آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7500 1394/01/09  


نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان


سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نشست سران گفت که عملیات طوفان قاطع به درخواست عبدربه منصور هادی صورت گرفته و تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد یافت.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/1/8 به شرح زیر است:

 

 

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/یمن:

رویترز- یک مقام سازمان ملل گفت که این سازمان کارکنانش را به دلایل امنیتی از صنعا، پایتخت یمن خارج می‌کند.

رویترز- وزارت خارجه هلند طی بیانیه تصریح کرد:تصمیم برای خروج دیپلمات های هلند در پی انتشار اخباری مبنی بر اینکه سفارتخانه های کشورهای غربی از اهداف احتمالی حملات ترورییستی در آینده در یمن هستند، اتخاذ شده است. هلند نیز از جمله این کشورهای غربی است.

المیادین- صباح احمد جابر صباح امیر کویت در آغاز این نشست گفت که چشم انداز سیاسی در کشورهای عربی پیچیده شده است. وی افزود: از چهارسال پیش منطقه عربی ما وارد مرحله‌‌ای جدید و اوضاع پیچیده‌ای شده است. وی گفت: حوثی‌های یمن امنیت عربستان و خلیج فارس را تهدید کرده اند. وی همچنین از همه گروه‌های یمنی خواست که به اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس پایبند باشند.

المیادین- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز در سخنان خود در مراسم افتتاحیه نشست سران گفت که عملیات طوفان قاطع به درخواست عبدربه منصور هادی صورت گرفته و تا تحقق کامل اهداف ادامه خواهد یافت. برخی از کشورهای منطقه به دنبال گسترش نفوذ خود در یمن هستند.

رویترز- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان بعد از ورود به مصر در نشست سه جانبه‌ای با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن حضور پیدا کرد.

خبرگزاری فرانسه- نماینده سازمان ملل در یمن، در بحبوحه ناآرامی‌ها در این کشور صنعا را ترک کرده است. عربستان اعلام کرده بود با استفاده از دو کشتی جنگی و جنگنده‌های نظامی، دست کم ۸۶ دیپلمات عربی و خارجی را از عدن خارج کرده است.

خبرگزاری فارس- عبدالمنعم القرشی، عضو شورای اجرایی جنبش انصار الله یمن در صنعا تاکید کرد: همان گونه که جنبش انصار الله به سقوط برخی رژیم‌های عربی حامی تروریسم وعده داده است، اگر تجاوز عربستان به ملت مظلوم یمن ادامه پیدا کند، طی ساعات آتی عملیات‌های استشهادی در داخل خاک عربستان پیاده کرده و به سوی نابودی رژیم سعودی پیش می‌رویم.

رویترز- فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس گفت که سعودی‌ها نمی‌توانند قبول کنند که نظامی که مورد حمایت ایران است بر یمن سیطره یابد.

النشره- گروه تروریستی تکفیری موسوم به جیش الاسلام در صفحه اختصاصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر اعلام کرد زهران علوش سرکرده این گروه، پنج‌هزار جنگجو به یمن برای جنگ با حوثی‌ها اعزام کرده است. این گروه تروریستی تکفیری تأکید کرده است اعزام این تعداد تروریست به یمن به‌درخواست رسمی عربستان صورت گرفته است.

العربیه- یک ناو سعودی هیئت‌های دیپلماتیک عربی و غربی را از عدن تخلیه کرد.

تایمز‌ عمان- دولت مسقط پس از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن آماده ورود و پذیرش تعداد بیشتری از مجروحان یمنی به خاک این کشور است.عمان شنبه گذشته بود که پذیرای 40 مجروح یمنی بود، این افراد در انفجارهای رخ‌داده در نماز جمعه پیش از آن ــ که به جان باختن تعداد زیادی از افراد انجامید ــ زخمی شده بودند.

خبرگزاری فارس- محمد حسنین هیکل پژوهشگر و تاریخدان سرشناس عرب با صدور بیانیه‌ای، حمله ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد. وی گفت: نیروی هوایی آمریکا، به طور آشکار در این تجاوز مشارکت کرد و این امر نشان می‌دهد که این تصمیم یک تصمیم عربی نبوده و طرف‌های دیگری بودند که می‌خواستند به جنوبی‌ترین منطقه در یمن پیش از نشست شرم‌الشیخ حمله شود و سپس نشست سران عرب در شهر شرم‌الشیخ در چنین شرایطی برگزار شود.زیرا در چنین وضعیتی ارتش‌های عربی از جمله نیروهای هوایی و دریایی مصر و نیز نیروی زمینی آن در صورت لزوم در این حمله مشارکت می‌کنند.

العربیه- ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که اکنون در مصر به سر می‌برد گفته که نیروهای علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور مخلوع یمن و انصارالله، نفسهای آخر خود را می‌کشند. وی افزود که عملیات طوفان قاطع تنها چند روز دیگر ادامه خواهد یافت. وی در ادامه گفت: نیروهای ایرانی در صنعا حضور دارند و در حال حمایت از انصارالله هستند.

العربیه - 15 نیروی انصارالله یمن در کمین نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن در استان لحج کشته شدند. این افراد در منطقه صبر واقع در استان لحج کشته شدند.

المیادین- صدها فرد مسلح، اکنون راهی پایگاه نظامی العند در این استان شده‌اند و منتظر پشتیبانی هوایی عربستان سعودی هستند.

المسیره یمن- هزاران نفر در شهر کراچی پاکستان در اعتراض به تجاوز عربستان به یمن و بمباران شهرهای این کشور دست به تظاهرات زدند.

خبرگزاری سما فلسطین- محمود الهباش قاضی‌القضات فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به تجاوز عربستان و 10 کشور دیگر به یمن از اعراب خواست با مُشتی آهنین به هر طرفی که به گفته از مشروعیت خارج شده، پاسخ دهند همانگونه اکنون در یمن عمل شده است. تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس نیز روز گذشته از تجاوز نظامی عربستان به مردم یمن تحت عنوان حمله به شورشی‌های حوثی‌، حمایت کرده بود.

المیادین- حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، دخالت خارجی در یمن را صرفا باعث پیچیده‌تر و بدتر شدن اوضاع در این کشور دانست.

العربیه- احمد العسیری فرمانده عملیات عربستان در جنگ علیه یمن، جمعه‌شب، در کنفرانسی خبری گفت که عربستان راه ارتباطی صنعا، پایتخت یمن با شهر صعده در شمال یمن را قطع کرده است. صعده در شمال یمن در مرز با عربستان، یکی از شهرهای اصلی گروه انصارالله به شمار می‌رود. مشاور دفتر وزارت دفاع عربستان با اشاره به اینکه بالگردهای آپاچی عربستان در مرز این کشور با یمن (در صعده) مواضع انصارالله را هدف قرار داده است، گفته که این عملیات برای حمایت از مردم یمن است.

خبرگزاری فارس- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز درباره مواضع کشورش در خصوص مسائل بین‌الملل علی‌الخصوص اوضاع فعلی خاورمیانه صحبت کرد.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که کشورش از حمایت ایران از حوثی‌ها نگران است و بدون رد و یا تأیید حمله احتمالی نیروهای زمینی عربستان به یمن می‌گوید که این جنگ نباید تا آخر دنیا به طول بیانجامد.

خبرگزاری فارس- رسانه‌ها و شبکه‌های عربی منطقه از جمله شبکه خبری العربیه، امروز جمعه به نقل از شبکه بی‌بی‌سی عربی مدعی شدند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به یمن سفر کرده است. این شایعه در حالی منتشر شد که سردار قاسم سلیمانی غروب امروز جمعه در آخرین شب مراسم عزاداری بیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت حضرت زهرا در کنار ایشانحضور داشت.

المیادینکمیته عالی امنیتی یمن، با تکذیب خبر سقوط فرودگاه عدن به دست نیروهای طرفدار منصور هادی تأکید کرد، این فرودگاه همچنان در دست نیروهای انصارالله یمن قرار دارد.

المنار- پدافند هوایی ارتش یمن بامداد امروز شنبه، یک جنگنده نیروی هوایی عربستان سعودی را پس از ورود به آسمان صنعاء، پایتخت یمن،سرنگون کرد.این جنگنده در منطقه بنی الحارث در شمال پایتخت، ساقط شد و خلبان آن که ملیت سودانی دارد بازداشت شده است.

خبرگازاری فارس- رسانه‌ها از سقوط دومین جنگنده عربستان سعودی خبر دادند. بامداد امروز شنبه پدافند هوایی ارتش یمن در شمال صنعاء یک جنگنده سعودی را ساقط کرد و خلبان آن را اسیر کرد. خبرگزاری رسمی عربستان ‌ ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده F-15-S در آب‌های دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.

رویترز- دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با ملک سلمان، پادشاه عربستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی تحولات یمن و همچنین مذاکرات هسته‌ای ایران را مورد بحث قرار داده‌اند. نخست‌وزیر انگلیس بر حمایت قاطع انگلیس از اقدام نظامی عربستان در یمن تأکید و خاطرنشان کرد انجام هر اقدامی برای جلوگیری از پیشروی‌های انصارالله و حمایت از عبد ربه منصور هادی که به ادعای وی رئیس‌جمهور یمن قانونی است، ضروری است.نخست‌وزیر انگلیس همچنین تأکید کرده بریتانیا تمامی آنچه در توان دارد را برای حمایت از عربستان انجام خواهد داد.

دیلی میل- فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس وعده داد این کشور کمک به عربستان سعودی در حملات علیه یمن را افزایش دهد. وزیر خارجه انگلیس در حمایت از عربستان سعودی گفت، انگلیس به عربستان کمک‌های فنی ارائه خواهد کرد. وی که در واشنگتن صحبت می‌کرد گفت ما به هر روشی که بتوانیم از عربستان حمایت خواهیم کرد اما مسلما در اقدام نظامی شرکت نخواهیم داشت. هاموند گفت از احتمال وجود جنگی نیابتی در یمن میان عربستان، قدرت سنی، و ایران، قدرت شیعه، اظهار نگرانی کرده بود.

خبرگزاری عربستان - نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان دستور داد تا مقامات کشورش به شکل فوری اتباع این کشور را از یمن خارج کنند.

وال استریت ژورنال- ارتش آمریکا آماده می‌شود تا کمک به عربستان سعودی در حملات هوایی علیه یمن را افزایش دهد. مقامات آمریکایی روز جمعه اعلام کردند این کشور با فراهم کردن هواپیماهای سوخت‌گیری و بمب‌های بیشتر، به هواپیماهای عربستانی که حملات هوایی در یمن انجام می‌دهند کمک برسانند. مقامات آمریکایی گفتند برنامه‌ریزان ارتش آمریکا اطلاعات پروازهای شناسایی را به صورت آنلاین جمع آوری کرده و در اختیار نظامیان عربستان قرار می‌دهند. ارتش آمریکا اعلام کرد تعداد این پروازهای شناسایی رو به افزایش است. در کنار حملات هوایی علیه یمن، درگیری‌های زمینی میان طرفین مخالف ادامه داشت.

توئیتر- ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی: هر کس عبدالملک الحوثی را بازداشت کند و به دستگاه قضائی تحویل دهد یک میلیون درهم پاداش دریافت خواهد کرد.

المنار- سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان جمعه‌شب درباره تحولات اخیر منطقه بخصوص جنگ عربستان علیه یمن سخنان مهمی ایراد کرد.  متن کامل این سخنرانی را می توانید اینجا بخوانید.

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/ایران:

هیل- باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا دولت اوباما را متهم کرد که از روابط با اسرائیل کاسته و به سمت ایجاد روابط بیشتر با ایران درحال چرخش است. وی اعلام کرد به این نتیجه رسیده است که دولت اوباما به دنبال خارج کردن آمریکا از خاورمیانه است.

ان اچ کی ژاپن- سید عباس عراقچی گفت: دستیابی به یک توافق جامع امکان پذیر است به‌شرط آنکه به همه خواسته‌های ایران توجه شود. در مذاکرات با کشورهای 1 +5، توافقی حاصل شده است که به ایران اجازه ادامه استفاده از تأسیسات هسته‌ای فردو را می‌دهد، موضوعی که پیشتر با مخالفت کشورهای غربی مواجه بود و آنان خواستار تعطیلی این مرکز بودند.

فایننشال تایمز- فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس گفته ضرب‌الاجل واقعی برای توافق بین ایران و 1+5 می‌تواند برای دو هفته و تا 14 آوریل تمدید شود.هاموند گفت: یک یا شاید چند بیانیه سیاسی صادر خواهد شد تا این را روشن کنیم که ما مراحل سخت را پشت سر گذارده‌ایم و در حال انجام کارهای دقیق برای رسیدن به توافق هستیم.

خبرگزاری فارس- یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات هسته‌ای ادعای رویترز در خصوص متن دو سه صفحه‌ای را تکذیب کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین- ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. در این تبادل نظر درباره مشکلات منطقه‌ای، توجه زیادی به تنش‌زدایی در منطقه و همچنین روند مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران شد. دو طرف در این گفت‌وگو از اوضاع یمن ابراز نگرانی کردند.

رویترز- منابع دیپلماتیک می‌گویند دیپلمات‌های ایران و گروه 1+5 روز جمعه تلاش کردند یکدیگر را برای گرفتن امتیاز از یکدیگر مجاب کنند. یک مقام ایرانیگفت: هنوز در دو موضوع یعنی در تحقیقات و توسعه و تحریم‌های سازمان ملل، مناقشاتی وجود دارند.

کانال 2 تلویزیون اسرائیل- توافقی که میان ایران و قدرت‌های جهان در حال شکل‌گیری است، به ایران اجازه می‌دهد 6100 سانتریفیوژ در حال فعالیت در اختیار داشته باشد و تحریم‌های اقتصادی نیز به صورت مرحله‌ای لغو شود.

بلومبرگ- اروپا بعد از پیوستن به آمریکا در مقابله با ایران اکنون تاب خود برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات را از دست داده است.حجم مبادلات تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا از 32 میلیارد دلار در 2005 به 9 میلیارد دلار در سال جاری کاهش یافته است. ریچارد دالتون، سفیر اسبق انگلیس در ایران می‌گوید آمریکا در صورت شکست مذاکرات نباید انتظار داشته باشد اروپا به درخواست‌های آمریکا برای انزوای بیشتر تهران گردن نهد.

خبرگزاری فارس- غلام علی خوشرو سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز جمعه در نشست شورای امنیت در خصوص قربانیان حملات قومی و مذهبی در خاورمیانه سخنرانی کرد. خوشرو خطاب به رئیس جلسه اظهار داشت: آقای روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جهان را به مقابله با افراطی گری و خشونت فراخواندند و جمهوری اسلامی ایران تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام داده و در عمل اثبات کرده که همواره شریکی مهم در مبارزه با ترور، افراطی گری و خشونت می‌باشد.

دیلی استار لبنان- نهاد مشنوق‌، وزیر کشور لبنان چهارشنبه هفته جاری در سخنانی در اندیشکده آمریکایی وودرو ویلسون درباره رفع تحریم های ضد ایرانی گفت: رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این کشور را تشویق به مداخله در امور دیگر کشورها کرده و در نتیجه تنش های قومی در منطقه افزایش پیدا می‌کند. وی افزود: آنچه که ما را در لبنان و جهان عرب نگران کرده است تهدید عینی یک ایران هسته‌ای نیست بلکه نگرانی ما این است که بعد از توافق هسته‌ای ایران رفتارهای فعلی خود را ادامه دهد. وی ادامه داد: ما نگران این هستیم که با رفع تحریم‌های علیه ایران، پول و منابع مالی بیشتری از این کشور صرف مداخله در امور دیگر کشورها و در نتیجه افزایش تنش‌های قومی شود‌اخبار نگران کننده از یمن به خاطر نیات واقعی ایران است.

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/انگلیس:

روزنامه‌ گاردین- گروهی از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر انگلیس خواستار دسترسی به اطلاعات جاسوسی جمع آوری شده توسط پلیس اسکاتلندیارد در سال های 1990 علیه آنان، شدند. پیتر فرانسیس مامور سابق مخفی پلیس انگلیس فاش ساخت که اسکاتلندیارد در دهه نود میلادی، علیه 10 تن از اعضای ارشد حزب کارگر حتی پس از راه یافتن آنها به مجلس عوام ، جاسوسی کرده‌اند.

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/آمریکا:

خبرگزاری کویت- سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه با فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس دیدار و با وی درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار به بحث و تبادل نظر درباره تحولات خاورمیانه از جمله ایران، یمن و لیبی پرداختند.

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/بحرین:

پایگاه الوفاق- دادگاه عالی جنایی بحرین، مدت بازداشت شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق، بزرگ‌ترین جمعیت سیاسی معارض این کشور را تمدید کرد.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/عربستان:

ایندیپندنت - عادل الجوبیر، سفیر عربستان در ایالات متحده اعلام کرد که کشورش احتمال ساخت و یا دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد نمی‌کند.وی در پاسخ به شبکه سی‌ان‌ان در مورد اینکه آیا عربستان سعودی ممکن است سلاح‌های هسته‌ای بسازد، گفت: موضوع چیزی نیست که ما در مورد آن به‌صورت علنی صحبت کنیم.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/عراق:

الیوم الثامن- هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق، امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای مسلح مشترک عراقی به زودی به شهر تکریت حمله خواهند کرد.ما نمی‌توانیم از ائتلاف بین‌المللی در این حمله کمک بگیریم و دلیل آن، مشکلات و پیامدهای مختلف پس از این درخواست است که بمباران اشتباهی مواضع مورد نظر ما یکی از آنهاست.

 

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/سوریه:

توئیتر- گروهک جبهه النصره اعلام کرد که شهر ادلب را به اشغال خود در آورده است.

خبرگزاری فرانسه- بازرترین جریان معارض داخلی سوریه برای نخستین بار اعلام کرد در کنفرانسی که اوایل ماه آینده در مسکو با مشارکت هیأت‌های نظام سوریه و بخشی از معارضین سوریه برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. در همین رابطه لؤی حسین رئیس جریان بنای دولت سوریه گفت که رئیس این جریان و دو نفر از اعضای آن در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/مصر:

المیادین- السیسی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه اجلاس شرم الشیخ گفت: آینده منطقه بسته به تصمیم گیری‌های ما دارد. وی افزود: نمی توان از امنیت ملی عربی بدون ضرورت تخلیه منطقه از سلاح هسته‌ای سخن گفت.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/پاکستان:

خبرگزاری تسنیم- سید ساجد علی نقوی رهبر حزب تحریک اسلامی پاکستان با اشاره به وضعیت وخیم یمن گفت: وضعیت وخیم یمن نگران کننده‌ است و مداخله احتمالی اسلام‌آباد در یمن نیز تهدیدی برای امنیت پاکستان خواهد بود بنابراین، دولت این کشور درگیر این جنگ نشود و نقش میانجی را ایفا کند. وی گفت: در حالی که دولت پاکستان قادر به تامین امنیت کشورش نیز نیست، چرا درگیر جنگ‌های خارجی می‌شود.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/فلسطین:

آناتولی- جنبش حماس در بیانیه‌ای از کشورهای عربی شرکت کننده در اجلاس سران عرب در شرم الشیخ مصر خواست که برای رفع محاصره تحمیلی بر نوار غزه تلاش کنند. حماس همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه زمینی رفح و حمایت کشورهای عربی از بازسازی ویرانه‌های به جای مانده از تجاوز اخیر غزه و نیز تلاش برای پایان دادن به تمامی اشکال محاصره تحمیلی بر نوار غزه شد.

دنیا الوطن- اسماعیل الاشقر از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در واکنش به اظهارات محمود الهباش قاضی تشکیلات خودگردان (قاضی القضات فلسطین) علیه این جنبش اعلام کرد وی با اسرائیلی‌ها علیه ملت خود تعامل دارد. الاشقر گفت: الهباش فردی مشکوک و کسی است که دنیا را علیه ملت خود تحریک می‌کند. او با رژیم اشغالگر تعامل کرده و علیه ملت خود دست به کار شده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان مسئول کامل اظهارات الهباش است.

خبرگزاری فرانسه- اتحادیه اروپا به تازگی تصمیم گرفته است تا علی رغم رای دادگاه عالی اروپا مبنی بر خروج نام حماس از فهرست گروه های تروریستی، نام این جنبش را همچنان در این فهرست حفظ کند. فوزی برهوم سخنگوی حماس گفت: این تصمیم کاملا در تناقض با رای صادر شده از سوی دادگاه است.

هآرتص- اسرائیل بخشی از درآمدهای بلوکه شده مالیاتی تشکیلات خودگردان را به این نهاد باز می‌گرداند. رژیم صهیونیستی از سال‌ها پیش اقدام به بلوکه کردن درآمدهای مالیاتی تشکیلات خودگردان با هدف فشار بر فلسطینیان کرده است و تاکنون رقم این پول‌ها به صدها میلیون دلار رسیده است.

هاآرتص- لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه امروز گفت که کشورش در حال مذاکره برای تصویب قطعنامه‌ای فسلطینی در شورای امنیت و تعیین متغیرهای لازم برای پایان دادن به مناقشه خاورمیانه است. فابیوس با اشاره ضمنی به وتوی قطعنامه‌های مرتبط با اسرائیل از سوی آمریکایی‌ها گفته که امیدواریم کشورهای بی‌میل (به تصویب چنین قطعناه هایی)، این بار مایل‌تر ظاهر شوند.مسائلی از قبیل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و به رسمیت شناخته شدن دولت فسلطینی و خروج صهیونیس‌ها از اراضی اشغال شده پس از قرارداد 1967، از سوی فرانسوی‌ها به عنوان متغیرهای موجود شناخته شده است.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/اوکراین:

خبرگزاری فارس- پایگاه اطلاع رسانی دفترمطبوعاتی ریاست جمهور اوکراین ، در دیداری که امروز بین رئیس جمهور اوکراین با وزیر خارجه ترکمنستان صورت گرفت، پترو پوروشنکو تصریح کرد: اوکراین آماده‏ و علاقه‏‌مند به از سرگیری واردات گاز ترکمنستان است.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/هند:

روزنامه دی هندو- دولت هند برای فروش گاز مایع ال ان جی به قیمت ارزان به پاکستان آمادگی دارد. شرکت دولتی گاز هند و سیستم گاز داخلی دولتی پاکستان قرار بود سال گذشته توافقنامه‌ای درمورد صادرات گاز طبیعی مایع ال ان جی به این کشور به امضا برسانند اما بدلیل اختلافات سیاسی به تعویق افتاد.

نگرانی انگلیس از جنگ میان ایران و عربستان/تعیین جایزه برای سر رهبر حوثی های یمن/روسیه:

تله سور-سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به طور رسمی از کشورهای عضو سیستم اتحاد آمریکای مرکزی سیکا در خواست کرد که این کشور را به عنوان ناظر فرا منطقه‌ای بپذیرد. سازمان سیکا در سال 1993 بنیان شد و یک سازمان سیاسی و اقتصادی متشکل از کشورهای آمریکای مرکزی است.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: