آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7615 1394/01/27  


روایتی جدید از حمله به علی مطهری


این شخص به کنایه به چهار، پنج موبایلی اشاره دارد که مطهری به همراهش داشته، در حالی‌ که مطهری همین تازگی‌ها از موبایل نوکیای قدیمی‌اش خداحافظی کرده و تنها یک گوشی موبایل اسمارت‌فون اختیار کرده است.

تابناک: پس از معرفی نام هشت تن از عاملان اصلی حادثه حمله به علی مطهری در شیراز، ویدئویی منتشر شده که در آن، یک استوار به بیان شکل دیگری از ماجرا می‌پردازد؛ بخش‌هایی که روایت‌های ارائه شده درباره این حادثه را بدون ارائه مستندانی به چالش می‌کشد تا وضعیت این پرونده، مبهم‌تر از قبل ‌و ضرورت رسیدگی سریع به این پرونده در مراجع قضایی برای جلوگیری از شکل‌گیری ابهام‌های بیشتری بیش از پیش شود.

«حدود صد متر که جلو آمدیم دیدم عده‌ای بین سی تا چهل نفر روبروی ما هستند و یک نفر خود را روی کاپوت خودرو انداخت. راننده به هر زحمتی بود او را رد کرد ولی کمی جلو‌تر سنگ و آجر و گوجه‌فرنگی بود که به سمت ما می‌‌آمد. شیشه عقب و شیشه‌های دو طرف خودرو کاملا خرد و پودر شد و ذرات آن به سر و صورت و دست ما پاشید و برخی فرو رفت. گاز فلفل هم سلاح دیگر آن‌ها بود که از نزدیک استفاده کردند و حدود یک دقیقه نفسم بند آمده بود.

اگر یکی از آن ضربات آجر و سنگ به من اصابت کرده بود معلوم نبود که اکنون زنده بودم. ظاهرا به قصد کشتن یا ناقص کردن آمده بودند. راننده به هر ترتیب بود از میان آن‌ها گریخت اما آن‌ها با موتورهای سنگین و یک وانت ما را تعقیب می‌کردند و باز سنگ و اشیاء دیگر و دشنام‌های ناموسی و کلماتی مانند «حرامزاده» بود که به سمت ما می‌آمد. راننده ناچار وارد کلانتری ۲۰ گل‌سرخ شیراز شد. ما خیال می‌کردیم الان نیروهای کلانتری این افراد را بازداشت می‌کنند ولی دیدیم هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و فقط از ورود آن‌ها به کلانتری جلوگیری کردند.»

این بخشی از گزارش علی مطهری درباره حمله گروهی به او در زمان ورود به ‌شیراز در ‌هجدهم اسفندماه ۱۳۹۳ است؛ حمله‌ای که تبعات وسیعی داشت و حتی برخی مسئولان استانی و دیگر مسئولان تأثیرگذار از این اشخاص به نوعی حمایت کردند و برخورد با مطهری را به واسطه برخی گفتارهایش، واکنشی طبیعی قلمداد کردند تا مهاجمین در فضایی که این حملات از سوی افکارعمومی با نقدهای شدیدی همراه شده بود، آنچنان تنها نمانند.

پس از اعلام نام هشت تن از عوامل اصلی حمله به علی مطهری در شیراز، یک سایت با انتشار ویدویی ادعا کرد: «در جریان حمله معترضان به حضور دکتر مطهری در میدان گل سرخ شیراز، بر خلاف گزارش های منتشره از این اتفاق, پس از توقف کامل تاکسی حامل آقای مطهری در لاین کند رو بلوار مدرس، راننده تاکسی با مشاهده هجوم افراد از ماشین پیاده شده و از خودرو فاصله می گیرد. رزمدار یکم پاسدار سید حسین حسینی، جانشین عملیات سپاه ناحیه مقاومت احمد ابن موسی (ع) شیراز که در محل حادثه حضور داشت راننده تاکسی را با همکاری همکارانش به تاکسی بر می گرداند و پس از آن با کمک همکاران به سمت پاسگاه ٢٠ گلسرخ هدایت نموده و در داخل کلانتری متوقف می کند. افسر مذکور به محض استقرار در تاکسی اقدامات حمایتی و تامینی دکتر مطهری را انجام می دهد و با وجود خطاب قرار دادن دکتر مطهری در آن صحنه، ایشان به خاطر اضطراب شدید تا هنگام استقرار در کلانتری قادر به حرف زدن نبوده است‌».

این شخص به کنایه به چهار، پنج موبایلی اشاره دارد که مطهری به همراهش داشته، در حالی‌ که مطهری همین تازگی‌ها از موبایل نوکیای قدیمی‌اش خداحافظی کرده و تنها یک گوشی موبایل اسمارت‌فون اختیار کرده است. رزمدار جوان، مطهری را خطاب قرار داده و می‌گوید: «آقای مطهری یادتان هست که سرتان را بین دو صندلی گرفتم و گفتم آقای مطهری حالت خوبه؟ شما حتی یادتان نمی‌آید آجر خورد پشت دست راستم». فیلم سه‌ دقیقه‌ای خلاصه می‌شود در تصویر آقای رزمدار، پرده صدری‌رنگی که پشت او قرار گرفته و پرچم ایران. زیرنویسی از سمت آقای جوان و آرم بسیج در کنار تصویر تکرار می‌شود.

این شخص مدعی می‌شود ‌در جریان کمک به مطهری به شدت از ناحیه کتف و زانو دچار آسیب می‌شود و علی مطهری با مقامات ارشد کشور تماس گرفته و در عین حال با مسئولان دانشگاه شیراز در تماس بوده و به آن‌ها گفته که مسئولان شیراز اجازه نمی‌دهند ‌به دانشگاه بیاید و مسئولان دانشگاه با ۴۰۰ دانشجو به کلانتری بیایند و او را به دانشگاه ببرند تا عکاس‌ها هم عکسبرداری و فضا را ملتهب کنند. این افسر از علی مطهری می‌پرسد: «شما که حرف‌های من را رد نمی‌کنید؟!».

نکته تأمل برانگیز اینکه پس از انتشار این فیلم‌ سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌عمومی سپاه، حاکی از آن است که «سپاه به طور رسمی هیچ‌گونه فیلمی در این زمینه منتشر نساخته و با این حساب، اشخاصی که جزو عوامل تولید بدون مجوز این فیلم و استفاده از آرم سپاه و بسیج بوده‌اند نیز باید مورد پیگیرد قرار گیرند، زیرا تنها به ابهام‌ها دامن زده‌اند و البته برخی ادعاهایی نیز مطرح کردند که فاقد صحت است، نظیر برخورداری علی مطهری از پنج، شش گوشی که یکی از آن‌ها آیفون گلد بوده است!

در این شرایط به نظر می‌رسد، بهترین رویکرد برای مشخص شدن سرنوشت این پرونده، بازجویی فنی، بازپرسی و طی سیر قضایی و محاکمه هشت متهم معرفی شده به قوه قضاییه و مشخص نمودن ابعاد واقعی حمله به علی مطهری و رسیدگی سریع قضایی و معرفی عاملان اصلی حادثه است تا شاهد دامن زدن بیش از پیش و انتشار اخبار ضدونقیض دیگر و بهره‌برداری سیاسی از این حادثه نباشیم.

در فضای کنونی که اتهامات مستقیم یا غیرمستقیمی متوجه برخی از بخش‌ها و مسئولان شده و با توجه به آنکه چنین اتفاقی، مخل امنیت عمومی بوده، بازپرس و قاضی پرونده می‌توانند اقدام به رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده کنند تا پیش از آنکه چند فیلم دیگر منتشر شود، مجرمان مشخص شوند و پس از قطعیت احکام، بتوان از هویتشان پرده برداشت و به کنه ماجرا پی برد.

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: