آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7614 1394/01/27  


لاریجانی: باید برای پیشرفت حریص باشیم


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت عملکرد موفقی داشته، گفت: باید برای پیشرفت کشور حریص باشیم و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نکنیم.

ایسنا: علی لاریجانی در نشست با نخبگان و اعضاء شورای اداری استان کرمانشاه، که عصر امروز (26 فروردین) در استانداری کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه امروز با گذشت حدود یک سال و نیم از عمر دولت یازدهم می‌توانیم ارزیابی از کار دولت داشته باشیم، گفت: در مجموع می توان گفت که دولت در این مدت موفق عمل کرده است.

وی ایجاد آرامش در کشور را از نتایج مثبت عملکرد دولت برشمرد و گفت: همین ایجاد آرامش و رفتار عقلایی دولت، فضا را برای کار کردن فراهم کرده است.

وی اعتنا کردن به نخبگان در حوزه های مختلف را از ویژگیهای خوب این دولت دانست و گفت: کشوری هستیم که ویژگی نخبگی دارد و این دولت به نظرات نخبگان توجه دارد.

لاریجانی ایجاد امیدواری در کشور را از دیگر نتایج عملکرد دولت برشمرد و گفت: دولت با ترسیم دورنماهایی برای پیشرفت کشور در تلاش است تا زمینه تحقق آن را فراهم آورد و شرایط را برای کسب و کار در کشور بهبود بخشد. در همین راستا سال گذشته دولت لایحه ای برای بهبود فضای کسب و کار به مجلس آورد که مجلس نیز بخش‌هایی به آن اضافه کرد. در قانون بودجه نیز ظرفیت های جدیدی برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شده است.

وی به عملکرد دیپلماسی کشور نیز اشاره کرد و گفت: دولت برای تعامل با دیگر کشورها گام های رو به جلویی برداشته و در زمینه هسته ای نیز تلاش دولت عقلایی است، البته اقدامات اخیر آمریکایی ها علامت خوبی نبود و نشان می دهد آنها در تحلیل موضوع ناتوانند.

لاریجانی گفت: در مجلس نیز با دقت مذاکرات را دنبال کرده و رفتارهای حریف را زیر نظر داریم.

رییس مجلس، همت برای رشد سرمایه گذاری در کشور که نمونه آن تلاش برای فاینانس برخی پروژه‌هاست را از دیگر کارهای مثبت دولت دانست.

لاریجانی افزود: در مجموع در ارزیابی کلی از مسیر حرکت دولت هم باید امیدوار باشیم و هم مصمم برای توسعه و پیشرفت جدی کشور.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد کشور آسیب‌هایی دارد، گفت: از مهمترین آسیب‌ها اینکه بسترها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم نکرده‌ایم و امور دیوانی کشور بسیار سخت گیرانه است و با همه کارهایی که برای تسهیل مقررات شده، اما هنوز روند رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم شرایط برای سرمایه گذاری در کشور سهل تر شود، گفت: آمارهای وجود 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور نشان می دهد سرمایه د رکشور وجود دارد و باید آن را به سمت تولید سوق دهیم.

لاریجانی همچنین با بیان اینکه به معادن توجه خوبی نکرده‌ایم که شاید دلیلش وجود منابع نفتی باشد، گفت: در قانون معادن ظرفیت خوبی برای تشویق افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند دیده شده و مشتاقیم سهم سرمایه گذاری معدنی در کشور بالا برود.

وی به نحوه فعالیت مناطق آزاد نیز انتقاد وارد کرد و گفت: فلسفه ایجاد این مناطق ایجاد پرش صادراتی است، اما در کشور ما معکوس عمل شده و بیشتر به مناطقی برای واردات تبدیل شده‌اند.

لاریجانی همچنین با تاکید بر لزوم توجه به توسعه آبیاری تحت فشار در کشور گفت: بالغ بر 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید از این منابع آبی استفاده مطلوب کنیم و در این راستا توسعه آبیاری تحت فشار مد نظر است که سال گذشته و امسال رقم خوبی برای آن گذاشته شد و در برنامه ششم توسعه نیز باید یک کار جهشی در این رابطه صورت گیرد.

وی گفت: بنا بر آمارها نرخ رشد اقتصادی کشور به 4 درصد رسیده، البته معنی این رشد این است که هنوز بر تعداد بیکاران کشور افزوده می شود، زیرا برای حل مشکل بیکاری باید نرخ رشد اقتصادی به 10 درصد برسد و لازمه آن نیز انجام سرمایه گذاریهای سنگین در کشور است.

رییس قوه مقننه گفت: باید برای پیشرفت کشور حریص باشیم و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نکنیم.

وی رابطه سه قوه در کشور را نیز بر پایه موت و دوستی دانست و گفت: همگرایی خوبی بین قوا برای حل مشکلات وجود دارد و امیدواریم در سال مزین به همدلی و همزبانی این رابطه تقویت شود.

لاریجانی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت ایران در منطقه خوب است، گفت: برخی کارهای کودکانه که توسط برخی کشورها انجام می شود به ضرر کشورهای اسلامی است، اما ایران در این بین حکیمانه حرکت می کند و وضعیت ایران در منطقه نمایانگر یک دانایی در عرصه سیاست خارجی کشور است.

وی با بیان اینکه دغدغه ما ایجاد امنیت در منطقه است، گفت: ما نه دنبال اختلاف افکنی و نه امپراطوری سازی در منطقه هستیم.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه مزیت های خوبی نظیر همجورای با عراق، متوسط بارندگی مناسب، خاک خوب و معادن غنی دارد، گفت: امیدواریم با بهبودی که در فضای کسب و کار و رونق سرمایه گذاری در کشور شده خیز خوبی برای توسعه استان برداشته شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن زمینه جذب سرمایه گذاران در استان، گفت: باید از مزیت همجواری با عراق که کشور مهمی است و روابط خوبی نیز با این کشور داریم، جهت توسعه تجارت در این استان استفاده شود.

وی از پیشنهاد حمایت از ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین به شرط تبدیل این منطقه به پایگاه صادراتی کشور استقبال کرد.

لاریجانی به راه آهن کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: حتما پیگیری می کنیم برای این پروژه از فاینانس استفاده شود.

وی همچنین بر رفع مشکلات واحدهای صنعتی راکد استان و افزایش ظرفیت سرمایه گذاری صنعتی برای رفع مشکل اشتغال استان تاکید کرد.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن برنامه ششم توسعه، گفت: در این برنامه باید اولویت‌های هر استان مشخص شود و بر اساس آن کار دنبال گردد تا فرآیند توسعه در هر استان دیده شود.

حضور لاریجانی بر مزار شهدای کرمانشاه    

رییس مجلس شورای اسلامی با حضور بر مزار شهدای کرمانشاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

علی لاریجانی که به منظور شرکت در یادواره شهدای شهرستان کرمانشاه، امروز(26فروردین) به این شهر سفر کرده، دقایقی پیش بر مزار شهدای کرمانشاه حضور یافت و با نثار فاتحه و گل به مقام بالای شهدا ادای احترام کرد.

لاریجانی پیش از این نیز با نخبگان و اعضای شورای اداری استان کرمانشاه نشستی داشت و صبح امروز نیز در یادواره 4400 شهید شهرستان کرمانشاه حضور یافته بود.

استان کرمانشاه 9800 شهید تقدیم انقلاب کرده است. 

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: