آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7548 1394/01/23  


بیکاری مهمترین معضل شهر ساری است


شهردار ساری، مهمترین معضل شهر ساری را بیکاری دانست و خواستار برنامه ریزی برای رفع این مشکل شد

مهدی عبوری در مراسمی که به مناسبت روز زن وگرامیداشت روز مادربرای بانوان شهرداری و سازمانهای تابعه در تالار فرهنگیان ساری برگزار شد ضمن تبریک ولادت بی بی دوعالم فاطمه (س) گفت: زنان ظرفیتهای ارزشمند و بالقوه ساری هستند.
 
شهردار ساری با بیان این که کار در محیط اداری همراه با مشکلات و مزایای فراوانی است، افزود: نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل داده اند و زنان جامعه باید همواره این سوال را از خود داشته باشند که که در کجای جامعه قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه مطالبه زنان از مدیران اجرایی در بخش توجه ویژه به امور بانوان بسیار پایین است افزود:فقدان اجرای کنسرت بانوان مطالبه ای درستی است که باید معاونت فرهنگی با کمک ارشاد برای برگزاری چنین کنسرتی برنامه ریزی کنند.
 
عبوری در بخش دیگر تصریح کرد: زنان ظرفیتهای ارزشمندی هستند که مغفول واقع شده اند و توجهی به این قشر نشده است.
 
وی با مطرح کردن سئوالی مبنی بر این که چرا مدیر کل، فرماندار، شهردار زن نداریم افزود: چرا این اتفاق در ساری نمی افتد و چرا وقتی خانمی این مسئولیت را قبول می کند ذهن به سمت دیگری می رود.
 
شهردار ساری با انتقاد از تفکراتی که پذیرای مدیریت زنان نیست ابراز داشت: این افراد و تفکرات نیاز به درمان دارند و مسئولان و مدیرانی با چنین افکار غلط به درد مدیریت در جامعه اسلامی نمی خورند.
 
عبوری متذکر شد: تفاوتی بین بانوان و آقایان نباید باشد چرا که در انجام امور اداری بانوان منظم تر، دقیقتر و درست تر از برخی از مدیران انجام وظیفه می کنند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ زن در شهرداری ساری تصریح کرد:وقتی مشارکت بانوان در امور مختلف وجود نداشته باشد معضل بیکاری در ساری بیشتر نمایان خواهد شد.
 
شهردار ساری با اشاره به این که بیکاری بزرگترین معضل و تهدید شهر ساری است خاطرنشان کرد: اگر خواهان اشتغال پایدار در شهر ساری هستیم باید به سمت پروسه گردشگری در ساری پیش برویم.
 
وی با بیان این که امکان فعالیت همگان در دستگاههای اجرایی و اداری نیست افزود: فساد، فقر از عواقب خطرناک بیکاری است که همه را تهدید می کند و باید برای رفع این مشکل قدمهای جدی برداشته شود.
 
عبوری تاکید کرد: تمام فعالیتهای شهرداری برای گسترش گردشگری در مرکز استان است که باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.
 
شهردارپرتلاش ساری از ایجاد طرح ساحل تفریحی فرح اباد خبر داد و افزود:در داخل این طرح استخرهای یک هزارمتری مخصوص خانمها و اقایون ایجاد خواهد شد تا در صورت طوفانی بودن دریا امکان استفاده از این استخرها وجود داشته باشد.
 
وی در بخش دیگر ازمردانی که مخالف حضور زنان در جامعه هستند انتقاد کرد و متذکر شد: معدود مردانی که چنین تفکری دارند باید به مانند داعش از صفحه روزگار حذف شوند.
 
شهردارساری با اشاره به نامگذاری این روز با نام روز زن و حقوق شهروندی تصریح کرد:شهروندی بالاترین حقوق در شهر است و همه مردم باید به حقوق شهروندی خود آشنا باشند و آن را از مدیران مطالبه کنند.
 
عبوری از تشکیل سراهای تداوم در ساری خبر داد و خاطرنشان کرد: این سراها برای آشنایی مردم از حقوق شهروندی، روانشناسی و مشاوره تشکیل شده تا مردم به حقوق خود بیشتر آشنا شوند.
 
وی در پایان خواستار ایجاد محبت و اهمیت دادن به مسائل زناشویی در خانواده شد.
 
همچنین برای بانوان شاغل در شهرداری معادل ۱۷۵ ساعت اضافه کاروبه بانوانی که نام فاطمه را داشتند و خبرنگاران خانم، هدایای  اهدا خواهد شد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: