه دولتی و خصوصی آماده خدمات دهی است، افزود: از 17 اسفند تاکنون تمام مراکز آماده صدور بلیط اینترنتی و حضوری هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اظهار کرد:  تا کنون برای مسافرت های نوروزی 24 هزار و 700 بلیط اینترنتی فروش رفته و با توجه به چند روز مانده به ایام نوروز این امار هر روز تغییر می کند.

وی ادامه داد: مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال حاضر با 44 دوربین نظارت تصویری و 73 دستگاه تردد شمار و ابزارهای دیگر کنترل می شود.

محمدزاده عنوان کرد: در چند روز آینده خبر لینک شدن تصاویر دوربین نظارتی برای هلال احمر و پلیس فراهم خواهد شد و ما شاهد پالایش اطلاعات حمل و نقل در مراکز پلیس و هلال احمر خواهیم بود.

وی افزود: حمل بار اضافه خسارات جدی به راه و بناها موجود  و پل ها وارد می کند  و برای کنترل اضافه تناژ  توسط حمل و نقل و پایانه ها باسکول های ثابت و سیار  توزین وسیله نقلیه  دیده شده  و خودروهای خاطی متوقف می شوند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اشاره به اهمیت بحث ارتقای ایمنی، گفت: حمل نقل عمومی کمتر از یک درصد ترافیک را به خود اختصاص داده و نیاز است برای امنیت راه ها همه رسانه ها در ترویج فرهنگ حمل و نقل عمومی تلاش کنند.

وی افزود: همه رانندگانی که از کارت هوشمند برخوردارند دوره آموزشی را طی کردند.

محمدزاده افزود: مازندران در فوتی تصادفات عابرین پیاده در کشور رتبه اول و در فوتی موتور سواران رتبه 11 را دارد.

وی افزود: 165 دستگاه پل عابر پیاده برای عبور عرضی ایمن در حال بهره برداری است و در یک ماه اخیر 15 پل به آن اضافه خواهد شد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: یکی از معیارهایی که در تردد جاده ای مورد توجه است توسعه مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی است تا بتوانند خدمات مورد نیاز مسافرین و راننده را ارایه کنند.

وی افزود: 33 مجتمع خدمات رفاهی آماده برای بهره برداری داریم و در حال حاضر 32 مجتمع دیگر در حال ساخت هستند.

محمد زاده گفت:  ساخت و سازهای غیر مجاز بسیاری در جاده های استان صورت گرفته که رمپ ورود خروج غیر استاندارد دارند و امیدواریم مسئولین  مانع از این گونه ساخت و ساز شوند.

وی افزود: 13 میلیون کالا در 11 ماه گذشته جابجا شده و در پایان سال به بیش از 14 میلیون تن خواهد رسید.

وی از توزیع فرم‌های نظر سنجی خبر داد و افزود: سامانه پیام کوتاه 3000143 آماده دریافت هر گونه نظرات مسافرین است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: