آخرین عناوین

١١٠ هزار مسافر در دور نخست تعطیلات نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
۹ هزار مسافر نوروزی از اسکله‌های تفریحی گلستان استفاده کردند
نخستین اتوبوس سیار خون‌گیری تحویل انتقال خون گلستان شد
قلعه عقاب‌ها در انتظار جام قهرمانی بسکتبال آسیا
دومین اردوی تیم ملی هندبال جوانان دختر کشور در شاهرود
کاستی‌های ورزشگاه وحدت آستارا برطرف می‌شود
تلاش کم نظیر وزنه‌برداران گیلانی با کسب ۲۹ مدال در سال گذشته
چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور گیلان پرداخت شد
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
فروش نوروزی صنایع دستی گیلان ۷۰ درصد افزایش یافت
حوادث رانندگی در جاده های گیلان ۹ کشته برجای گذاشت
۲۸ هزار و ۵۲۳ نفر در مدارس گیلان اسکان یافتند
گام مهم تامین اعتبار تکمیل سالن ورزشی نور برداشته شد
مشکلات ۶۵ واحد تولیدی دردادگستری مازندران گره گشایی شد
عرضه بنزین ۱۴ درصد افزایش داشت
زخم کندوان ؛ چالش سقوط سنگ و کمبود امکانات پلیس راهی
حرکت تُند مازندران بر روی ریل بیماری کووید ۱۹
متوسط نرخ تورم مازندران از میانگین کشوری بالاتر است
بازدیدچهار میلیون و و ۳۲۷ هزار و ۲۷۴ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری مازندران
فیلم داستانی « نابرده گنج» در ساری به پایان رسید
کد خبر: 7658 1394/02/13  
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

122 مگاوات صرفه جویی در زمان پیک مصرف


مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : میزان پیک مصرف برق در سال گذشته 1590 مگاوات بوده و در زمان اوج مصرف 122 مگاوات صرفه جویی صورت گرفته است .

مهندس منوچهر جعفری به منافع حاصل از بهینه سازی مصرف برق اشاره کرد و افزود : تامین تقاضای برق ، کاهش هزینه ها ، ارتقا کیفیت سرویس ، حفظ و بهبود رفاه اجتماعی ، ارتقاء بهره وری از منافع مشترکین است و کاهش آلودگی زیست محیطی ، صرفه جویی در منافع حفظ محیط زیست ، جلب رضایت مشترکین از منافع جامعه و کاهش هزینه تولید ، بهبود بهره رداری ، راندمان کاهش هزینه سرمایه گذاری و بهبود خدمات رسانی از منافع شرکتهای برق می باشد .

وی به مقایسه تعداد مشترکین در استان مازندران پرداخت و ادامه داد : 80 درصد مشترکان در مازندران خانگی ،11 درصد عمومی ، 3 درصد کشاورزی ، 1 درصد صنعتی و 5 درصد تجاری هستند که 41 درصد مصرف برق به مشترکین خانگی اختصاص دارد و سهم مصرف برق در کشور نیز 43 درصد خانگی ، 6/9 درصد عمومی ، 13 درصد کشاورزی ، 7/23 درصد صنعتی ، 8/7 درصد تجاری و 6/2 درصد نیز سایر مصارف می باشد .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران سهم بری بخشهای مختلف در ایجاد پیک مصرف برق در کشور را مورد بررسی قرار داد  و ادامه داد : سهم بخش خانگی در پیک مصرف 5/41 درصد ، عمومی – اداری 4/32 درصد و سایر مصارف 2/1 درصد می باشد .

جعفری نقش دستگاههای اجرایی و ادارات در پیک مصرف برق تعیین کننده دانست و گفت : تنظیم دمای اتاقها روی درجه حرارت 24 تا 26 درجه در تابستان ، خرید و جایگزینی کلیه لوازم برقی ، اداری ، خاموش کردن تاسیسات سرمایشی و گرمایش و تهویه مطبوع مرکزی بعد از ساعات اداری ، آخر هفته و روزهای تعطیل ، استفاده حداکثر از روشنایی طبیعی روز با تنظیم پرده و کرکره ها و چیدمان مناسب میزهای کار ، تعیین فردی مسئول به عنوان مدیر انرژی ساختمان برای نظارت بر امور و کنترل و بازرسی فضاها و تاسیسات در پایان روز و آخر هفته ، تشکیل کمیته انرژی در سطح دستگاه متشکل از اعضای کلیدی سازمان به منظور تنظیم خط مشی مدیریت و اصلاح الگوی مصرف انرژی و برنامه ریزی و پیگیری نسبت به اجرایی نمودن اقدامات بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند کاهش چشمگیری در زمان پیک مصرف داشته باشد .

وی خاطرنشان کرد : و سهم مصرف برق لوازم اداری مثل رایانه ها در ساختمان های اداری حدود 20 درصد از کل مصرف می باشد و با خاموش کردن تاسیسات مرکزی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و روشن کردن آن حدود 2 ساعت قبل از زمان آغاز به کار حداقل 30 درصد از مصرف انرژی این بخش کاسته می شود و روشنایی فضاها هم همین حالت را دارند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به فعالیت های گسترده این شرکت در زمنیه مدیریت مصرف برق اشاره و افزود : برای گذر از پیک تابستان نیز از تمام ظرفیت های فنی ، عملیاتی ، فرهنگی و 
اطلاع رسانی بویژه رسانه ها بهره خواهیم گرفت تا با همکاری و همراهی آحاد مردم و مشترکین ، تابستان بدون خاموشی را پشت سر بگذاریم .

جعفری برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها یکی از راههای افزایش سطح اطلاعات و آگاهی عمومی مردم و فرهنگ سازی دانست و یادآور شد : برگزاری جشنواره ها و نمایشگاهها در افزایش توانمندی شرکتها نیز بسیار موثر خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : پیک مصرف طی دو سال گذشته در مازندران در دو زمان اتفاق افتاد که یکی پیک روز و یکی پیک شب بوده که پیک روز از ساعت 12 تا 16 و پیک شب از ساعت 20 تا 23 تشکیل می داد و همکاری مشترکین در پیک روز در گذر از تابستان بسیار با اهمیت تر از پیک شب می باشد .

جعفری افزود : با همکاری بسیج ادارات برنامه تغییر ساعت اداری صبح در کارگروه تخصصی استانداری در دست بررسی است و نتایج آن در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد .

ایمیل مستقیم

info@shomaleemrooz.ir

نظرات خوانندگان

شماره پیامک:

 


ارسال نظر:

نام: پست الکترونیکی:

متن پیام: