آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7486 1393/12/24  
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران:

پوشش بیش از 4 هزار حادثه امداد و نجاتی در 93


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: در طرح آموزش همگانی یک‌هزار و 602 دوره برگزارشد كه بیش از 40 هزار نفر از این برنامه های آموزشی بهره‌مند شدند

مهدی ولی‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران در آستانه نوروز 94 در نشستی خبری از آغاز به کار طرح امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در 25 اسفند هبر داد و افزود:  ستاد هماهنگی برای برگزاری مناسب برنامه در ایام نوروز هلال احمر استان تشکیل شده است. 

ولی‌پور با اعلام اینکه در طرح نوروز 94 بیش از 110 پایگاه ثابت و سیار آماده ارائه خدمات به میهمانان نوروزی است گفت: بیش از 4 هزار نفر در این ایام با هلال احمر همکاری می‌کنند. وی اضافه کرد: مرکز کنترل هماهنگی هلال احمر به سیستم نظارت کشوری لینک شده که در مواقع بحران به کمک سایر ارگان‌ها می‌آید.

110 دستگاه خودرو و بیش از 9 هزار نفر فعال هلالی

ولی پور بیان داشت: طرح امداد و نجات در مازندران از 25 اسفند شروع می‌شود و 70 پایگاه ثابت و سیار در محورهای اصلی مشغول فعالیت می‌شوند كه 110 دستگاه خودرو و بیش از 9 هزار نفر در این بخش به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی با اعلام اینکه تعاملی با دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر در دستور کار است، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب ایستگاه سلامت در پست‌های 24 ساعته که در مبادی ورودی و خروجی و مبادی اصلی استان تعبیه شد انجام می‌شود.

40 پست ایمنی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: 40 پست ایمنی در استان در این ایام تدارک دیده شد که 9 پست به صورت دائم که چهار پست دائمی در محور کناره به دلیل حضور بیشتر جمعیت تعبیه شد.

 

 85 پزشک درطرح مروجان سلامت

ولی پور با اعلام اینکه درطرح مروجان سلامت نیز بیش از 85 پزشک با این نهاد همکاری می‌کنند، گفت: طرح فرشتگان رحمت در این جمعیت نیز در حال اجرا است و در طرح ایمنی و سلامت هلال‌احمرنیز بیش از 2 هزار نفر با این نهاد همکاری می‌کنند.

 پوشش بیش از 4 هزار حادثه امداد و نجاتی در 93

وی درباره اقدامات انجام شده جمعیت هلال‌احمر مازندران در سال 93 نیز تصریح کرد: در حوزه آموزش در بخش آموزش عالی و تخصصی با ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی اقدامات آموزشی هلال احمر در این مراکز انجام می‌شود.وی افزود:مركز علمی كاربدی هلال مازندران در 7رشته كاردانی،6رشته كارشناسی و یك رشته كارشناسی ارشد فعالیت می كند كه از 918 دانشجوی پذیرش شده در این مركز تا كنون 313 نفر فارغ التحصیل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران یادآور شد: در طرح آموزش همگانی یک‌هزار و 602 دوره برگزارشد كه بیش از 40 هزار نفر از این برنامه های آموزشی بهره‌مند شدند و 125 برنامه تلویزیونی و رادیویی نیز دراین راستا تهیه و پخش شده است.

IMG_0100

وی به اقدامات انجام شده برای برگزاری دوره‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: 67 دوره تخصصی برای کارکنان وامدادگران جمعیت هلال‌احمر برگزار شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات بیش از 4 هزار حادثه در سطح استان پوشش داده شد گفت: در این سوانح 23 هزار نفر در این عملیات خدمات گرفتند و بیشترین عملیات ما در شهرستان بابلسر، نوشهر، سوادکوه، تنکابن و قائمشهر بود، خاطرنشان کرد: 17 هزارنفر در قالب 5 هزار و 630 تیم عملیاتی به ارائه خدمات پرداختند.

شرکت  15 هزار و 126 نفر در طول 93 در مانورهای  امداد و نجات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه 15 هزار و 126 نفر در طول 93 در مانور امداد و نجات حضور داشتند و یک‌هزار و 508 نفر از امدادگران و نجاتگران در این 137 مانور فعالیت داشتند، گفت: در حوزه درمان و توان‌بخشی در جمعیت هلالاحمر مازندران بیش از 9 هزار نفر از مردم استان خدمات و ویزیت رایگان را دریافت کردند که 200 نفر از پزشکان در این مانور با هلال احمراستان همکاری کردند و 11 تیم درمان اضطرار نیزدر استان سازماندهی شدند.

وی به اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات به زائران عتبات و عالیات نیز اشاره کرد و ادامه داد: 48 هزار نفر از حجاج عتبات عالیات در مراکز جمعیت هلال احمراستان مورد معاینه قرار گرفتند.

82 هزار نفر جوان هلال احمری

ولی‌پور با اعلام اینکه 82 هزار نفر از جوانان عضو  این نهاد هستند، گفت: در المپیاد فرهنگی ورزشی تیم جوانان ما در کشور مقام اول را کسب کرد و تیم تکواندو نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرده است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای اجرای طرح دادرس در مقاطع دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: 12 هزار دانش‌آموز در سطح کانون‌ها ،آموزش اولیه امداد و نجات را دریافت می‌کنند.

افتتاح 6 پروژه عمرانی جمعیت تا تیر 94

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران فعالیت‌های عمرانی جمعیت هلالاحمر استان را شامل 6 پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی 30 تا 70 درصد برشمرد و گفت: تلاش داریم تا پایان سال مالی 93 این پروژه‌ها به اتمام برسد

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: