آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7505 1394/01/15  


میدانداری احمد ناطق نوری و شمس الدین حسینی بر انتخابات مجلس


اگرچه دو جریان اجتماعی ، انتخاباتی « حامیان دولت تدبیر و امید » که همسو با دکتر حسن روحانی می باشند و « حامیان مهر و عدالت » که همسو با دکتر محمود احمدی نژاد هستند به ترتیب با میدانداری احمد ناطق نوری و سید شمس الدین حسینی انسجام نامزدها را در استان برعهده گرفته اند

تشدید تحرکات دوجریان انتخاباتی درمازندران

شمال امروز: قطعی نشدن انتخابات استانی مجلس شورای اسلامی در اسفند 94 ، هیچگاه موجب نشد تا گروههای سیاسی و انتخاباتی ، این احتمال را نادیده بگیرند و از آن به راحتی عبور کنند .

در استان مازندران نیز جریان های سیاسی همه توان خود را برای شکل گیری فهرست های استانی برای مجلس دهم بکار گرفته تا در صورت استانی شدن انتخابات با لیست ائتلافی وارد کارزار شوند .

کارشناسان سیاسی معتقدند که این گروهها در صورت عدم برگزاری انتخابات استانی هم چیزی را از دست نداده و فهرستی همگون و هماهنگ حوزه ای را در مازندران منتشر می کنند .

در این بین تعطیلات نوروز فرصتی مناسب بود تا لیدرهای دو جریان مهم انتخاباتی و اجتماعی در استان رایزنی های خود را به اوج رسانده و با حضور در شهرستان های مختلف که برخی از آنها علنی و در بین مردم نیز بوده است ، سعی در انسجام نامزدها و گروههای کوچک زیر مجموعه و اتحاد در جریان خود را داشته اند .

اگرچه دو جریان اجتماعی ، انتخاباتی « حامیان دولت تدبیر و امید » که همسو با دکتر حسن روحانی می باشند و « حامیان مهر و عدالت » که همسو با دکتر محمود احمدی نژاد هستند به ترتیب با میدانداری احمد ناطق نوری و سید شمس الدین حسینی انسجام نامزدها را در استان برعهده گرفته اند اما هیچگاه نمی توان انتخابات مجلس آینده را در استان دو قطبی دانست . چرا که جریانات اصلاح طلب و اصولگرا که خود را از همسطح این دو جریان نمی بینند هم نامزدهای اختصاصی خود را معرفی خواهند نمود و همچنین نامزدهای مستقل و فارغ از جریانات سیاسی اما دارای پایگاههای اجتماعی قدرتمند نیز انتخابات را در مازندران پنج قطبی خواهند کرد .

حضور احمد ناطق نوری که به نظر می رسد این روزها مسئولیت انسجام بخشی فهرست حامیان دولت را در استان عهده دار است ، در شهرهای مختلف استان و نشست با چهره های همسو ، نشان از عزم جدی برای پارلمانی حامی دولت دارد که امید زیادی به دوازده نماینده مازندران داشته تا بتواند سهم حداکثری هم ازآن داشته باشد .

ناطق نوری با عنوان مشاور ارشد وزیر نفت و با لقب پدر پارلمان ایران در یکی از روزهای نوروز در جشنواره ای که توسط یکی از شهرداری های مرکزی استان برگزار شد با همراهی فرماندار حاضر می شود و بدون اینکه با عنوان مسئولیتی وی مرتبط باشد سخنرانی می کند تا نقش فرا شهرستانی خود را تکمیل نماید .

حضور ناطق نوری در برخی شهرستان های دیگر نیز این روزها بیشتر شده تا نقش رهبری خود بر جریان سیاسی و انتخاباتی حامیان دولت را برجسته نماید . جریانی که هنوز در نحوه به اجماع رسیدن از میان نامزدهای پر تعداد نتوانستند به نتیجه ای  دست یابد .

از سویی دیگر شمس الدین حسینی ، وزیر اقتصاد دولت سابق هم نوروز پرکاری را سپری کرده است . نشست های پی در پی برای انسجام نامزدهای جریان حامیان دولت سابق از این عضو هیات دولت دهم  ، چهره ای فعال ساخته تا شاید بتواند بر تعداد نمایندگان فراکسیون مهر و عدالت یا همان حامیان رئیس جمهور سابق در مجلس دهم بیافزاید .

حسینی اما اینبار تمرکز خود را بر روی حوزه های انتخاباتی مرکزی استان قرار داد و جلسات منظمی را با یکی از معاونین سابق استاندار مازندران برگزار نمود تا در صورت استانی شدن انتخابات بیشترین بهره را برده و در غیر اینصورت فهرستی هماهنگ و حوزه ای را معرفی نمایند .

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: